Strona 6 z 8
: 03 lip 2006, 12:37
autor: Adaś
O ile wiem to wszystkie auta z Turbiną tak samo się eksploatuje niezależnie czy jest to Diesel jak w przypadku Yanka czy benzyna więc na to, że trzeba odczekać pare minut po szybkiej jeździe zanim turbina zwolni obroty nie należy narzekać

to norma...
: 03 lip 2006, 14:44
autor: Vieczur
dokladnie...w kazdym turbo lopatki osiagaja predkosc kilkudziesieciu tysiecy obrotow na minute wiec to co pisze
Wuerte jest calkowicie ok

: 17 sie 2006, 18:39
autor: GonzoG
W TD są Garetty.
Co do samej pracy turbo w TD ic, to czas na całkowite wyłączenie sie sprężarki po bardziej energicznej jeździe to ok 30-40s na wolnych obrotach, jednak z jej rozgraniem do efektywnej pracy bywa różnie.
Jak ktoś chce sam montować turbo do diesla, to odradzam. Jest to bardzo ciężkie, a i silnik nie długo będzie taki eksperyment tolerował.
Co do zwiększenia mocy w TD (ic) to można wymienić sprężarkę na troche mocniejszą, ale też nie należy przesadać (150% to już max).
Drugim i rozwiązaniem jest wstawienie kompresora zamiast turbo. Można dać nawet 2x mocniejszy, bo maksymalną moc uzyska tylko przy maksymalnych obrotach. Kłopot tylko z przeniesieniem napędu, bo zazwyczaj napędzane są z wału, albo rozrządu.
No i 3-ci sposób - wstawić wydajniejszy IC. Lepsze schłodzenie powietrza też da zauważalny przyrost mocy, bo w efekcie będzie go więcej (znacznia rozszeżalność temperaturowa)
: 18 sie 2006, 15:19
autor: WieSiu
GonzoG, a zmiana miejsca interculera w naszych autkach nie przyniosla by efektu??? Bo jak dla mnie to troszke dziwne polozenie ma ten intercooler... Wszystko musi pod maska przelatywac
: 19 sie 2006, 00:20
autor: MARKKO
w subaru imprezie też tak jest umiejscowiony
: 20 sie 2006, 19:51
autor: MJP
Miejsce nie jest złe, tylko ciśnienie na intercolerze jest za małe.Wyciąć w klapie miejsce.Tak jak Subary,kia carnival.
: 21 sie 2006, 07:12
autor: WieSiu
i mysle ze pomysl
MJP jest najlepszy

Ale to nie zmienia faktu ze nie przekrocze 185km/h z ta skrzynia co mam,bo na 5 przy tej predkosci spada drastycznie moc silnika (ok 4700 obrotow/min) wiec nie zmieni to nic w predkosci maksymalnej,ale za to szybciej dojdzie do tego maksa

: 21 sie 2006, 07:33
autor: GonzoG
Wycięcie dziury w masce też mi chodzi po głowie i to całkiem poważnie... Zawsze będzie to wyglądało inaczej. Jest jeszcze kwestia itercoolera aktywnego (coś jak klima) - chłodnica - wymiennic ciepła układu chłodzenia cieczy, a ta ciecz chłodni dopiero powietrze.
Jak się dowiadywałem, to najprostszym zabiegiem będzie wymiana sprężarki na troche mocniejszą, lub przeróbka oryginalnej (zmiana obrotów lub kąta łopatek).
Co do prędkości maksymalnej to są 3 roziązania:
1) wymiana skrzyni na inną
2) zmiana przełożenia końcowego (chyba dyferencjał, nie jestem pewien, bo nigdy mi to nie było potrzebne)
3) dorobienie do oryginalnej 6-go biegu. (z ekonomicznego punktu widzenia najkorzystniejsze, bo zmniejszy już i tak małe spalanie)
Szacunkowy koszt wszystkich zabiegów jest porównywalny, z tym że nikt nie był mi w stanie powiedzieć ile, bo nie robili tego w eskortach i też nie wiedzą jakie są realne możliwości wykonania.
Będę szukał dalej, bo troche mnie irytuje mała prędkość maksymalna przy dość znacznym zapasie mocy.
: 22 sie 2006, 09:30
autor: WieSiu
to rzeczywiscie pradwa,to auto spokojnie by przekroczylo 200km/h gdyby tylko mialo jeszcze jeden bieg

