Świece żarowe wymiana.
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23539
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
MinisterQ, Ty zawsze masz inaczej niz wszyscy... ja nic na to nie poradze i nikt Ci nie pomoze. U nas grzanie swiec kilka razy pomaga,bo tak dzialaja 1.8D i TD w lucasie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
MinisterQ, bo Ty masz jak powinny mieć normalne samochody z silnikiem diesla , czyli wszystkie prócz Forda .
elnino, nie kopci bo teraz przepala całą mieszanke - bo wszystkie świece grzeja , przedtem spalał na dwóch cylindrach a na dwóch nie i stąd ten dym .
Trzeba było od razu zobaczyć do świeć - jak Ci z Ministrem podpowiadałem
Żeby silnik diesla poprawnie odpalał , to świece powinny grzać minimum 20 s i gdy w ok 15 sekundzie odpalimy silnik , świece jeszcze przez 5 sekund grzeją na odpalonym - po co ?
Po to , żeby silnik równiej pracował - świeca pommaga w samozapłonie - mieszanka jest poprawnie spalona mimo niskich temperatur
A tak to silnik 1,8 D i TD sa słynne ze słabego odpalania .
Nie raz warto jednak poprawić po fabryce a i często właściciele tych silników wywalają podgrzewacz paliwa co też pogarsza sprawność przy odpalaniu .
elnino, nie kopci bo teraz przepala całą mieszanke - bo wszystkie świece grzeja , przedtem spalał na dwóch cylindrach a na dwóch nie i stąd ten dym .
Trzeba było od razu zobaczyć do świeć - jak Ci z Ministrem podpowiadałem

Żeby silnik diesla poprawnie odpalał , to świece powinny grzać minimum 20 s i gdy w ok 15 sekundzie odpalimy silnik , świece jeszcze przez 5 sekund grzeją na odpalonym - po co ?
Po to , żeby silnik równiej pracował - świeca pommaga w samozapłonie - mieszanka jest poprawnie spalona mimo niskich temperatur
A tak to silnik 1,8 D i TD sa słynne ze słabego odpalania .
Nie raz warto jednak poprawić po fabryce a i często właściciele tych silników wywalają podgrzewacz paliwa co też pogarsza sprawność przy odpalaniu .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23539
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
podgrzewacz powinien poprawiac sprawnosc, problem jest tylko taki ze one sa nieszczelne co utrudnia rozruch bo jest zapowietrzony uklad paliwowy.Jamszoł pisze:często właściciele tych silników wywalają podgrzewacz paliwa co też pogarsza sprawność przy odpalaniu .
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Ja wywaliłem pogrzewacz, ale po sprawdzeniu go przez elektryka jest sprawny, no i szczelny, tata go mi w pracy uszczelnił dodatkowo silikonem więc uznałem jak dali - niech jest. Mam nadzieję, że to tylko te świece, kolejne dni zweryfikują wszystko. Pytanie, zostawić dwie febi i 2 ngk dłuższe od tamtych? czy muszą być wszystkie jednakowe jak już coś
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
elnino, na Twoim miejscu bym odrazu kupił komplet świec. Nie warto oszczędzać na świecach, to się zemści. Wiadomo diesle D i TD ciężko odpalają. Miałem kiedyś problemy z odpalaniem, okropnie było i dlatego inwestowałem wszystko na porządnych markach i teraz odpala i coraz mniejsze zmartwienie czy odpali czy nie na 20 stopniowych mrozach ;-)
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
elnino, ja bym wymienił na 4 nowe
Po pierwsze nowe to nowe - po drugie 2 inne to duże prawdopodobieństwo różnego czasu dogrzewania sie świec + dwie różne długości a więc tez różne dogrzewanie cylindrów.
Kup te - tak jak Ci pisałem - z dłuższymi końcówkami
Stare zostaw na czarną godzinę - gdy będziesz gdzieś zimą w trasie - daleko od domu
Po pierwsze nowe to nowe - po drugie 2 inne to duże prawdopodobieństwo różnego czasu dogrzewania sie świec + dwie różne długości a więc tez różne dogrzewanie cylindrów.
Kup te - tak jak Ci pisałem - z dłuższymi końcówkami
Stare zostaw na czarną godzinę - gdy będziesz gdzieś zimą w trasie - daleko od domu
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Auto przetestowane, sprawne. Dziś noc dużo chłodniejsza od poprzedniej i mokra. odpalił identycznie jak kilka postów wyżej na filmiku.
1 grzanie świec i pali od strzała - zero dymu
Generalnie usterki doszukiwałbym się paradoksalnie również w akumulatorze od którego zacząłem i wymieniłem na nowy. Dlaczego? Ano dlatego, że rozrusznik teraz pracuje jak torpeda podczas odpalania, wcześniej - chechłał jak Ursus. i myślę że to będzie miało duże znaczenie w zimie.
Temat wyczerpany, myślę że można zamknąć.
1 grzanie świec i pali od strzała - zero dymu
Generalnie usterki doszukiwałbym się paradoksalnie również w akumulatorze od którego zacząłem i wymieniłem na nowy. Dlaczego? Ano dlatego, że rozrusznik teraz pracuje jak torpeda podczas odpalania, wcześniej - chechłał jak Ursus. i myślę że to będzie miało duże znaczenie w zimie.
Temat wyczerpany, myślę że można zamknąć.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Heheh otóż toJamszoł pisze: zbliża się zima i za moment ktoś by otworzył nowy temat o świecach

