Strona 5 z 7

: 27 maja 2010, 15:07
autor: Arcadio
czyli wiemy że to klubowy silnik, kwestia czy wart zainteresowania i co brakuje. Z tego co rozumiem to skrzynia mtx75 i rama pomocnicza- cokolwiek to znaczy ;) mozna to osobno kupić?

: 27 maja 2010, 16:14
autor: Tigerbart
nonam pisze:Tigerbart, chyba jesteś grubo przewrażliwiony na temat komentowania Twoich postów, piszesz że ZETEC jest żywotniejszy, pokazuję Ci że się mylisz, poza tym łatwiej do escorta wsadzić silnik który w nim występował, niż taki którego tam nigdy nie było. Nie wiem o co Ty się ciągle rzucasz, masz jakiś kompleks ? Te "gówniarskie sprzeczki" właśnie od Ciebie wychodzą, Ty coś napiszesz, ktoś CI odpowie, a Ty się obrażasz, daj spokój.
Mi chodzi tylko i wyłącznie o czytanie ze zrozumieniem. Przeczytaj jeszcze raz twoją odp na mój post. Nie można wnioskować o ogóle silników na podstawie jednego - twojego egzemplarza. To jest tak jak ja bym napisał, że Zetec jest naj bo w czerwonym esie mam 115 fabrycznych koni po 12 latach. To, że napisałem, że są żywotniejsze jest informacją z wielu źródeł od ludzi głęboko siedzących w motoryzacji, sportach samochodowych i warsztatach. Nie napisałem też, że RS nie jest żywotny. 2.0 Żetec z mondeo ma taki sam osprzęt jak Escort, łapy są te same, poza tym nie widać po silniku, że to inny niż 1.6. (nie trzeba zminiać dowodu, ubezpieczenia, itd - a to też trzeba wliczyć w koszty) Do tego jest bardziej podatny na mody. Nie miałem nigdy RS2000 więc mogę wskazać tylko dobre strony Zetec'a, jednak tak jak pisałem wcześniej opinia wielu fachowców, znających się na Fordach jest taka, że Zetec dłużej pojeździ niż RS. Dla przykładu - U mnie pod domem sąsiad ma firmowego Focusa Mk1 Zetec'a z przebiegiem 920tys km, a to o czymś świadczy. Anglicy modzą bardziej w Zetecach, ogólnie się mówi, że Zetec to ostatni udany silnik Forda, bo Duratec to juz nie to samo, choć ja osobiście nie mam zdania na ten temat, bo nie miałem duratec'a.

Kończąc - Arcadio może założyć N7A jak i Zetec'a. Chodziło o świadomość. Oba silniki mają swoje zalety i wady. A ty napisałeś swoje....

: 27 maja 2010, 16:34
autor: nonam
Arcadio pisze:kwestia czy wart zainteresowania
Z tego co pamiętam to wypluł na rolkach coś w okolicy 138 kucy, więc nie jest raczej źle, uderzaj do yeża na PW albo gg to na pewno dowiesz się wszystkiego co potrzebujesz :) Miałem od niego MTXa w swoim RS i był to udany zakup :)

: 27 maja 2010, 18:27
autor: Arcadio
Tigerbart pisze:2.0 Żetec z mondeo ma taki sam osprzęt jak Escort, łapy są te same
czy przy swapie z mondeo jest jakaś rzeźba potrzebna w sensie wycinanie spawanie itp?
z tego co widzę dużo łatwiej znaleść mondeo w dobrej cenie z tym silnikiem do swapa niż rs2000. róznica w kuniach niewielka, pozatym z czasem kunie zdychają. Kwestia czy rzeczywiście tak łatwo zrobić swapa, bo z dostępnością dawcy napewno łatwiej. Co ze skrzynią i kompatybilnością kompa, osprzętu etc.

: 27 maja 2010, 20:48
autor: BogdanROX
Arcadio pisze:
Tigerbart pisze:2.0 Żetec z mondeo ma taki sam osprzęt jak Escort, łapy są te same
czy przy swapie z mondeo jest jakaś rzeźba potrzebna w sensie wycinanie spawanie itp?
z tego co widzę dużo łatwiej znaleść mondeo w dobrej cenie z tym silnikiem do swapa niż rs2000. róznica w kuniach niewielka, pozatym z czasem kunie zdychają. Kwestia czy rzeczywiście tak łatwo zrobić swapa, bo z dostępnością dawcy napewno łatwiej. Co ze skrzynią i kompatybilnością kompa, osprzętu etc.
Jeśli się nie mylę to 2.0 SilverTop wejdzie bez najmniejszych problemów, tylko z BlackTopem chyba trzeba było mocowania przerabiać. Bartek będzie wiedział, chyba nawet opisywał to w swoim wątku. Jednak ja bym się zdecydował przy swapie na BlackTopa z racji, że jest to o wiele nowsza konstrukcja.

