Strona 4 z 4

: 11 sty 2011, 23:40
autor: Jamszoł
6 szt od ładowania aku i 3 od kontrolki razem 9
Przy 6 nie było dodatkowych diodek na kontrolkę

: 11 sty 2011, 23:54
autor: Jamszoł
A widzisz :mrgreen:
Przy okazji - jeśli nie mamy ładowania - zanim zaczniemy robić remont altka czy silnika :mrgreen: najpierw zerkamy , czy po przekręceniu stacyjki świeci się nam kontrolka ładowania
Bo może być tak , że żarówka się przepali i nie będzie prądu wzbudzenia a wtedy altek nie będzie ładował .

: 12 sty 2011, 08:53
autor: andkar
MinisterQ pisze:Jak zwykle jako niewierny Tomasz poszukałem sobie uproszczony schemat alternatora (bez bebechów regulatora), i z niego niezbicie wynika że kontrolka nie jest niezbędna do jego wzbudzenia - do tego mogą służyć właśnie te trzy diody wzbudzenia (nie bez powodu nazywające się diodami wzbudzenia :P ), które dostarczą odpowiedni potencjał po zwiększeniu obrotów alternatora, w sytuacji braku prądu wzbudzenia z akumulatora... :mrgreen: Czyli jest dokładnie tak, jak wskazują na to objawy u kolegi, i tak jak początkowo pisałem. :D

Nie będę jednak sztywno obstawiać przy swoim, tylko poczekam aż zrobi się ciepło, i sam sprawdzę na żywym organizmie. ;) O ile do tego czasu nie zapomnę o tym temacie. :P
MinisterQ raczej pudło, odpalałem ostatnio orionka parę razy bez wsadzonych zegarów, niestety aku padł, po włożeniu zegarów, odpaleniu na kable i pochodzeniu 10 minut autko odpala już 8 raz bez problemów, więc raczej kontrolka bierze w tym spory udział

: 12 sty 2011, 10:47
autor: WieSiu
i nie ma takiej opcji zeby w dieslu ladowanie spadalo jak jest na jałowych, nawet przy bardzo niskich obrotach jalowych jest poprawne napiecie i nie sieci sie kontrolka. Macie cos nie tak z alternatorami i tyle na ten temat :(

: 12 sty 2011, 16:51
autor: Jamszoł
No to jeszcze sprawdźcie sobie mase - altek silnik i silnik karoseria
Na próbę zaraz po odpaleniu jak ładuje koło 12V dodaj dodatkowym przewodem (możesz nawet trzymać go w ręce ) masę , bezpośrednio silnik aku i zobacz czy napięcie nie podskoczy .
Jeśli nie - altek do regeneracji

: 12 sty 2011, 21:11
autor: mateusz_175
Ależ rozmowę wywołałem :)
Nie dopisałem wszystkiego w ostatnim poście ale prędzej o tym pisałem więc troszke zamotałem :)
Po odpaleniu ładowanie mam 12V, przygazuje i 14,4V i tak już zostaje do zgaszenia auta niezależnie jakie mam obroty :)
No i ta ciągle świecąca sie kontrolka ;/ a na zgaszonym silniku i przy włączonym zapłonie to ledwo się jarzy ;/ No nie ma co gdybać, na wiosnę podjadę do elektryka żeby zrobił przegląd skrzynki bezpiecznikowej.
Myślę ze alternator można wykluczyć bo wszystko praktycznie wymienione, uzwojenia nie uszkodziłem i wirnika też nie. Taki problem wystąpił po zrobieniu alternatora :P
No w sumie sam juz nie wiem. Gość gadał że to skrzynka. Kabelków nie da się zamienić przy altku, ze względu na ich długość oraz na różne wielkości łbów śrub. Elektryk wtedy powiedział że jeden kabelek jak już ustaliliśmy wcześniej jest od altka, drugi jest właśnie od kontrolki a trzeci to ten główny przewód.


Co ciekawe, gdy sie czepiłem kiedyś altka żeby zobaczyć co jest w środku bo chciałem go wyremontować, sąsiad mi go rozkładał i złożył, wtedy ładowanie wynosiło cały czas 12V bez względu na obroty ( nie wiem czemu ). Na drugi dzień miałem wyprawę. Zrobiłem tak w jeden dzień coś 120km ( musiałem zawieźć znajomego na lotnisko ) i kurde zapalałem kilka razy i jakoś odpalał, słabo ale odpalał, dobrze że dojechałem :P
Nawet nie byłem świadomy że jade ze słabym ładowanie :lol:
Kilka dni później dostał nowy zestaw naprawczy :)

A, MinisterQ zobacz kiedyś u siebie jak masz, lecz chyba nie masz tego wzbudzenia.
U mnie prędzej tak nie było. Teraz jak przygazuję to światła, lampki itp wszystko się rozjaśnia rzecz jasna, rano pasek tak troszke popiskuje, bardzo delikatnie, przez chwilę.
Pamiętam rok temu podczas sprawdzania ładowania pod sklepem przy zakupie aku to po odpaleniu było 13.8V więc nie wzbudzało go tam :P

Ale spamuje :P

: 12 sty 2011, 21:22
autor: Yagr
mateusz_175, a sprawdź sobie jeszcze czy styki zegarów masz wszystkie ok i czy ci sie ta folia ze ścieżkami nie rozpada ;)

: 12 sty 2011, 21:44
autor: mateusz_175
Ok Yagr sprawdzę :), elektryk wspominał że to może zegary ale raczej mniej prawdopodobne, lecz możliwe. Mam też problem z kontrolką oleju, więc może...

Jak pogoda się poprawi to wyciągne te zegary i zobaczę, bo troszke jest z tym babrania... :P