Strona 5 z 8

: 15 mar 2007, 16:32
autor: michal1969
+jakie są normy spalania forda escorta 1,6 16V-kupiłem te autko i tak zachodzę w głowę ile mi spali-proszę o jakieś dane

: 15 mar 2007, 17:04
autor: SlaVkoEg
wedlug ksiazki serwisowej Escort spala:
Na trasie
przy 80km/h 5,7l
przy 120km/h 6,9l
W miescie 9 l

Jednak ja i pewnie wszystkich uzytkownicy tego forum powiedza ze jest to klamstwo. Na trasie to moze i sie zgodze ze tyle pali ale w miescie to mi minimum 11 litrow pali, tak wiec spalanie to najwiekszy minus Escortow!

: 15 mar 2007, 18:12
autor: cidzej
SlaVkoEg, 1,6 16V rzeczywiscie spala po miesice 9-10L i jest to chyba najoszczedniejszy silnik w Escorcie - szczegolnie bioprąc pod uwagę spalanie a osiągi auta. Inna sprawa, że Escorty są strasznie wrażliwe na to jak ciśnieniemy gaz no i na wszelkie niedomagania układu zasilającego. :| na Twoim miejscu jeszcze bym powalczyl, bo sama wymiana sondy to jeszcze malo zeby obnizyc spalanie. może miałeś lub zaraz będziesz miał do wymiany pompę paliwa i trzeba skorygować ciśnienie paliwa na wtryskiwaczach - to ma olbrzymi wpływ na spalanie, kopcenie, opdpalanie, gaśnięcie, nierówną pracę, mulenie itd - dużo większy niż uszkodzona sonda.

: 15 mar 2007, 19:43
autor: SlaVkoEg
cidzej pisze:na Twoim miejscu jeszcze bym powalczyl
Nie wiem czy warto i czy sie oplaca pakowac w niego (no chyba ze nie trzeba duzo wydac na te wtryskiwacze)bo jak pojdzie wszystko po mojej mysli to Esi bedzie mial kartke za szyba a po wakacjach kupie cos innego.

: 15 mar 2007, 20:41
autor: Jamszoł
Bardzo duże oszczędności w mieście w zużyciu paliwa zrobisz szczególnie w mieście nie wydając ani grosza.
Pisałem na forum kilka razy o tym ale jakoś nikt nie czyta a jeśli czyta to nie bierze sobie tego do serca - ( A co tam stary pie...y - ja wiem swoje :mrgreen: )
Tendencja młodych kierowców - opony 185;190 ; 195 ; 200 to dodatkowe zurzycie paliwa - nie mówiąc o kulturze jazdy i bezpieczeństwie.
Dojazn do skrzyżowań na luzie - to dodatkowe zurzycie paliwa ( dojazd na biegu z puszczonym pedałem gazu powoduje zatrzymanie dopływu paliwa do wtryskiwaczy - 0 zużycia paliwa. Następnie tak jak pisał cidzej, ciężka noga - poćwicz jakiś czas przyspieszanie płynne i zmiana biegów przy 2000/2200 obrotach + to co pisałem wyrzej a spalanie Ci spadnie.
Jest mnustwo więkrzych i mniejszych kombinacji co zmniejszają spalanie - choćby nie tankowanie na bylejakich stacjach.Ewentualne choć lekkie blokowanie któregoś z hamulcy też "poprawia" spalanie.
Ręcze Ci , że latem można w mieście z tym silnikiem jaki masz zejść poniżej 7 litrów.

Spalanie...

: 15 mar 2007, 22:59
autor: Vito
Witajcie. To i ja moze wrzuce swoje 5 gr, a wlasciwie to 3:) bo to tylko bedzie pytanie. Czy zatem gdy leje sie z rury wydechowej oznacza to ze sonda lambda jest niesprawna?
Pozdrawiam

: 15 mar 2007, 23:40
autor: SlaVkoEg
jamszoł, i tu Cie chyba mile zaskocze bo czytalem juz w jakims poscie (prawdopodobnie Twoje) wskazowki na temat jazdy.
jamszoł pisze:Dojazn do skrzyżowań na luzie - to dodatkowe zurzycie paliwa

kiedys tak robilem bo myslalem ze to jest oszczedniejsza opcja a pozatym sie tak przyzwyczailem. Teraz ucze sie dojezdzac na biegu i bez gazu i juz w 90% tak mi sie udaje.
jamszoł pisze:Następnie tak jak pisał cidzej, ciężka noga
Juz go tak nie cisne jak kiedys. Ruszam spokojnie i nie szaleje.
jamszoł pisze:zmiana biegów przy 2000/2200 obrotach
gdzies na forum wyczytalem ze najmniej pali w granicach 2500-3000 obrotow, znajomy powiedzial mi zeby jezdzic na 2500 wiec tak staram sie jezdzic, wynikiem czego jest to ze prawie cale miasto przejezdzam na 3 biegu :P i wlasnie co do tej jazdy. Utrzymywac te obroty nawet jakbym mial przejechac miasto na 2 ?? :]

