Strona 5 z 6

: 12 paź 2011, 20:24
autor: FordOn
iglaxr3i, Prosze bardzo, suwmiarka wymiar wewnetrzny + zewnetrzny + wyglad na kolektorze plastikowym...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Roznice miedzy przeplywka 2.0 a 1.6.
Obrazek
W mondeo 2.0 wejscie jest takie samo jak w 1.8 w fiestach i escortach czyli 75mm ale wyjscie mondek ma 60mm...
Same kurki od natrysku na denka tlokow mozna przeszczepic spokojnie do RDA z RQB lub MDO 2.0.
Fabrycznie sa zaslepki ktore sie wykreca i podlaczamy kurki z natryskiem :)

: 12 paź 2011, 21:23
autor: iglaxr3i
No włąsnie mierzysz wejcie wew. przepustnicy dla tego jest kocioł jaki jest .Zmierz motylek to ci wyjdzie 55mm a nie 60 oto mi sie rozchodziło.A co do zew wymiarów juz zostały podane.

: 12 paź 2011, 21:30
autor: kris
iglaxr3i pisze:A co do zew wymiarów juz zostały podane
i o to mi się rozchodziło ;)
przepustnica-70
przepływka-75/60

: 12 paź 2011, 21:57
autor: Jamszoł
FordOn pisze:Roznice miedzy przeplywka 2.0 a 1.6.
Tu bym ostrożnie podchodził do tego - jak już nie raz wspominałem 1,6 - 16V miały dwie różne przepływki (o różnych wymiarach) i to różnica jest dość znaczna
Ale to tak przy okazji bo chodziło tu o silnik 2,0 a nie 1,6

: 12 paź 2011, 22:10
autor: marrecki
Krzysiek u mnie w RDA chyba nie był robiony natrysk na denka, choć nie jestem pewien. Ja ten silnik taki kupiłem i nie zastanawiałem się nad tym.


Jamszoł, były 2 rodzaje przepływek w 1.6 16v. Zależało to od kolektora ssącego, jeśli plastikowy była przepływka o mniejszej średnicy, przy aluminiowym była większa.

: 12 paź 2011, 22:12
autor: Jamszoł
marrecki pisze: były 2 rodzaje przepływek w 1.6 16v. Zależało to od kolektora ssącego, jeśli plastikowy była przepływka o mniejszej średnicy, przy aluminiowym była większa.
Dokładnie tak

: 12 paź 2011, 22:17
autor: FordOn
iglaxr3i, spoko jutro wykrece motylek z japy tylko Escort musi mi wrocic z przyciemniania szyb... Przepustnica z foto pochodzi z 1.8 RQB.
Wyzej pokazana przeplywka jest z auta ktore mialo alu kolektor... dokladnie escort 1993r.

: 12 paź 2011, 22:25
autor: Jamszoł
FordOn pisze: japy
To raczej nie jest fachowe określenie ?
Wytłumacz jeszcze czytającym to forum co to takiego

: 12 paź 2011, 23:31
autor: FordOn
Przepustnica- japa :)

: 12 paź 2011, 23:36
autor: Jamszoł
No i OK - dzięki :mrgreen:

: 13 paź 2011, 12:45
autor: Yagr
FordOn, to ja mam jeszcze przepustnicowe pytanie - czy zespół przepustnicy z 1,6 CVH / RS2k ma takie same mocowanie jak zetec'i?
Zresztą juz jeden temat o przepustnicach w escortach jest tu http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=10267

: 13 paź 2011, 13:06
autor: emtees
Yagr pisze: czy zespół przepustnicy z 1,6 CVH / RS2k ma takie same mocowanie jak zetec'i?
Ta od RS2k nie pasuje pod kolektor zetecowy.

: 13 paź 2011, 13:23
autor: Kudłaty_EZG
emtees, możesz coś więcej? czy jest w czymś lepsza- dała by efekty w zetecu nie robiąc przy okazji problemów? bo jeśli wystarczyło by coś dotoczyć/frezować to np dla mnie koszt=0zł no, może ze 2piwa w ramach podziękowania ;)

: 13 paź 2011, 15:13
autor: FordOn
Przepustnica RS-a nie ma otworu do krokowca, bo N7a pobiera lewe powietrze z zaworu bocznikowego na filtrze powietrza... w CVH jak dobrze pamietam w jednym z typow jest rozwiazanie ze (przepustnica ma otwor do krokowca bo miesci sie on na kolektorze ssacym, ale byly i wersje cvh ktore posiadaly zawor bocznikowy na scianie grodziowej ssac powietrze od puszki filtra wezem gumowym do zaworu i z samego zawodu do kolektora ssacego za przepustnica, co za tym idze w przypadku starego CVH EFI takowego otworu w przepustnicy nie posiadamy.
Zetec kazdy jak jeden ma otwory na krokowca w przepustnicy.
Nie przekladalem nigdy przepustnic od cvh, czy RS2k do zeteca, bo nie bylo takowej potrzeby.

: 13 paź 2011, 15:19
autor: Yagr
FordOn, porównywałem moja przepustnicę (cvh EFI ) z RS'a (wg nr bo kupiłem trochę w ciemno) i to sa takie same przepustnice. Motylek 52mm. Bocznikowy z RS pasuje plug&play do CVH EFI i odwrotnie - jedyna różnica to kierunek wygięcia rurki w bocznikowcu i o ile dobrze pamiętam kąt pod którym wchodzi identyczna wtyczka.