Strona 5 z 7

: 05 sty 2010, 22:52
autor: WieSiu
Mateklobez pisze:Wiesiu, mój kluczyk jest oryginalny.
tak ale mi chodzilo o dokladanie centralki z focusa do escorta :D wiem ze kluczyk to to samo

: 05 sty 2010, 22:54
autor: Mateklobez
Aha, sorry, źle zrozumiałem :)

: 05 sty 2010, 22:57
autor: Blazey
Mateklobez, mam też taki kluczyk luzem, bo został rozparowany z przypisaną sobie centralką. I ta centralka załatwia otwieranie z pilota, otwieranie klapy z pilota (swoją drogą, to ciekawie jest podłączony siłownik w klapie) i chyba jest to też alarm. O podwójnym ryglowaniu słyszałem, ale osobiście nie miałem do czynienia.
Jednak wiązka od tego oryginalnego sterownika radiowego jest inna niż zwykłego zamka centralnego. Jest bogatsza o kilka obwodów.
Focusy mają sterowanie strefowe i tam jest to rozwiązane jeszcze inaczej... Kluczyki mogą wyglądać tak samo, to nie problem, bo transponder, to transponder, ważne, co układ wykonawczy zrobi na podstawie otrzymanych rozkazów.

: 06 sty 2010, 01:05
autor: Albercik
Blazey, a mógłbyś przybliżyć trochę temat parowania kluczyków z centralką? Bo jeśli dałoby radę, to wystarczyłoby dorwać taki kluczyk, jak posiadasz ( :mrgreen: ) i sparować go z centralką. Jeszcze muszę się dowiedzieć co za różnice w kablach były, bo może się okazać, że ta moja wiązka ma już te kable. W końcu ma nawet podgrzewane fotele, a ess, z którego ją wyciągałem był po lifcie, więc jest szansa :mrgreen:

Wogóle to muszę podjechać na tego szrota i zapytać, czy nie mają centralki wraz z kluczykiem tak chyba będzie najprościej :)

: 06 sty 2010, 02:22
autor: Mateklobez
Co jeszcze dodam od siebie, że mój Escort to nie Ghia a CLX i do tego nie mam alarmu, a sterowanie radiowe jest. Szczerze to nie wiem, jak była zasada montowania przez fabrykę centralek radiowych czy na podczerwień...

: 06 sty 2010, 10:25
autor: Albercik
A to są radio i Ir?? Myślałem, że wszystkie radiowe były.

: 06 sty 2010, 12:52
autor: Blazey
Są. W zależności od rocznika.

: 06 sty 2010, 13:16
autor: WieSiu
W pumie miałem ir i beznadziejne to było,nawet nie próbuj tego szukać.

: 06 sty 2010, 13:39
autor: Albercik
hm, dobra będę szukać na radio. Tylko chodzi właśnie o taki patent z kluczykiem i pilotem.

W temacie praktycznym: przyszedł dziś przełącznik od szyb z klapą. Taki, jak na foto. Prroblem mam tylko taki, że mam schemat od Mondeo MK1, ale tak wyrażnie jest to inaczej rozwiązane. Bo w tym przycisku każde okno ma oddzielną wtyczkę. Zarówno prawa, jak i lewa mają po 4 przewody.

Jak ktoś miałby schemat to będę wdzięczny, bo muszę dojść do ładu i składu który kabel od podświetlania, a który od okna w górę/dół itd. No i też by się przydał schemat wtyczki do otwierania klapy, nie mam tego elementu i tu będę musiał druciarnię robić... Dodam, że z przycisku wychodzi pięć przewodów.

[ Dodano: Sro 06 Sty, 2010 ]
Siedzę właśnie i rozkminiam tą wiązkę wnętrza. Wygląda na to, że będzie trochę zabawy bo ma kilka upitolonych kabli koło przycisków od szyb i coś czuję, że to jest właśnie otwieranie klapy z przycisku. Przynajmniej na pinach by się zgadzało. Ale jescze nie jestem tego pewny do końca, bo przycisk od klapy ma 5 pinów, a kabli jest 4. W prawdzie nie ma potrzeby, żeby było 5, bo siłownik zadziała na czterech też. Natomiast problem jest taki, że nie można 'otworzyć' szyby kierowcy, dopóki nie zewrze się dwóch z tych uciętych kabli. Dokładniej biało-czarnego (który wychodzi z przycisku szyby) z białym (który idzie do wiązki drzwi). Na pozostałych dwóch jest +12V i masa.

Wygląda na to, że skrzynki z bezpiecznikami nie będę musiał narazie zmieniać, bo wtyczka jest skonstruowana, że większość zasilnania jest z dwóch pinów i wspólna masa do wszystkiego. Ale jeszcze będę musiał dokładniej swoją wtyczkę obejrzeć.

Dorwałem trochę schamtów od essa 1998 rok, więc posiedzę nad tym i zobaczymy - może coś uda mi się wywnioskować.

: 06 sty 2010, 18:29
autor: KuRowSKi
Siłownik tylnej klapy jest sterowany tylko +12V, a masa jest z klapy bagażnika.
Siłownik po naciśnięciu się wychyla i wbudowana sprężyna zaciąga go z powrotem do stanu spoczynkowego.

: 06 sty 2010, 18:53
autor: Albercik
Hm, to ja zgłupiałem. Zrobię później foto o co kaman z tymi kablami uciętymi - może Wam się uda coś wymyślić...

: 06 sty 2010, 19:40
autor: KuRowSKi
Jeżeli w przełączniku są cztery przewody to 2 są od podświetlenie a drugie 2 do siłownika (wej,wyj)

: 07 sty 2010, 16:44
autor: Albercik
Już chyba wiem ocb. Rozpisałem wczoraj wszystkie kable, jakie są w tej wiązce od której wtyczki, do której wtyczki, tak gdzie wiedziałem, to jaką funkcję pełni itd. I dziś rano mnie coś tknęło - to prawdopodobnie są kable od modułu komfort, bo mają niezależne zasilanie, a jednym kablem wchodzi sygnał od przycisku opuszczania szyby kierowcy, a drugim kablem wychodzi sygnał do drzwi. Także jadę dziś na tego szrota poszukać drugiej części tych uciętych kabelków.

Jest jeszcze jedna opcja, bo tamto auto było w automacie, ale nie mam pojęcia co to ma do rzeczy.

Jeśli chodzi o przycisk od klapy to ma on 5 pinów, a jego budowa jest banalna:
- +12V podświetlenie (tylko)
- masa podświetlenie
- Jeden pin idzie do stycznika i jest to +12V
- drugi dochodzi od góry stycznika i jest z nim zwarty cały czas, jak przycisk jest 'w stanie spoczynku'
- trzeci dochodzi od dołu stycznika i zwiera sie tylko po naciśnięciu przycisku.

Podejrzewam, że ten kabel, co na górze jest, to wogóle nie jest wkorzystywany.
Podjadę na tego szrota, może coś tam znajdę :)

Byłem szukałem, ale nic nie znalazłem. W dalszym ciągu nie mam pojęcia co to, aczkolwiek uważam, że to od modułu komfort szyby kierowcy. Muszę poszukać takiego cuda bo miałem w poprzednim aucie i zajedwabiście wygodne toto było :)

Tak to się mniej-więcej prezentuje:

Obrazek

Wracając do tematu. Rozebrałem dziś trochę auto i dowiedziałem się bardzo fajnej rzeczy. Nie będę musiał rozbierać pół auta, żeby wyszarpać starą wiązkę i włożyć nową, bo... nie mam tam nic tej chwili. Idą tylko kable od poduszki, ale to je wypruję z nowej wiązki i po kłopocie :)

Tak wygląda przygotowana w domu wiązka, do sprawdzania co jest od czego itd:

Obrazek
Obrazek

A tu mam problem, po 1. jest jakaś wtyczka (ta płaska na 2 piny), która idzie do wiązki fotela zarówno prawego, jak i lewego (jest od podgrzewania), ale nie mam pojęcia w co mam ją wpiąć, bo w mojej skrzynce z bezpiecznikami wogóle nie ma takiego miejsca. Ba obszukałem inne miejsca, gdzie by mogło to być i nic...

W dodatku widać na tym zdjęciu ucięte kable - dwa przewody jeden czarny, drugi fioletowo-żółty, które idą do wtyczki, którą wsadza się do skrzynki z bezpiecznikami. Wygląda, jakby to zasilało coś dodatkowego.

Obrazek

A wogóle to w skrzynce mam wszystkie piny. Zarówno w bezpiecznikach, jak i w złączu. Przekażników żadnych nie potrzeba więc jest gitarra :mrgreen:

: 07 sty 2010, 20:32
autor: WieSiu
apropo skrzynki bezpiecznikow, mam taka jedna z Escorta 1997 w wersji gdzie bylo raczej duzo bajerow (klima np byla) o reszcie nie wypowiem sie,bo to bylo wyciagniete z auta co zostal z niego tylko przod :P Ale powinno miec takie bajery jak el. szyby i lusterka i centralny zamek. Jest zregenerowana przeze mnie,wiec jej cena nie bedzie najnizsza z allegro.

: 07 sty 2010, 22:09
autor: Albercik
WieSiu, moja skrzynka - dziś sprawdzałem - mam full wypas z wyjątkiem styków pod jeden przekaźnik od świateł (ten od wersji skandynawskiej) - po prostu tych styków nie mam. W bezpiecznikach mam wszystkie styki, więc wsadzam i działa :)

Ale dzięki za propozycję :)