Strona 5 z 9
: 25 wrz 2009, 15:54
autor: kupiec
To już mi zalatuje awarią elektryki. poczekaj na opinie kolegów co znają się na elektryce.
Co do odpalania to sprawdź jakie masz napięcie na świecach żarowych. Może masz za małe napięcie i świece są nie dogrzane i to jest problem z odpaleniem. Weź miernik i sprawdź. Jak mnie pamięć nie myli to ma być ok 11-12V. Ja mam 10.5V i to troche za mało. Nie wiem czy pisałeś już o tym ale sprawdź świece osobiście czy są ok.
Jeszcze jedno, ty masz jeden wtrysk sterujący? Czy wszystkie są takie same? Może ten sterujący jest jakiś wadliwy i zakłuca pracą silnika?
: 26 wrz 2009, 14:06
autor: wojtass123
Jest jeden sterujący wtrysk , jak można sprawdzić czy działa poprawnie ?
świece wydaje mi sie ze są ok bo zaraz jak mi oddał go pompiarz to palił jak zawsze nie na tyk ale przekręci dwa razy i łapie i tak łapał zawsze zima czy lato bez różnicy, a teraz nawet jak jest silnik jeszcze ciepły a autko postoi troche dłużej to nie chce złapać

no ale sprawdze te świece i napięcie tez pomierzę długo nie zejdzie a pewność będe miał .
Elektryka by miała taki wpływ na prace silnika?? ja wiem ze jest niby ten komputer ale w tych modelach nie jest chyba aż tak rozwinięty żeby do tego stopnia wpływał na prace silnika
: 26 wrz 2009, 14:53
autor: wojtass123
Znalazłem właśnie na innym forum miał ktoś podobne objawy z tą kontrolką i spadkiem obr i po wymianie wtrysku sterującego wszystko było ok .. nowy wtrysk podono 700zł

odpiołem kabelek od tego wtrysku na pracującym silniku i nic się nie zmieniło w pracy silnika jak go wpiołem z powrotem to jak by go przydusiło chwilke i później chodził silnik troszke inaczej i jak zrobiłem próbe z dosunieciem szyb było ok , przejechałem się kawałek i było ok .
Późnij zgasiłem silnik odpiołem z nowu i próbowałem odpalić , nie chciał bardzo złapać i go dusiło jak odpalił , po wpięciu łapał od razu tak ze pewnie to jego wina i pewnie nie potrzebna była ta regeneracja ...
Zmierzyłem jaki opór jest na tym wtrysku na tamtym forum pisało ze dobry wtrysk powinien sie mieścić w zakresie 90-120 Ohm ktoś tam pisał ze wymieniał i ten padnięty wtrysk nie pokazywał mu żadnej wartości, a mi pokazuje 400 Ohm

juz nie wiem nic teraz...
: 26 wrz 2009, 21:00
autor: kupiec
No to kurna wykrakałem z tym wtryskiem

Tak później zobaczyłem że masz nowego escorta i tam był ten wtrysk

Może da się jakoś go zregenerować czy coś????
edit
Ale to i tak jest coś nie halo. oddajesz pompe do regulacji i jest przez tydzień ok a później wszystko wraca do złego
Ja tam się na tym endura de nie znam ale coś jest nie halo. Jak/kto/co/czym steruje ten wtrysk? Czy pompa ma coś do wtrysku czy wtrysk do pompy? Ciekawe zagadnienie jak dla mnie.
: 27 wrz 2009, 11:24
autor: wojtass123
Wtrysk sterujący ma tam w sobie czujnik polozenia iglic wtryskiwaczy jest używany do ustalania początku wtrysku i dynamicznej regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku tyle się dowiedziałem z różnych źródeł
wiem ze jest coś nie halo bo jak tylko odepne i podepne ten wtrysk to jest poprawa na chwile bo na chwile ale jest
: 27 wrz 2009, 19:47
autor: kupiec
Jest jeszcze jeden taki silnik na forum- ma go Mikosz. Napisz do niego niech on sprawdzi jakto jest u niego z tym wtryskiem. Ja to już nie wiem