Ale nie zmienialbym przelozenia na inne,bo na innych biegach by kiepsko chodzil, jedynie ta 6 biegowa skrzynia bardzo by mnie interesowala gdybym mial kase

: 21 lut 2007, 22:31
autor: Yagr
a spotkał się ktoś z esiną 1,6EFI do której przełożono turbosprężarkę z MkIV 1,6 RST?
: 22 lut 2007, 08:37
autor: emceha
Yagr pisze:a spotkał się ktoś z esiną 1,6EFI do której przełożono turbosprężarkę z MkIV 1,6 RST?
No to by była ciekawa operacja

Ja bym do swojego z chęcią założył turbinkę bo już powoli zaczyna mi brakować mocy

: 22 lut 2007, 12:00
autor: Yagr
posłałem w tej sprawie pytanko do guru tuningowego z klubu fiesty, jak coś odpisze to dam znać, ale myśle że w moim przypadku jest to wykonalne tylko nie wiem czy głowice też trzeba wymienić i jak ze zgraniem komputerka... ale standard miał 132KM a jak by troszeczkę podkręcić sprężarkę to 150 by było ... Pytania: KOSZTY?
: 22 lut 2007, 12:49
autor: emceha
Yagr pisze:Pytania: KOSZTY?
Odpowiedź: DUUUUUUUŻE!
Ja kiedyś pytałem w firmie to mi powiedzieli 4000 (elementy + montaż + strojenie)

: 22 lut 2007, 13:44
autor: cidzej
ja bym zmienił fure zamiast inwestować tyle kasy w to to.
http://moto.allegro.pl/item165773917_op ... m_gaz.html 
wprawdzie nei podoba mi sie ten wiejski tuning, ale ma wszystko co tygryski lubia najbardziej - i turbo i ponad 200KM i 4x4 i jeszcze gaz do pełni szczęścia - żyć nie umierać za taką stosunkowo małą kasę

: 23 lut 2007, 15:02
autor: Yagr
obiecałem opinię specjalisty? oto ona:
"...Przechodząc do meritum:
Możliwość uturbienia zawsze jest.
Ale na początek zadam pytanie za które przepraszam i nie nie chce usłyszeć zadnej odpowiedzi

) sam sobie musisz odpowiedzieć na to:)
Czy mas jakeis 5-8 tyś na to zeby uturbioć silnik tak żeby to było dobrze zrobione?? ( nie odpowiadaj!! ja nie chce ci zagladać w portfel).
Jelsi chodzi o sam o uturbienie to potrzebowałbyś
Kolektor wydechowy, turbine przewody olejowe do niej, zrobić cąłe orurowanei plus wstawić InterCooler, odpreżyc silnik czyli wstawić tłoki z wersi RS Turbo (Fiesta MK3/Escort MK3/MK4). I najważniejsza i zarazem najdroższa rzecz czyli elektroniak. Tu najprościej by było zrobić nową Mape np. SMT6. najprawdopodobniej do tego byś potrzebował jakiś Mapsensor który czyta nad i pod ciśnienei oraz wtryski 240ccm zeby wycisnać to co sie da z takeigo zestawu. moc mogła by dojść pewnei do jakeiś 160-170KM po wymianei wąłka rozrządu moze na wet w okolice 185KM (wałek przyanjmneij seria z tych samych aut co tłoki). ..."
a tu odpowiedź na to samo pytanie z Godula Moto Sport :
"...Przeciętny koszt przerobienia silnika wolnossącego na doładowany to koszt od 8 do 12 tyś zł .
Im starszy samochód tym koszt jest wyższy ...."
jak widać różnice w wycenie przeróbek są spore

, poza tym koledze z FKP jakoś tak bardziej się chce niż panu Andrzejowi Goduli.
Dla chętnych na skorzystanie z usług warsztatu jednego bądź drugiego niedługo zapodam lina do obu
