Strona 6 z 8

: 24 lis 2010, 17:32
autor: majbiker
....

: 24 lis 2010, 18:19
autor: leszek
majbiker pisze:Prądy nawet 18V . Auto dostawało prąd kablami o przekroju 14mm z innego auta . Sprawdzany prąd podawany kablami 13.6 -13.8 V.
przecież to fizycznie niemożliwe !!!! prądy mierz na rozłączonym kompie. na wtyczkach powinny być numerki.

: 24 lis 2010, 18:36
autor: majbiker
leszek pisze:
przecież to fizycznie niemożliwe !!!! prądy mierz na rozłączonym kompie. na wtyczkach powinny być numerki.
Może cyfrowe pokazują jak jest zimno , nie wiem mam 3 mierniki i wartości się takie wyświetliły .
Jutro będę miał wskazówkowy , zobaczymy jaki wyjdzie pomiar .

: 24 lis 2010, 19:57
autor: majbiker
Mierniki przeżyły w bagażniku 4 zimy . Tam gdzie auto parkowałem bywało często po -20 , baterii w miernikach nie wymieniłem na nowe .

Wskazówkowy miernik nie wskazał na żadnym z pinów więcej niż 2V , miernik w 100% pewny !!! . Czyli można przyjąć że komp niema napięcia .

Czyli poszukiwanie imo pod deską ? Czy co ?

: 24 lis 2010, 20:39
autor: leszek
majbiker pisze:Czyli można przyjąć że komp niema napięcia .

Czyli poszukiwanie imo pod deską ? Czy co ?

no nie do końca..... przynajmniej na jednym pinie i to chyba na "1" powinieneś mieć pełne napięcie. bez względu na imo. to napięcie to po bezpieczniku pod maską prosto na kompa.

: 24 lis 2010, 20:56
autor: majbiker
leszek pisze: przynajmniej na jednym pinie i to chyba na "1" powinieneś mieć pełne napięcie. bez względu na imo. to napięcie to po bezpieczniku pod maską prosto na kompa.
Jutro zmostkuje bezpieczniki i zobaczę co z prądem na wtyczce kompa . Jeszcze nie sprawdzałem jakie są prądy gdy kluczyk jest w pozycji zapłon .

Nadal pozostaje problem żarzących się kontrolek oraz prądu na 2 pinie w stacyjce ( bez kluczyka w stacyjce ) .
Facet który zajmuje się kompami i imo w autach , ma pracy na ponad miesiąc .
Tak że jestem skazany na siebie ====> pomoc z tego forum !

: 24 lis 2010, 21:04
autor: Jamszoł
Odłącz stacyjkę i zobacz czy nadal się będą świeciły kontrolki ?

: 24 lis 2010, 21:27
autor: majbiker
Jamszoł pisze:Odłącz stacyjkę i zobacz czy nadal się będą świeciły kontrolki ?
Zdjęta działają tylko światła , chyba postojowe , awaryjne wydają tylko ,,pierdzący,, dźwięk .
Poza tym ciemność , nic innego nie działa . W jakiej kondycji jest auk nie wiem, chyba kiepskiej .,
Żadna z kontrolek się nie świeci .

: 24 lis 2010, 21:35
autor: Jamszoł
jeśli podłączasz bezpiecznik to kontrolki zaczynają żarzyć i pojawia się napięcie na którymś tam pinie przy stacyjce a jak stacyjkę odłączysz to kontrolki nie żarzą
A więc - kostka stacyjki pewnie robi bałagan

: 24 lis 2010, 21:43
autor: majbiker
Jamszoł pisze:jeśli podłączasz bezpiecznik to kontrolki zaczynają żarzyć i pojawia się napięcie na którymś tam pinie przy stacyjce a jak stacyjkę odłączysz to kontrolki nie żarzą
A więc - kostka stacyjki pewnie robi bałagan
Jutro sprawdzę prądy na odłączonej stacyjce .

Pytanie -- jak można odpalić auto jak się okaże że stacyjka jest uwalona ?
Czy można porostu zewrzeć kable i odpalić auto ?

: 24 lis 2010, 21:46
autor: Jamszoł
Tak można - gdzieś tu miałeś co do czego przy stacyjce
Pamiętaj , żeby czytnik immo widział kluczyk :)

: 24 lis 2010, 21:46
autor: bodzio82
Jamszoł pisze:A więc - kostka stacyjki pewnie robi bałagan
bałagan to jest z powodu padnietego akumulatora ,kontrolki sie zarza bo aku padniete

ja bym najpierw podładował baterie i dopiero probował odpalac ,następnie krecił i patrzył czy pojawia sie iskra jeśli nie ma iskry to pewnie cos odcieło zasilanie na cewke wiec na krotko podał bym prad na cewke z akumulatora i wtedy probował odpalic auto moim zdaniem jesli jest jakas blokada to po zapodaniu pradu na cewke auto powinno zagadac

: 24 lis 2010, 21:50
autor: Jamszoł
a skąd cewka będzie wiedzieć kiedy podać iskrę ?
To nie jest silnik typu F125p :mrgreen:
Kolega podawał już napięcie z innego aku

: 24 lis 2010, 21:57
autor: majbiker
Jamszoł pisze:Tak można - gdzieś tu miałeś co do czego przy stacyjce
Pamiętaj , żeby czytnik immo widział kluczyk :)
Jamszoł pisze: Stacyjka pracuje tak:
Dół lewa strona - zasilanie stałe
Dół prawa strona - kluczyk w połążeniu 2
Góra prawa strona - kluczyk w położeniu 1 ( zasilanie na radio )
Góra lewa strona - kluczyk w położeniu 3 - rozrusznik
Oki jutro zapodam prąd do ,, Góra lewa strona - kluczyk w położeniu 3 - rozrusznik ,, do tego żółtego i zobaczymy co będzie się działo .

Może na wtedy popłynie odpowiedni prąd i zadziała reszta . Bo na krótko rozrusznik kręcił ,ale na sucho .

Czyli czytnik kluczyka jest w tym metalowym co wkładam kluczyk , a kostka z kabelkami to po prostu kostka .
Dobrze zrozumiałem ?

: 24 lis 2010, 21:59
autor: bodzio82
Jamszoł pisze:a skąd cewka będzie wiedzieć kiedy podać iskrę ?
To nie jest silnik typu F125p
Zeby iskra sie wytworzyła to cewka chyba musi dostac prad ,jesli zapoda prad z aku to na blacie powinny zapalic sie kontrolki bez przekrecenia kluczyka tylko trzeba odnalesc odpowiedni przewod ,nie wiem jak jest w rs ale napewno do modulu dochodzi kabel od sygnalu masa i ten zasilajacy czyli tzw po kluczyku wiec zasilanie pwinno sie pojawic na desce jeśli tak zrobi,no chyba ze dochodzi prad do tego kabla po przekreceniu kluczyka ...