Tankuje na Neste, no i faktycznie moze byc problem z hamulcami bo nie odbijal jeden. Okazalo sie miedzy innymi ze bedzie trzeba przetoczyc lekko tarcze i klocki nowe bo jeden sie kruszy:/ Nie wiem jak reszta hamulcow bo nie mam czasu sprawdzic ale bedzie trzeba sie za to wziasc. Ogolnie nie moge na ten samochod nazekac i jak sie uda poprawic spalanie to moze go zostawie ;) do tego trzeba zrobic kilka rzeczy ktore maja prawo sie zuzyc typu: pompa wody, drazki stabilizatora i opony.

: 16 mar 2007, 00:04
autor: ELpYndoL
tu alternatywa jest ESSI 1.8 TD osiagi takie same jak w 1.6 16V a spalanie DUZO mniejsze i paliwko DUZO tansze :)

: 16 mar 2007, 07:32
autor: SlaVkoEg
kasia I yanek, wlasnie myslalem nad Esim Mk VII w TD ale jak czytalem na forum ze one potrafia spalic 8 litrow w miescie to troche mi sie wydaje za duzo jak na diesla :]

: 16 mar 2007, 09:34
autor: cidzej
jamszoł pisze: Ręcze Ci , że latem można w mieście z tym silnikiem jaki masz zejść poniżej 7 litrów.
hehe, no w warszawie jest to chyba raczej niewykonalne :P

te 2200RPM to troche za nisko, przynajmniej dla silnikow CVH, ze starym typem skrzyni, ale w waszych MTX'ach to moze dobre :) raczej trzymalbym sie wersji 2500-3000RPM - i to rzeczywiście obniża spalanie :) sprawdzilem :)

co do dojezdzania do swiatel na biegu to nie mam za bardzo jak sprawdzic i potwierdzić - u mnie strasznie szarpie samochód bez gazu, więc trzeba wyrzucać na luz.

: 16 mar 2007, 16:03
autor: Jamszoł
cidzej, to z opisu z serwisówki ;

Czujnik położenia przepustnicy
Czujnik, umieszczony na osi przepustnicy, przekazuje do elektronicznego urządzenia sterującego sygnał napięcia proporcjonalny do kąta uchylenia przepustnicy.
Informacja o położeniu przepustnicy jest niezbędna do określenia:
- prędkości obrotowej biegu jałowego;
- kąta wyprzedzenia zapłonu;
- ilości wtryskiwanego paliwa;
- niewtryskiwania paliwa podczas hamowania silnikiem

Szczególnie ostatnia linijka jest ważna a jeżeli nie wtryskuje to i nie spala.

: 17 mar 2007, 00:55
autor: cidzej
jamszoł, to to ja wiem tylko tak jak pisałem - u mnie nie za bardzo moge to sprawdzic bo jak puszczam gaz to mi "kangurzy" auto i wyglada to jakbym sie dopiero udzyl jezdzic :P

: 17 mar 2007, 01:52
autor: MARKKO
jak ja bym chciał takie wyniki osiągać :P

: 17 mar 2007, 12:10
autor: Jamszoł
jamszoł pisze:Czujnik położenia przepustnicy
Czujnik, umieszczony na osi przepustnicy, przekazuje do elektronicznego urządzenia sterującego sygnał napięcia proporcjonalny do kąta uchylenia przepustnicy.
może tu ci się coś dzieje ? Oszukuje o mały kąt rozwarcia przepustnicy a co za tym idzie komp zamiast wyłączyć napięcie na wtryskiwaczach daje napięcie ale , że jest to na pograniczu wyłączenia więc raz włącza a za chwilkę wyłącza do tego dochodzi impuls do krokowca i stąd efekt kangurka.

Markko - pierwsze próby na ilość spalanego paliwa w jeździe miejskiej , robiłem w Warszawie. :mrgreen: :razz:

: 17 mar 2007, 17:49
autor: mikruss
jamszoł, dobra hamuje silnikiem, komp odłącza wtryski ale gdy auto zejdzie poniżej jakiś obrotów to wtryski chyba znów zaczynają podawać paliwko czy nie :?: :?: