Strona 5 z 5

: 01 lip 2013, 18:00
autor: bodzio82
to jest kostka od czujnika polozenia sprzeglo zresztą widac ze jest wpieta w czujnik polozenia sprzegla. Ja mam tak ze trzyma 1100 obrotow nieraz i wystarczy wcisnac sprzeglo ze 2 razy i obroty spadaja na 900 :roll: ten czujnik jest odpowiedzialny za dawke paliwa zreszta jak milion trylion dziewicset innych w tych naszych .fordach

stefan1307, jak chcesz to mozesz podjechac jutro do mnie to sie podepnie kompa dopiero jestem wolny wiec mozna cos popatrzec do poludnia jak cos

: 01 lip 2013, 18:03
autor: stefan1307
Kumpel wymieniał mi napinacz, ten półksiężyc no i od tamtej pory często gęsto po zmianie biegu z 1 na 2 lub 2 na 3 obroty skaczą do 2-3 tys.

: 01 lip 2013, 19:45
autor: Jamszoł
a nie masz tam pod nią czujnika ?

: 01 lip 2013, 20:01
autor: Yagr
bodzio82, możesz coś więcej o tym czujniku sprzęgła? Juz raz gdzieś o tym pisałeś ale ja się ani w benzynie ani w dieslu z czymś takim w essach nie spotkałem stąd moja ciekawość.

: 02 lip 2013, 18:06
autor: bodzio82
WIEKSZOSC TESTU SKOPIOWANA Z INNEGO FORUM

czujnik pedału sprzęgła daje znać do ECU że sprzęgło jest wciśnięte a on chwilowo zmienia parametry pracy silnika. Np. przy wciśnięciu sprzęgła podczas zmiany biegów silnik będzie podtrzymywał lekko zwiększone obroty żeby nie kręcić silnika od "zera" Co tu nie


Czujnik sprzęgła służy do zmniejszenia momentu obrotowego przy wysprzęglaniu, ma to zapobiec szarpnięciom . Oczywiście do tempomatu też jest potrzebny.

Pelni jeszcze inne zadania np są auta w ktorych jak sie nie wcisnie pedalu to auto nie odpali,gdzies kiedys wyczytalem ze ten czujnik ma tez zwiazek z skladem mieszanki ,po podlaczeniu pod forscan i po wyborze monitorowania tego czujnika widac zmiane jak sie wcisnie sprzeglo i jak pusci czyli u mnie chyba dziala ok chociaz wkurzaja mnie te podwyzszone obroty dwa wcisniecia sprzeglem i obroty na 900 aaa

: 02 lip 2013, 18:52
autor: nonam
Ja w 2 różnych escortach majstując przy sprzęgle nie widziałem takiego czujnika...

: 02 lip 2013, 19:05
autor: Yagr
No własnie ja też.... chyba że w Mk7 coś takiego zmajstrowali...

: 02 lip 2013, 19:23
autor: stefan1307
Ten czujnik rusza mi sie we wszystkie strony, moze to on jest przyczyna trzymania obrotów po zmianie biegu

Bodzio82. Przepraszam ze nie przyjechałem ale czasu nie mialem...

: 02 lip 2013, 20:12
autor: Jamszoł
nonam pisze:Ja w 2 różnych escortach majstując przy sprzęgle nie widziałem takiego czujnika...
Yagr pisze:No własnie ja też.... chyba że w Mk7 coś takiego zmajstrowali...
Jeden z tych dwóch to MK7 :mrgreen:

: 02 lip 2013, 21:39
autor: Yagr
Jamszoł, miałem na myśli siódemeczki z ostatnich lat produkcji..... albo taki "czuj" był w tych maszynach co miały EECV na pokładzie....?

: 10 lip 2013, 17:06
autor: stefan1307
obroty jednak skaczą od tego czujnika, ktory znajduje sie przy pedale sprzęgła, zastanawiam sie jak to zrobic bo on sie rusza w lewo i prawo ;/