Strona 4 z 8

: 23 lis 2010, 20:32
autor: WieSiu
majbiker pisze:Skoro imo to czarne przy stacyjce
ciekawe kto Ci takich bzdur naopowiadał, tam jest tylko czytnik z kluczyka, a sam immo jest albo w kompie albo za deska rozdzielcza po prawej stronie.

Zla instrukcje mialem,bo od escortow po 1998 i tam zle Ci podalem, bezpiecznik nr 15 to nie jest od lambdy u Ciebie, u Ciebie nr 15 jest od lamp przednich.

: 23 lis 2010, 20:42
autor: WieSiu
Jamszoł pisze:Immo blokuje kompa , który nie podaje napięcia na skrzynkę bezpiecznikową
Niestety chyba musisz obejść immo - czyli elektronik samochodowy będzie potrzebny
nic takiego nie robi komputer, komputer jedynie odcina przekaznik pompy (to mozna obejsc latwo) oraz nie steruje wtryskami gdy nie wykryje kluczyka (blokada wtryskow latwo sie nie obejdzie), nie dziala wtedy tez rozrusznik (latwo obejsc), takze komputer niczego nie odcina, tylko te 3 rzeczy. Na gazie bez oryginalnego kluczyka auto by pojechalo :)

a teraz sprawdzilem i przekaznik ktory wyciagnales odpowiada dystrybucje pradu na caly elektroniczny osprzet silnika.

: 23 lis 2010, 20:47
autor: Jamszoł
Nie tylko - zapodaje prąd do skrzynki - a ta zapodaje prd do czujnika położenia wału a ten jak nie poda impulsu do kompa to też nie będzie iskry :mrgreen:
WieSiu pisze:Na gazie bez oryginalnego kluczyka auto by pojechalo :)
Tak ale w starszych generacjach - przy sekwencji to się nie uda :mrgreen:


Zobacz ile rzeczy jest podłączone pod ECU - zaznaczone na żółto

: 23 lis 2010, 20:50
autor: WieSiu
Jamszoł pisze:Tak ale w starszych generacjach - przy sekwencji to się nie uda
no to wiadomo.
Jamszoł pisze:Nie tylko - zapodaje prąd do skrzynki - a ta zapodaje prd do czujnika położenia wału a ten jak nie poda impulsu do kompa to też nie będzie iskry
przeciez wlasnie to napisalem - caly osprzet elektroniczny silnika (czujniki, regulatory, zasilanie EDIS itd.)

: 23 lis 2010, 20:55
autor: Jamszoł
OK o tym samym myślałem ale inaczej gadałem - choć komp poprzez skrzynkę i przekaźniki steruje pompą

: 23 lis 2010, 21:14
autor: majbiker
WieSiu pisze: Na gazie bez oryginalnego kluczyka auto by pojechalo :)
No to jutro próba na sekwencji .
Co z czym mostkować , co do czego podłączać aby silnik zagadał .
WieSiu pisze:sam immo jest albo w kompie albo za deska rozdzielcza po prawej stronie.
Może właśnie imo mi padło dlatego dioda nie miga . Jak to sprawdzić ?

: 23 lis 2010, 21:22
autor: WieSiu
majbiker pisze:Może właśnie imo mi padło dlatego dioda nie miga . Jak to sprawdzić ?
nie tak latwo... najlatwiej to sprawdzic w ktorych miejscach dochodzi zasilanie a w ktorych nie (na komputerze,bo immo albo jest we nim albo i tak do komputera podpiete).

pisalismy tez ze na sekwencji sie nei da, da sie tylko na 1 i 2 generacji

: 23 lis 2010, 21:22
autor: Jamszoł
Jamszoł pisze:Tak ale w starszych generacjach - przy sekwencji to się nie uda :mrgreen:
WieSiu pisze:Jamszoł napisał/a:
Tak ale w starszych generacjach - przy sekwencji to się nie uda


no to wiadomo.
majbiker pisze:No to jutro próba na sekwencji .
majbiker, czytaj ze zrozumieniem

: 23 lis 2010, 21:27
autor: majbiker
WieSiu pisze:
nie tak latwo... najlatwiej to sprawdzic w ktorych miejscach dochodzi zasilanie a w ktorych nie (na komputerze,bo immo albo jest we nim albo i tak do komputera podpiete).
Czyli od czego zacząć sprawdzanie ?

: 23 lis 2010, 21:38
autor: WieSiu
zacznij od naprawienia tych swiecacych kontrolek, sprawdz tak jak gdzies juz pisalem mase z akumulatora na silnik. Jak to nie pomoze,to nie wypinaj bezpiecznikow a odpinaj po kolei jakies urzadzenia, np lapmy odlaczaj, potem czujniki przy silniku, potem komputer odlacz, przy ktoryms urzadzeniu powinno sie naprawic wg mnie. Wtedy bedzie latwiej szukac. Zacznij od tych przednich lamp jak wynika z bezpiecznika

: 23 lis 2010, 21:39
autor: Yagr
majbiker, od zdobycia rozpiski pinów na ECU ;) A potem miernik w łapę i jechane ;)

: 23 lis 2010, 21:45
autor: Jamszoł
Yagr pisze: od zdobycia rozpiski pinów na ECU
a nie ma tego na skrinie co dałem do góry ?

: 23 lis 2010, 21:45
autor: majbiker
WieSiu pisze: Zacznij od tych przednich lamp jak wynika z bezpiecznika
Ten bezpiecznik chyba nie jest od przednich lamp bo na obrazku bezpiecznika widnieje ikona ( silnika ) .

Ta sama ikona jest pod nr. 7 , 13,16,33 .

: 23 lis 2010, 21:47
autor: Yagr
Jamszoł pisze:a nie ma tego na skrinie co dałem do góry ?
a faktycznie, są tam nr pinów ;)

: 23 lis 2010, 21:59
autor: majbiker
Oki
jutro bebeszę ECU
Jak wykombinować na którym pinie ma się pojawić napięcie po przekręceniu stacyjki w 2 pozycji , a kiedy gdy kręcimy kluczykiem na max. ?
Obrazek