Strona 4 z 6

: 05 kwie 2010, 19:54
autor: kris
Jamszoł,to już nie wiem,instrukcja forda podaje takie wartości:

185/60 R14 2.2/1.8
195/50 R15 2.4/2.0
175/65 R14 2.2/1.8
155 R13 2.0/1.8

: 05 kwie 2010, 21:01
autor: Jamszoł
Ja mam takie dane - z dwóch różnych programów :

: 05 kwie 2010, 21:11
autor: kris
Napakowałem dzisiaj 195/50 R15 2.4/2.0 i jutro sie upuści aaa

: 05 kwie 2010, 21:20
autor: Jamszoł
Ja miałem (moja wina nie dopatrzyłem - zawierzyłem gumiarzowi) w jednym kole 2,4 przez cały poprzedni sezon - zjadło mi trochę środka czoła opony i kółko poszło na tył .
Jak dasz 2,2 to będzie OK - daj tak na wszystkie kółka

: 05 kwie 2010, 22:00
autor: kris
2,2 na przód,czy na wszystkie cztery kółka,bo się troche zamotałem :mrgreen:

: 05 kwie 2010, 22:04
autor: kupiec
u mnie jak mam 2,0 na przodku to jest wrażenie że jest za mało ale mam diesla i może przez to. jak dam na 2,2-2,4 to wygląda dobrze.

: 05 kwie 2010, 22:17
autor: kris
Chłopaki,pytam się bo jak miałem 3/4 baku,jezdziłem na zimówkach to zrobiłem ponad 200km. do połowy baku,od połowy do mniej jak 1/4 na letnich zrobiłem tylko ponad 100km.,coś mi się wydaje że to może przez nizsze ciśnienie,albo szerokość kapcia,większy opór i przez to spalanie?

: 05 kwie 2010, 22:33
autor: Kudłaty_EZG
kris2629 to tylko wskaźnik paliwa i wskazania dosyć mocno okłamują to 1, a 2 temperatura swoje robi , skład mieszanki opony no i to o czym napisałeś
kris2629 pisze:nizsze ciśnienie,albo szerokość kapcia,większy opór

więc nie ma co liczyć spalania po wskazaniu wskaźnika (heh, masło maślane :P ) zalej do pełna przejedź 200km i znów zalej do pełna to będziesz wiedział ile pali

: 05 kwie 2010, 22:35
autor: Mikosz
Ja mam na wszystkie kółka 2,5 bara aaa
Kolega z wulkanizacji pytał mnie ile ma dać bara a ja na to że 2,5 a on ze nie napompuje bo za dużo a ja na to ze niech pompuje po swojemu. Potem w Norauto dopompowałem po swojemu na 2,5 bara :mrgreen:
W takim razie spuszczę do 2,2 :roll:

kris2629, pierwsza połowa baku szybciej schodzi niż druga połowa.
Nawet delikatne niskie ciśnienie powoduje duże spalanie...

: 05 kwie 2010, 23:12
autor: Jamszoł
kris2629, daj 2,2 na wszystkie kółka .
Szersza opona - większy opór - więcej prowadza po koleinach - więcej odprowadzania wody na deszczu.
Nie patrz na wskaźnik jak Ci podpowiadają to tylko wskaźnik a nie miernik.

: 08 kwie 2010, 15:52
autor: CrashBlack
A do opon 195/60 R14 też ciśnienie 2.0 przód i 1.8 tył ? Czy jakoś inaczej? Bo to chyba niestandardowe opony :P

: 08 kwie 2010, 21:47
autor: WieSiu
ludzie co Wy robicie ??????? nie umiecie czytac instrukcji obslugi, wyraznie jest tam napisane jakie maja byc cisnienia. Przepisze Wam to i takie macie miec cisnienia. Producent Escorta nie wymyslil sobie tego tak o patrzac na opone.