Mi też ostatnio zaczyna jakoś długo kręcić niż odpali... dziś wykręciłem wszystkie świece i sprawdziłem....
Po podpięciu pod aku grzeją się w parę sekund do czerwoności, wszystkie tak samo.
Świece są z NGK, a więc bardzo dobre, oznaczenia jak na fotkach:





Oczywiście na fotkach świece trochę przeczyściłem bo były czarne.
Moje pytanie czy warto zainwestować w nowe świece przed zimą czy nie ma najmniejszego sensu skoro grzeją się w momencie do czerwoności a szukać problemu gdzie indziej?
Albo i nie szukać, bo wiadomo że ten typ tak ma

A i jeszcze pytanie poboczne, co to jest za żółta wtyczka nad ostatnio świecą (pierwsza od prawej)? I czy można to jakoś odkręcić bo ogromnie utrudnia dostęp do świecy.
- kupiec
- Posty: 12909
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
jaka wtyczka? na którym zdjęciu?
jeżeli świece grzeją to nie mam sensu wymieniać
no i jeszcze jedno, dłużej kręci to znaczy ile? jak kręci 2-3s dłużej to nie problem, to stary silnik i ma prawo do focha
leszek ten post ma sens czy nie?
jeżeli świece grzeją to nie mam sensu wymieniać
no i jeszcze jedno, dłużej kręci to znaczy ile? jak kręci 2-3s dłużej to nie problem, to stary silnik i ma prawo do focha

leszek ten post ma sens czy nie?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Nie ma tego na zdjęciu ujętegokupiec pisze:jaka wtyczka? na którym zdjęciu?

Ok, będę próbował.elnino pisze:to idzie do termostatu bodajże ja to odpiąłem i wykręciłem tą kostkę na klucz bodajże 19 trzeba wcisnąć tam szmatkę bo poleci płyn chłodniczy
Też tak właśnie myślę ale wolałem się upewnić czy poprawnie myślę.kupiec pisze:jeżeli świece grzeją to nie mam sensu wymieniać
Bo np. świece zapłonowe też co jakiś czas się wymienia mimo że sa dobre

Ale tu raczej inna bajka i póki grzeją to nie ma powodu wymieniać.
No coś takiego, nie muszą na razie drugi raz grzać no alekupiec pisze:no i jeszcze jedno, dłużej kręci to znaczy ile? jak kręci 2-3s dłużej to nie problem
