Strona 4 z 11

: 04 lut 2009, 10:25
autor: Yagr
Łukasz, nie machnąłeś się z temperaturami dla elfa? Wydawało mi się że 5W40 ma niższą temperaturę płynięcia niż 15W40... Zresztą sprawdziłem.. ELF EXCELLIUM LDX 5W40 ma -42stC a ELF START 15W40 -30stC ;) po prostu odwrotnie napisałeś

: 04 lut 2009, 10:33
autor: cidzej
tak, tak sorki bo w pierwszej wersji wpisalem obydwu -42 st i potem poprawilem nie ten :P juz naprawilem błąd

: 04 lut 2009, 16:30
autor: yezozwierz
No, teraz się okaże. Olej wymieniony. Robimy zakłady :D Sypnie się czy nie sypnie?

: 04 lut 2009, 16:38
autor: Damian
yezozwierz pisze:No, teraz się okaże. Olej wymieniony. Robimy zakłady :D Sypnie się czy nie sypnie?
jak sie sypnie to nie wymieniam a jak bedzie git to wymieniam :razz: sorki ze twoim kosztem :mrgreen:

: 04 lut 2009, 16:58
autor: Jamszoł
yezozwierz pisze:Nawet obenie do nowych Focusów, C-Maxów etc leje się 5w30 półsyntetyk w fabrykach!
yezozwierz pisze:5w30 półsyntetyk

ELF EVOLUTION SXR 5W30
100% HYDROSYNTETYCZNY OLEJ DO SILNIKóW BENZYNOWYCH I DIESLA
5W30 to syntetyk a nie półsyntetyk. :mrgreen:

ELF COMPETITION STI 10W40
PóŁSYNTETYCZNY OLEJ DO SILNIKóW BENZYNOWYCH I DIESLA


Jak widać - 10W40 to półsyntetyk
Wstawie jeszcze raz obraz (Print Scrin)
Ale na początek mail z ASO FORD

To co zaleca Ford do swoich silników;Witam,

Od lat zlecaną lepkością dla silników FORD jest 5W30 i ten produkt bym Panu zalecał.

U nas w gamie to Elf Evolution SXR 5W30.

Jeżeli oczywiście silnik jest w dobrym stanie technicznym i nie zużywa za dużo oleju.



Pozdrawiam / Best regards



Andrzej Husiatyński

Specjalista ds technicznych / Application engineer

Jeśli chodzi o wstawkę :

Z tym , że teraz gdy wykombinowano takie syntetyki jakie są obecnie , czyli po 2000 roku Ford zaleca tylko 5W30 - przed 2000 stosowali jeszcze 10W40

piszę o ELF - ie bo akurat na takim jeżdżę - lu link do strony z olejami ELF http://www.elf.com.pl/produkty/osobowe/ ... enzyna.htm

: 04 lut 2009, 17:33
autor: yezozwierz
5w30 mobila na przykład to semi syntetyk :) - taki jest w tabeli mobila jako zalecany do RS2000.

: 04 lut 2009, 19:14
autor: Yagr
a hydrosyntetyczny to nic innego jak olej hydrocrackowany czyli baza mineralna "rozłożona" na części i "poskładana" w sposób porządkujący cząsteczki. Zwykły mineral to mieszanina różnych związków olejowych z nieuporządkowana srukturą. Występuja tam łańcuchy o różnej długości. W procesie obróbki tej mieszaniny pozostają łańsuchy o najkorzystniejszej długości i strukturze. Mozna to nazywać półsyntetykiem ale część producentów ma na to swoje nazwy choć chodzi o ten sam proces.

: 04 lut 2009, 22:44
autor: yezozwierz
No to może pierwsze wrażenia.. Szybkość gaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju nie uległa zmianie aaa , oczywiście w sytuacji gdy silnik stoi jakieś pare godzin. Jednakże, lepiej pali, nie zdarzyło się żeby zaklepał popychaczem (no ale wiadomo nie stał długo i nie ma dziś niskiej temperatury), no i mam wrażenie że ciszej pracuje. Też lepiej pracuje na niskich obrotach. Wcześniej miałem tak, że ruszając lubił troszę poszarpać, a teraz bez problemu idzie od 1000obr :) No i przy okazji po pierwszej przejażdżce wywaliłem wkładkę K&N i wrzuciłem fiterek papierowy Fiaam. Jakoś mam większe zaufanie do takowych :D


Tak gasła na mineralu (cała noc stania pod chmurką - zapomniałem go schować do garażu;) ):
http://www.youtube.com/watch?v=5ph5BaXj ... annel_page

a tak gaśnie teraz po 5 godzinach stania:
http://www.youtube.com/watch?v=5ph5BaXj ... annel_page

: 04 lut 2009, 22:48
autor: Jamszoł
Silnik jeszcze Ci ucichnie za jakieś 500 km.

: 04 lut 2009, 23:01
autor: yezozwierz
Jak nie spoli całego oleju :D

: 04 lut 2009, 23:11
autor: nonam
Ja zrobiłem błąd, bo mój ess jeździł na syntetyku do momentu aż nie trafił w moje łapy, kiedy to zmieniłem olej na półsyntetyk 10W40, zaczęły wtedy poklepywać popychacze itp itd. Ale doszedłem do wniosku że przy następnej wymianie będzie zalany Mobil 5W50 :) 4L już czekają w garażu :P

: 04 lut 2009, 23:11
autor: orion
yezozwierz pisze:Jak nie spoli całego oleju :D
Dobrze będzie ja śmigam na Mobil 1 5W50 i nic nie ubywa, u Ciebie też tak będzie.

: 04 lut 2009, 23:23
autor: yezozwierz
obyś miał rację orion... bo teraz przynajmniej 2000 kilometrów strachu :D

: 04 lut 2009, 23:36
autor: Jamszoł
Jeszcze się Księciunio ponajeżdża :mrgreen:

: 05 lut 2009, 07:01
autor: Rob
yezozwierz pisze:Szybkość gaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju nie uległa zmianie
Zmieni sie na syntetyku . U mnie na mineralu i połsynteyku nie bylo różnicy na sytetyku momentalnie .
yezozwierz pisze:obyś miał rację orion... bo teraz przynajmniej 2000 kilometrów strachu
Nic się nie stanie ... nie bój zaby . Ja w CC z minerala na syntetyk przechodziłem odrazu i też wszystko git ... także pojeżdzisz trochę :mrgreen: