Strona 4 z 10
: 26 maja 2007, 22:49
autor: Grzesiek24
ok to czyli jak wezme sie podloncze pod zielono czerwony kabelek przy cewce i bezposredio pod nozke obrotomierza ta srodkowa to powinno zadzialac??a te dwie nogi od obrotka co zostaja to sa zasilajace 12V z akumulatoratylko ktora + a ktora - ?
z tym filtrem to tak sie zastanawialem jestem z tych rzeczy zielony

mam chyba z 3 ksiazki do essiego wszystkie przestudiowalem zabardzo nie zrozumialem ale
Pozdrawiam wszystkich

: 27 maja 2007, 00:02
autor: WieSiu
Grzesiek24, tak, podlaczasz kabel do tej srodkowej nozki obrotomierza z modulu EDIS (jesli nie mialem pociagnietego juz kabla). Zasilaniem obrotomierza sie nie martw bo jest ono dociagniete ta folia z tylu zegarow

Filtrem sie nie przejmuj,bo ja z takim filtrem w oddzielnej obudowie sie nie spotkalem,wiec jest prawdopodobnie w cos wbudowany, ale w co to nie mam pojecia
: 27 maja 2007, 16:22
autor: Grzesiek24
: 27 maja 2007, 18:26
autor: Yagr
Grzesiek24, na schemacie który podał ci jamszoł ten kabelek jest oznaczony "Ve/R" co oznacza że to zielono -czerwony kabelek

ps. uważam że skoro twój problem jest wałkowany niemal od zera to trzeba było założyć osobny temat np. " instalacja obrotomierza w MkV 1,4 dla opornych"

: 28 maja 2007, 11:05
autor: Grzesiek24
Witajcie!!! Yagr dobry pomysł !!!

na poczatku pisalem ze jestem w tym temacie kabelkow zielony

ok dzis to zrobie poprowadze se bezposrednio z edis ten zielono czerwony kabelek i podepne w srodkowa nozke obrotomierza i zobaczymy co sie bedzie dzialo najwyzej sie cos spali (ciekawe ile nowy edis w takim przypadku) ok Pozdrawiam wszystkich
: 28 maja 2007, 13:30
autor: Grzesiek24
: 28 maja 2007, 23:08
autor: WieSiu
na jalowym powinienes miec kolo 800-900 obrotow, gdy silnik jest juz cieply. Dlatego Ci pokazuje tak duze obroty. A jesli masz na monowtrysku,to nie powinno dac sie przekroczyc obrotow ponad 7000,bo powinno zadzialac odciecie wtryskiwaczy
: 29 maja 2007, 09:07
autor: cidzej
WieSiu, u mnie tez przechodzi 7000RPM i wtedy dopiero zaczyna dzialac odciecie

poza tym kolega mogl sprawdzac na gazie - wtedy moze nie miec odciecia.
: 29 maja 2007, 09:49
autor: emceha
Grzesiek24, wyreguluj wskazówkę i będzie git

Ściągnij i załóż w innej pozycji, sprawdź sobie czy masz odcięcie. Po wykalibrowaniu powinno odcinać delikatnie przed 7 tyś.
: 29 maja 2007, 11:39
autor: cidzej
emceha, to wcale nie musi byc wina kalibracji. niech kolega najpierw sie wypowie czy sprawdzal na gazie cyz na benzynie, bo na gazie moze nie miec odciecia
jezeli na benzynie to czy przypadkiem mu auto nie pali za duzo bo 1000RPM na luzie to za duzo
: 29 maja 2007, 16:40
autor: Grzesiek24
Witajcie

dzis sprawdzilem dokladnie na cieplym po przejechaniu ok 50 km bo se przypomnialem ze mialem to zrobic

wskazania na gazie i benzynie na gazie pokazuje do 1000rpm wacha sie wlasnie ponizej i do rownego na maksa wychodzi wskazowka sporo poza obreb tarczy tak jak by mial miec z 9000rpm a na benzynie trzyma przed 1000 zdaje mi sie ze to wlasnie bedzie 900 950rpm ale na maksa tez wychodzi sporo poza tak jak na gazie jak by dalej poprowadzil skale to 9000rpm bedzie

na benzynie slychac odciecie na gazie jak sie przytrzyma dluzej to obroty wciaz rosna tylko strach bo nie wiem ile obrotow silnik moze wytrzymac na benzynie gonil 190km\h na gazie prawie 180km\h i dluzej to trwa mam te auto od niemca kupilem go ze sportowym zawieszeniem i ukl wydechowym czy w silniku cos robil to nie wiem ale silnik ladnie wkreca sie od dolu i bardzo dobrze przyspiesza ascona 1,6 zostaje w tyle (sprawdzone

) tak wogole to wskazowka od obrotka drga na wolnych
Pozdrawiam
: 30 maja 2007, 08:15
autor: WieSiu
pokrec teraz troche tym potencjometrem na obrotomierzu i ustaw zeby oboroty mial kolo 850
Aha i nie reguluj wskazowka,bo i tak dobrze Ci dzialac nie bedzie, a jedynie sobie rozregulujesz caly obrotomierz
: 30 maja 2007, 08:18
autor: cidzej
co wyscie sie uparli na to krecenie ?? jezeli obrotek jest od 1.4 to nie ma co krecic. zreszta obroty 900rpm dla 1.4 jest jak najbardziej ok !!! a może być któryś wężyk podciśnieniowy zdjęty lub uszkodzony i stad te dziwne obroty.
poza tym to nie moze byc seria skoro "łyka" acone 1.6

no chyba ze ta Ascona miala zarżnięty silnik

: 30 maja 2007, 08:23
autor: WieSiu
cidzej, ja sie uparlem,bo kolega niepewnie pisze ze schwodzi ponizej 1000 obrotow. A poza tym 9000 obrotow to troche za duzo. A regulacja oborotomierza wlasnie tak dziala, ze minimalnie zmniejszysz na jalowym,to proporcjonalnie mniej bedzie pokazywal maks obroty. (nie jest to wskaznik liniowo regulowany)
: 30 maja 2007, 08:37
autor: cidzej
WieSiu, ale zreby kalibrowac to trzeba miec jakis przyrzad pomiarowy

tak na sluch czy na oko nie ma co
u mnie pokazuje 900rpm i 3000 rpm i tyle jest bo porownywalem ze wskazaniami miernika podpietego pod Edis jak bylem na regulacji cisnienia paliwa, a mimo wszystko odciecie zaplonu dopiero zalacza mi sie poza skala

mysle, ze na moment odciecia zaplonu moze miec wplyw czujnik polozenia walu (jesli np. jest jakims zamiennikiem a nie oryginalem) lub okablowanie czujnika (u mnie np. byl przeciety kabel a potem lutowany wiec moga wchodzic jakies zaklucenia, bo na fragemncie przewodu nie ma oplotu=ekranu.