Strona 4 z 4
: 18 cze 2009, 16:27
autor: krystus4
tzn.??? Wentylator na krótko normalnie pracuje:) sprawdzany był.
: 18 cze 2009, 16:29
autor: Yagr
koledze chodzi o to żeby went. był zasilany z pominięciem skrzynki i wtedy będzie wiadomo czy to skrzynka czy coś innego

Napisałeś że aku jest nowy a jak wygląda ładowanie?
: 18 cze 2009, 16:31
autor: krystus4
kreci normalnie nie rozładowywuje akumulatorka:) a jak to sprawdzic z tą skrzyneczką?? jakies dokładne wskazówki??;)
: 18 cze 2009, 16:37
autor: Yagr
kabelek zasilający (najlepiej z bezpiecznikiem jesli ten bypass ma chwilę pochodzić) bezpośrednio z + aku na zasilanie wentylatora, albo poprzez termowłącznik. Jak dasz bezpośrednio to będzie cały czas kręcił z pominięciem skrzynki bezpieczników, jak dasz na termowłącznik to będzie tak jak w orginale działa czyli włączy się gdy temperatura silnika przekroczy zadaną wartość ale też z pominięciem skrzynki.
: 18 cze 2009, 18:26
autor: Jamszoł
krystus4 pisze:a co jeszcze mnie dziwi ze gdy silnik pracje to przy ruszaniu kierownicą spadają obroty i gasnie. Co moze byc przyczyną???
To samo co przy starcie wentylatora.
Alternatywa do tego co pisze kolega.
Dobierz no się do silniczka krokowego - wynika z tego , że każdy spadek obrotów jaki jest powoduje zgaśnięcie - a krokowiec powinien obroty wyrównać.
Szkoda , że prędzej nie napisałes o skręcaniu kierownicą.
Gdy skręcasz pompa wspomagania robi większy opór silnikowi - krokowy powinien wyrównać a nie robi tego.
Zacznij od pożądnego przeczyszczenia styków przewodów w krokowym.
Przy zimnym silniku może działać , bo się wychyla mocniej niż potem gdy silnik jest ciepły.
Możliwe , że tam gdzie najczęściej pracuje , ma wypalone styki

: 18 cze 2009, 21:46
autor: krystus4
aha;) czyli jutro rozkręcam krokowca i czyszcze dokładnie:) napisze co po wszystkim:)
: 18 cze 2009, 21:55
autor: WieSiu
mi tez przygasa jak wlacza sie wentylator, bo jest tak duzy skok obciazenia aternatora ze komputer nie nadarza zwiekszyc obrotow.
: 19 cze 2009, 08:11
autor: cidzej
WieSiu pisze:mi tez przygasa jak wlacza sie wentylator, bo jest tak duzy skok obciazenia aternatora ze komputer nie nadarza zwiekszyc obrotow.
to nie do konca musi byc tak. jak przepialem zasilanie wentylatora bezposrednio akumulator

bezpiecznik

termowłącznik

wentylator już nic nie przygasa, co najwyżej delikatnie obroty na sekunde zejda o jakies 100-150rpm max. podejrzewam, ze to wina skrzynki i/lub masy.
: 19 cze 2009, 11:21
autor: WieSiu
cidzej pisze:co najwyżej delikatnie obroty na sekunde zejda o jakies 100-150rpm max. podejrzewam
o takim czyms wlasnie mowilem,nie umiem okreslic o ile mi spadaja te obroty,bo moj obrotomierz ponizej 1000 obrotow nie jest precyzyjny (cos z filtrem obrotomierza prawodpodobnie)
: 19 cze 2009, 11:26
autor: Jamszoł
Obroty mają prawo przysiąść - nawet jak zasilanie idzie z aku - przeciez w momencie startu wentylatora jest potężne obciążenie a to musi wyrównać regulator napięcia a jak wyrównuje chwilowe zapotrzebowanie , to alternator zrobi porządne obciążenie dla silnika - silnik musi na moment przydusić - po to właśnie w tym momencie ma zadziałać krokowiec a jak szwankuje , to wtedy jest różnie .
Oczywiście zasilanie z aku , łagodzi ale nie na 100 %
: 19 cze 2009, 12:52
autor: krystus4
Witam;) Dzis podłączylem manometr pod wtryski o okazało sie ze cisnienie paliwa jest nie stabilne:( Wymieniłem pompe paliwa na zupelnie nową i dalej nic:( jest nawet mniejszcze cisnienie niz było poprzednio:( Nowy filtr paliwa:( Teraz dostałem informacje ze winny temu całem zamieszaniu jest jakis akcelerator :9 Ktos wie moze co to jest?? i jak to wygląda, gdzie sie znajduje i gdzie mozna zakupic nowy;) Pozdrawiam i czekam na info:)