A to ze opona wyglada na flaka lub na co tam innego,to co to Was obchodzi, widocznie tak ma byc. A jezdzenie z za dużym cisnieniem jest niebezpieczne,bo auto gorzej hamuje,zwlaszcza na mokrym. Jezdzenie na za malym cisnieniu jest niebezpieczne,bo opona sie rozgrzewa i moze strzelic w czasie jazdy.

tyczy sie to escortow mk5, 6 i 7:

Calosc jest w kolejnosci: rozmiar opony; przod; tył; ponad 3 osoby przód; ponad 3 osoby tył

155 R13; 2.0; 1.8; 2.5; 3.1
185/60 R14; 2.2; 1.8; 2.5; 3.1
195/50 R15; 2.4; 2.0; 2.5; 3.1
175/65 R14; 2.2; 1.8; 2.5; 3.1
175/70 R13; 2.2; 1.8; 2.5; 3.1

Escorty z silnikami diesla maja miec przy normalnym obciazeniu 2.3 na przodzie i 2.0 na tyle, no chyba ze 195/50 R15,to wiadomo,ze ma miec wiecej :)

Escort Express 55
165 R13; 2.1; 1.8; 2.4; 3.0

Escort Express 75
165 R13C; 2.4; 2,4; 2,6; 3,5


Tyczy sie MK3 i raczej tez MK4:
145 SR13; 1.8; 1.8; 2.0; 2.3
155 SR13, TR13; 1.6; 2.0; 2.0; 2.3 (silnik benzynowy, manual)
155 SR13; 1.8; 2.0; 2.0; 2.3 (silnik benzynowy, automat)
155 SR13; 1.8; 2.0; 2.0; 2.3 (silnik wysokoprezny)
165/65 R14 M+S; 1.6, 2.0; 2.0; 2.3
175/70 SR13, 175/70 HR13, TR13, 185/60 HR14; 1.8; 1.8; 2.0; 2.2
185/60 HR14 (RSi); 2.0; 2.0; 2.0; 2.2
195/50 HR15 (RSi), VR15; 1.8; 1.8; 1.8; 2.0


SR - do predkosci 180km/h
TR - do predkosci 190km/h
HR - do predkosci 210km/h
W MK3 do 7/1983 moment dokrecania śrób to 100Nm
W MK3 i MK4 od 8/1983 70...100Nm.
Po wymianie kola zaleca sie powtorne dokrecenie srob po przejechaniu 50km.


Ktos dalej bedzie probowal byc madrzejszy niz producent auta ?

: 09 kwie 2010, 00:13
autor: Jamszoł
WieSiu pisze:185/60 R14; 2.2; 1.8;
WieSiu pisze:175/65 R14; 2.2; 1.8;
Czyli u mnie 175/70/14 ciśnienie 2,2 jest OK - przypomnę , że 100kg mam non stop w bagażniku - no może 120 kg

: 09 kwie 2010, 13:01
autor: Mikosz
WieSiu pisze:Escorty z silnikami diesla maja miec przy normalnym obciazeniu 2.3 na przodzie i 2.0 na tyle, no chyba ze 195/50 R15,to wiadomo,ze ma miec wiecej
Niech mi ktoś napisze dlaczego do fury dieslowskiej trzeba dać wiecej bara niż auta benzyniakowe ??
Silnik diesel cięższy od benzyniaka ? jak tak to o ile kg ?

: 09 kwie 2010, 13:41
autor: nonam
Mikosz pisze:Silnik diesel cięższy od benzyniaka ?
Właśnie dlatego do diesla więcej pompujesz :P O ile to Ci nie powiem, musiałbyś mieć 2 silniki i je po prostu zważyć :P

Co do pompowania opon to ja letnie ładuję na 2.5 bara i co z tego że jest twardo, przynajmniej felgi bezpieczniejsze :) Robiłem tak w esie i robię w omedze, oczywiście mowa o letnich kapciach, w zimówkach było trochę ponad 2 bary.