mineralny czy poł syntetyk?
Moderator: Moderatorzy
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
cidzej, ja podejrzewam że to twoja podpucha bo sam wiesz dobrze jak jest z olejami ale jak by co to sa wyszukiwarki różnych producentów np. http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... hicle=3390
http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=1152
http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.a ... 3&langid=1
WOW!!! nawet Lotos coś takiego ma http://ew5test.earlweb.com/recommendati ... hicle=3390
http://www.fuchs-oil.pl/index.php?id=1152
http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.a ... 3&langid=1
WOW!!! nawet Lotos coś takiego ma http://ew5test.earlweb.com/recommendati ... hicle=3390

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ja przed zimą zalałem do golfa II półsyntetyk elfa,to samo do mojego forda tez zalałem i jezdzi sie do tej pory.A wczesniej z tego co wiem to byl mineral,nie wiem dlaczego niektorzy ludzie wierza w te mity ze z gorszego na lepszy olej to juz nie mozna przejsc...pfff moze jak motor dojezdzony mocno to tak ale jak jest w miare to mozna lac polsyntetyk(oczywiscie oprócz lotosu
).Ale ja chyba jestem za mlody zeby takie opinie wystawiac 


- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jurek, wg ostatnich specyfikacji to trochę tą temp.obniżyli... http://www.lotos.pl/pobierz_plik/37119/temperatura płynięcia tego oleju to -27
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
piszemy o różnych olejach - ja o lotos mineral a ty o lotos cityJamszoł pisze:Yagr, Potwierdzam - poprawili o całe 3 stopnie

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Fakt - mówimy o dwóch różnych mineralnych Lotosach
Ale - faktem jest , że era olei mineralnych robiących nagar skończyła się co najmniej dekadę temu i to co pisali (wstawiałem na forum) mi z ASO Forda - jeśli silnik nie ma wycieków i nie spala oleju - wskazane jest przejście z minerala na półsyntetyk lub z półsyntetyka na syntetyk.
wystarczyć powinien wszystkim jeden fakt :
Cytat :
Olej mineralny o klasie lepkości 15W/40 w temperaturze +200C potrzebuje około 3 sekund, aby nasmarować najodleglejszą dźwigienkę zaworową. W warunkach zimowych natomiast, przy temperaturze –200C, potrzeba aż 13 sekund, aby nasmarować najdalszy element w silniku. W takiej samej niskiej temperaturze oleje wykonane na bazach syntetycznych potrzebują tylko połowy tego czasu, aby nasmarować cały silnik.
Jeśli ktoś olewa to - jest głupcem
I WSZYSTKO NA TEN TEMAT


Ale - faktem jest , że era olei mineralnych robiących nagar skończyła się co najmniej dekadę temu i to co pisali (wstawiałem na forum) mi z ASO Forda - jeśli silnik nie ma wycieków i nie spala oleju - wskazane jest przejście z minerala na półsyntetyk lub z półsyntetyka na syntetyk.
wystarczyć powinien wszystkim jeden fakt :
Cytat :
Olej mineralny o klasie lepkości 15W/40 w temperaturze +200C potrzebuje około 3 sekund, aby nasmarować najodleglejszą dźwigienkę zaworową. W warunkach zimowych natomiast, przy temperaturze –200C, potrzeba aż 13 sekund, aby nasmarować najdalszy element w silniku. W takiej samej niskiej temperaturze oleje wykonane na bazach syntetycznych potrzebują tylko połowy tego czasu, aby nasmarować cały silnik.
Jeśli ktoś olewa to - jest głupcem

I WSZYSTKO NA TEN TEMAT



Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
wrzuć fotkę bo mi się wierzyć nie chce. Cieniasy 700 i 900 wyjeżdżały z fabryki na Selenii 20K, czyli 10W40. Sam siedziałem sporo w ASO Fiata i mam kumpla z BBTP, który tam pracuje - mogę Ci dać numer na PW do niego, to Ci potwierdzicidzej pisze:ponawiam pytanie - jeśli w instrukcji auta jak byk stoi, ze olej silnikowy 15W40 co najmniej klasy API SF to czy moge zastosować do niego 10W40, o 5W40 nie wspomne ... silnik CC700, przebieg ... nie ma tu akurat znaczenia


- cidzej
- Posty: 11774
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Albercik ty jesteś uparty jak osioł, opowiadasz herezje wyssane z palca i ze wszystkimi musisz sie wyklucac.
CC700 nie wychodził z fabryki zalany żadną Selesnią 20K tylko VsMAX !!!!!!!!!!!!!! i taki olej przede wszystkim jest zalecany do tego auta !!! http://www.flpoland.pl/html_oleje/auto_s_vsmaxb.htm
skan instrukcji postaram sie wrzucic na forum tylko nie wiem czy uda mi sie to zrobic dzisiaj, ale postaram sie przed koncem tygodnia. jak komus sie spieszy to znaajdzie taka instrukcje w PDF w internecie.
poza tym ja sie pytam FACHOWCOW czy powinno sie lac olej o nizszej gestosci jesli nie wspomina o tym instrukcja, szczegolnie w silniku o bardzo starej konstrukcji. silnik to nie tylko tloki i korbowody to takze m.in. hydrauliczne popychacze.
sama klasa lepkości oleju to jeszcze nie wszystko - wystarczy sobie popatrzec jak wyglada olej castrola 5W40 a ELf Excelium 5W40 - castrol jest bardziej gęsty, Elf jest prawie jak woda i np. ford cze renault zaleca ELFa, wlasnie dzieki tej właściwośći, która powoduje mniejsze opory silnika, niższe zużycie paliwa ale też cieńszy film olejowy co nie dla wszystkich silników jest dobre (np. starych VW, gdzie olej wycieka każdą możliwą szczeliną)

CC700 nie wychodził z fabryki zalany żadną Selesnią 20K tylko VsMAX !!!!!!!!!!!!!! i taki olej przede wszystkim jest zalecany do tego auta !!! http://www.flpoland.pl/html_oleje/auto_s_vsmaxb.htm
skan instrukcji postaram sie wrzucic na forum tylko nie wiem czy uda mi sie to zrobic dzisiaj, ale postaram sie przed koncem tygodnia. jak komus sie spieszy to znaajdzie taka instrukcje w PDF w internecie.
poza tym ja sie pytam FACHOWCOW czy powinno sie lac olej o nizszej gestosci jesli nie wspomina o tym instrukcja, szczegolnie w silniku o bardzo starej konstrukcji. silnik to nie tylko tloki i korbowody to takze m.in. hydrauliczne popychacze.
sama klasa lepkości oleju to jeszcze nie wszystko - wystarczy sobie popatrzec jak wyglada olej castrola 5W40 a ELf Excelium 5W40 - castrol jest bardziej gęsty, Elf jest prawie jak woda i np. ford cze renault zaleca ELFa, wlasnie dzieki tej właściwośći, która powoduje mniejsze opory silnika, niższe zużycie paliwa ale też cieńszy film olejowy co nie dla wszystkich silników jest dobre (np. starych VW, gdzie olej wycieka każdą możliwą szczeliną)