ludzie co Wy robicie ??????? nie umiecie czytac instrukcji obslugi, wyraznie jest tam napisane jakie maja byc cisnienia. Przepisze Wam to i takie macie miec cisnienia. Producent Escorta nie wymyslil sobie tego tak o patrzac na opone.
A to ze opona wyglada na flaka lub na co tam innego,to co to Was obchodzi, widocznie tak ma byc. A jezdzenie z za dużym cisnieniem jest niebezpieczne,bo auto gorzej hamuje,zwlaszcza na mokrym. Jezdzenie na za malym cisnieniu jest niebezpieczne,bo opona sie rozgrzewa i moze strzelic w czasie jazdy.
tyczy sie to escortow mk5, 6 i 7:
Calosc jest w kolejnosci: rozmiar opony; przod; tył; ponad 3 osoby przód; ponad 3 osoby tył
155 R13; 2.0; 1.8; 2.5; 3.1
185/60 R14; 2.2; 1.8; 2.5; 3.1
195/50 R15; 2.4; 2.0; 2.5; 3.1
175/65 R14; 2.2; 1.8; 2.5; 3.1
175/70 R13; 2.2; 1.8; 2.5; 3.1
Escorty
z silnikami diesla maja miec przy normalnym obciazeniu 2.3 na przodzie i 2.0 na tyle, no chyba ze 195/50 R15,to wiadomo,ze ma miec wiecej
Escort Express 55
165 R13; 2.1; 1.8; 2.4; 3.0
Escort Express 75
165 R13C; 2.4; 2,4; 2,6; 3,5
Tyczy sie MK3 i raczej tez MK4:
145 SR13; 1.8; 1.8; 2.0; 2.3
155 SR13, TR13; 1.6; 2.0; 2.0; 2.3 (silnik benzynowy, manual)
155 SR13; 1.8; 2.0; 2.0; 2.3 (silnik benzynowy, automat)
155 SR13; 1.8; 2.0; 2.0; 2.3 (silnik wysokoprezny)
165/65 R14 M+S; 1.6, 2.0; 2.0; 2.3
175/70 SR13, 175/70 HR13, TR13, 185/60 HR14; 1.8; 1.8; 2.0; 2.2
185/60 HR14 (RSi); 2.0; 2.0; 2.0; 2.2
195/50 HR15 (RSi), VR15; 1.8; 1.8; 1.8; 2.0
SR - do predkosci 180km/h
TR - do predkosci 190km/h
HR - do predkosci 210km/h
W MK3 do 7/1983 moment dokrecania śrób to 100Nm
W MK3 i MK4 od 8/1983 70...100Nm.
Po wymianie kola zaleca sie powtorne dokrecenie srob po przejechaniu 50km.
Ktos dalej bedzie probowal byc madrzejszy niz producent auta ?