: 27 maja 2010, 21:48
autor: Tigerbart
Muszę uważać na każde słowo, które tu napiszę. A więc moim zdaniem:

Zalety (o których wiem) N7A:
- fabrycznie 150 koni 198 NM
- łatwość montażu (jeśli się ma skrzynię biegów MTX75)
- prestiż

Wady N7A (o których wiem):
- z wiekiem traci wydajnośc szybciej od Zetec'a
- trudniej dostępny
- dostępne silniki często były mocno eksploatowane.
- pod maską od razu widać, że to nie jest 1.6
- trudno dostępne części zamiene, zwykle droższe niż do Zetec'a
- blok silnika wrażliwy na mody
- zmienić trzeba cały układ napędowy i paliwowy (prawda?), łapy silnika, skrzyni, osprzęt i kolektory (mylę się?), układ wydechowy, sprzęgło.

Trzeba by kupić całe auto aby mieć wszystkie graty. Lub przód auta.

Zalety silnika Zetec:
- 1.6, 1.8, 2.0 (silver), 2.3 wyglądają niemal identycznie.
- łatwo dostępne części zamiene, większość jest ta sama do wszystkich silników
- osprzęt silnika jest ten sam, układy takie same.
- wytrzymalsze bloki na mody (wolnossące jednostki lub z softem turbo), czym można uzyskać moc N7A
- zadbany długo wydajny
- łatwo dostępny, od różnych właścicieli, nawet takich, co jeżdżą w niedziele do kościoła.
- mniej gratów do kupienia = mniej grzebania = mniejsze ryzyko błędów

Wady Zetec'a:
- fabrycznie mniejsza moc i moment przy podobnym spalaniu jak N7A

Zakup całego auta nie jest konieczny.

Osobiście wolę zdrowego 2.0 silvera i cieszyć się 130-136 konikami, niż taką samą/podobną mocą z N7A, co świadczy o jego większym zużyciu. Po prostu większe ryzyko awaryjności w przyszłości.

Ale, zeby co poniektórych nie denerwować, że coś każę robić lub nie mam uznania dla N7A możesz Arcadio zrobić tak:

Blok silnika 2.3 z Galaxy a góra z N7A - z tego co widziałem to wychodzi jakieś 180 koni a montujesz Zetec'a. Kolektory tylko są do zmiany, plus kilka drobiazgów.

: 27 maja 2010, 22:07
autor: Arcadio
dzięki Bartek za wyjaśnienie. Napewno Twoje argumenty są właściwe. Większość popieram na reszcie się nie znam ;) RS2000 ciężko znaleśc i pewnie był "jeżdzony" a takim Mondkiem to helmut mógł do Aldi po zakupy raz w tygodniu jeździć. To jest fakt. Popytam jeszcze specjalistów. dzięki wam wszystkim za słowa wyjaśnienia.
Teraz mi się to poukłada w głowie i coś wyjdzie.

: 27 maja 2010, 22:38
autor: Ven
Do tej dyskusji która rozwija się szczęśliwie w dobrym kierunku dodam tylko że kolejna różnice o której nikt tu jeszcze nie wspomniał to głośność N7A vs Zetec. (jezdzilem obiema wersjami /modelami )

Już sam Clarkson jadac w RSem w TopGear w 1991 roku stwierdził ze w zasadzie silnik RS2K nie ma wad poza tym ze jest ... głośny i jakby to ująć "narowisty" :smile: I to się zgadza, Zetec jest relatywnie cichym silnikiem, N7A poprostu nie jest. No ale coś za coś, N7A ma prawie wieczny łańcuch rozrządu. Zetec paseczek ;)

TOP GEAR 1991

Dlatego jeżeli zależy Ci na kulturze pracy i komforcie (ciszy) - możesz rozważyć młodego 2.0 z małym przebiegiem, zamiast starego nie 100% pewnego N7A.

: 27 maja 2010, 22:45
autor: Tigerbart
Nie no nie takiego młodego bo to musi być mondeo Mk1

: 27 maja 2010, 23:13
autor: WieSiu
Ven pisze:Dlatego jeżeli zależy Ci na kulturze pracy i komforcie (ciszy)
tutaj to komfortu za duzo sobie nie podniesie,bo ma cabrio :P i tak szumi w nim bardziej niz w normalnym aucie

Swoja droga ciekawy pomysl z tym od mondeo,ale powiedzcie mi czym go wysterowac ? jaki komputer podejdzie,bo nie uwierze,ze ten od 1.6 czy 1.8 tak sobie bez problemu z tym silnikiem poradzi

: 27 maja 2010, 23:19
autor: Ven
Tigerbart pisze:Nie no nie takiego młodego bo to musi być mondeo Mk1
Zgadza sie, młodszego (przebiegiem) nie skatowanego N7A trudno znalezc, zaś zadbanego Zeteca 2.0 jednak łatwiej.

: 27 maja 2010, 23:22
autor: Tigerbart
No ECU z Mondka równiesh trzeba zamontować.

: 27 maja 2010, 23:28
autor: Jamszoł
A ECU z Mondka nie będzie odczytywał błędów ?
Przecież tam jest dużo więcej różnych czujników ?

: 27 maja 2010, 23:35
autor: WieSiu
Tigerbart pisze:No ECU z Mondka równiesh trzeba zamontować.
to kolejny minus,ale pewnie do przejscia, nie sadze aby mial wiecej czujnikow :D

: 27 maja 2010, 23:36
autor: Tigerbart
Wiesiu z tego co wiem to jest jeden pies