: 27 wrz 2009, 20:47
autor: Mikosz
Owszem mam ten kabelek na trzecim wtrysku w Endura De. Bardzo chętnie sprawdziłbym czy działa sprawnie i także sprawdzę oporności ale w tej chwili miernik jest zepsuty

. Na mierniku cały czas pokazuje zero
Nie mam pojecia jakie oporności powinno być. Trzeba nieźle potrzepać Fora mondka i FCP aby odnaleźć tematy o oporności...
Jak zdobędę nowy miernik to sprawdzę oporności na zimnym silniku i ciepłym. Posprawdzimy porównania

Niestety na pracującym silniku nie dam rady odsluchać jak pracuje na odłączonym wtrysku sterującym z powodu głuchoty

W ciągu 2 tygodni się dowiem. Teściu mi pomoże ;-) Wtedy z wynikami tutaj Wam napiszę ;-) Cierpliwości

: 28 wrz 2009, 16:26
autor: wojtass123
Na forum FCP piszą że powinno być między 90 - 120 Ohm , a po kilkukrotnym odpinaniu tego kabelka narazie dwa czy trzy dni chodzi jak trzeba ... a tak jak juz pisałem u mnie tam na wtrysku jest 400 Ohm
: 02 paź 2009, 16:21
autor: wojtass123
http://www.allegro.pl/item755604170_for ... ujacy.html
coś takiego znalazłem i mam pytanie czy w 1998 roku escorty wychodziły tylko z silnikami endura de czy tez inne i czy jeśli by to nie był wtrysk z endura de czy by mi spasował ?
: 02 paź 2009, 17:50
autor: kupiec
wojtass123 pisze:czy jeśli by to nie był wtrysk z endura de czy by mi spasował ?
wtryski sterujące są tylko w endura de. ja mam zwykły diesel i nie mam tego sterującego.
od końca 96 robili te endura de.
: 02 paź 2009, 18:45
autor: Mikosz
Tak wtrysk sterujący występuje tylko i wyłącznie w endura de. Nigdzie nie widziałem zwykłe turbodiesle z wtryskiem. Nie wiem od którego roku zaczęli produkować silniki z wtryskiem ale myslę ze wyżej Kupiec dobrze pisze od 96 roku....
Czekam na przesyłke zamówionego porządnego miernika i zacznę zabawy z mierzeniem rezystancji wszlakich czujników, wtryska sterującego itp. i tu będziemy dyskutować ;-)
: 05 paź 2009, 16:58
autor: wojtass123
Byłem dziś w sklepie z częściami do fordów i pytałem gościa o ten wtrysk ile by kosztował i wogule jak mu opowiedziałem jakie są objawy to stwierdził ze to nie bedzie ten wtrysk tylko zaworek jakiś na pompie on go nazywał zaworek "cykający" ale jaka jest fachowa nazwa to nie wiem i mówił też że to często siada i ze od kąd prowadzi sklep to tych zaworków mu poszło juz sporo a ten wtrysk tylko jeden sprzedał
Później zrobie zdjęcie pompie i zaznacze ten zaworek o którym ten gość mówił
: 05 paź 2009, 19:00
autor: Jamszoł
To jest zaworek zwrotny - on utrzymuje ciśnienie paliwa na pompie i w układzie paliwowym , miedzy pompą a pompką paliwa.
Znajdyje sie na pompie - na wyjściu nadmiaru paliwa z pompy.
Charakteryzuje się tym , że jak pompujesz ręczną pompkę i napompujesz ciśnienia na full to ten zaworek zaczyna puszczać paliwo w kierunku zbiornika a przy tym charakterystycznie bzyka.
: 05 paź 2009, 20:30
autor: wojtass123
chyba nie zwrotny , ten reguluje dawkę paliwa podobno ,a zwrotny tylko trzyma żeby nie odpływało jak pompką ręczną raz nacisne to od razu robi sie twarda tak że chyba jest ok
: 06 paź 2009, 21:43
autor: kupiec
wojtass123 pisze:Później zrobie zdjęcie pompie i zaznacze ten zaworek o którym ten gość mówił
może to ten badziewski booster co siada wszystkim

zapodasz foty to będziem wiedzieć
