Strona 4 z 5

: 08 kwie 2008, 12:59
autor: van
dobra doczytał do końca i nadal nie wiem na pytanie które mnie nurtuje
mam fele 15 cali o szerokosci chyba 7 cali na nich opony 195/50 i jak dla mnie trzymanie spoko, spalanie też ujdzie ale tej gumy jest za mało nasze piekne polskie drogi.
Mam w Sierre skolei RS 15 cali wklęsłe 7 cali i na nich opony 195/60 i komfort na nich jest super tylko :

czy taka opona trze o coś ? przy dobijaniu ociera o rant albo o amortyzator ? Nie mam dobrej żaby bo bym w pół godziny ściągnoł i założył te gumy i sprawdził. Ale może ktoś z was miał do czynienia z takimi gumami ? przypomne 15 cali 195/60 w essim mk7

pozdr

: 08 kwie 2008, 15:11
autor: emceha
van pisze:przy dobijaniu ociera o rant albo o amortyzator ?
O amor nie powinno bo nie zmienia się szerokośc gumy tylko jej profil ;)
O rant też nie powinno, raczej o górne cześci nadkola ale to zależy jak nisko stoi auto i jak miękkie jest zawiecho :P Załóż, przejedź się i się dowiesz ;)

: 16 kwie 2008, 11:07
autor: van
dziś będzie próba i zobaczymy które koła zostają mam ich 20 sztuk na felagach (9 zimowych) i reszta lato
kupiłem do tego celu dużą "żabę" więc będzie zabawa :P :cool:

: 16 kwie 2008, 11:14
autor: WieSiu
i czekamy na fotki :D

a czemu w przednio napedowcach nie powinno byc z tylu wiekszych opon niz z przodu? czemu to przeszkadza ? ja tak mam w cabrio i nie jest zle

: 16 kwie 2008, 12:06
autor: Ven
WieSiu pisze:a czemu w przednio napedowcach nie powinno byc z tylu wiekszych opon niz z przodu? czemu to przeszkadza ? ja tak mam w cabrio i nie jest zle
No właśnie Wiesiek, ja właśnie testuje taki "config" i jest ok (195/50/15 przod / 205/50/15 tyl), przy moim normalnym obciazeniu (2osoby + bagaz) nic nie obciera z tylu.

Nowe aluski prezentują się smaczniście, za niedługo wrzuce foty :grin: W porownaniu do 13tek - roznica kosmiczna na + :cool:

Jedyne co mnie martwi to że tak jak na 13tkach zimowych mnie leciutko sciagalo w lewo, tak teraz czuc to zdecydowanie mocniej, i wciaz nie wiem dlaczego :-| , ale to w innym temacie.

: 16 kwie 2008, 22:11
autor: deathrider_85
Dlatego nie zakłada się przy przednim napędzie szerszych opon z tyłu, niż z przodu, bo przy ostrzejszej jeździe zwiększa, to podsterowność samochodu.

: 17 kwie 2008, 18:05
autor: Jamszoł
Przede wszystkim na tył zakłada się lepsze opony , jeśli nie mamy wszystkich równych coby zadek nie przegonił przodka.

: 22 kwie 2008, 13:23
autor: van
No dobra opony założone już w sobotę ale zapomniałem o temacie.
Z przodu są 185/55 i rozlazły się strasznie na feldze 7 cali.
Jak były założone 195/60 to wystawały za ranty na tych felgach. Teraz są leciutko pod rantem. Przód nic nie trze przy skręcaniu mocnym trochę dziwnie się zachowują ale to dlatego że taki bieżnik opony(nie kierunkowe).
Z tyłu poszły te co były na przodzie czyli 195/60. Wystawać nie wystaje ale przy "dobiciu" ociera o prawy rant(tam go jeszcze mam). Muszę zagiąć może dziś się uda bo mi potnie oponę :/
Z tyłu na oponach 195/65 było jak w traktorze :P Essi to za małe auto do takiego koła i nawet nie opuszczałem z podnośnika żeby zobaczyć jak to się schowa tylko odrazu ściągnołem.
Jak będę miał chwile i aparat akurat w ręku to cykne jak to wygląda na 7 calowych felgach(z tyłu auto stoi jak cosiarka co mi się podoba :twisted: )

Jeszcze zobacze możliwe że wrócę do 6 calówek bo bardziej są odpowiednie do taczki tylko opony zmienię na jakieś wyższe niż 50

: 28 kwie 2008, 10:39
autor: van
zdjęć nie będzie .........wróciłem do starego felunku
wniosek :
15 cali 7 cali szeroko ET28 to dla Essiego MK7 za dużo ! na oponach 195/60 trze na oponach 195/50 tez by tarło i na oponach 185/55 za bardzo się opona rozchodzi na feldze.
Do 7 calówek doba opona to taka z 205 a to dla essiego bez rozepchanych nadkoli lub innych utwardzeń i rozwiązań nie seryjnych za dużo

: 28 kwie 2008, 10:41
autor: emceha
van pisze:15 cali 7 cali szeroko ET28 to dla Essiego MK7 za dużo
Bo to jest złe ET. Prawidłowe powinno być 35 i nic by nie tarło ;)

: 30 kwie 2008, 09:09
autor: Ven
Oto fotki moich nowych felek 15'' AEZ. Opony 195/50/15.
Jak widać na załączonym obrazku, jest jeszcze sporo miejsca w nadkolu, wg mnie 195/60 też wejdą ale przy obciążeniu mogą obcierać. 195/55 nie będą trzeć (u mnie) i takie oponki mam zamiar wkrótce chociaż na przód założyć.

: 30 kwie 2008, 09:26
autor: emceha
No i spox ;) Od razu inaczej wygląda. Jeszcze delikatnie na ziemię go i będzie full wypas :mrgreen:

: 30 kwie 2008, 10:10
autor: orion
i jeszcze rs-owy przód i całkiem wypas , mi się podoba

: 30 kwie 2008, 10:18
autor: Ven
Dzięki ;) RSowy przodek cały czas chodzi mi po głowie, ale to za duża inwestycja na moją kieszeń tym bardziej że nie dostane takiego w swoim kolorze i musiałbym dawać do lakiernika.

A gleba odpada bo do roboty i do staruszków na wiochę jeżdze po takich wertepach że głowa mała :evil:

Za to rozglądam się za płetwą, możliwie że z 3cim stopem. Nie są tak drogie i większa szansa że w kolorze będzie. Jakby kto gdzie widział - dawać znać.

: 05 maja 2008, 15:21
autor: van
Ven pisze:195/55 nie będą trzeć (u mnie) i takie oponki mam zamiar wkrótce chociaż na przód założyć.
ale że chcesz z tyłu mieć 50 profil a z przodu 55 ? to nie najlepszy pomysł zawsze zakłada się "większe" koło na tył bo jak będzie z przodu większe to auto pójdzie przodem do góry(nie wiele ale pójdzie) nie tylko zmieni się kąt ustawienia świateł i będziesz raził tych z naprzeciwka(można zawsze ustawić światła niżej) to auto z boku będzie dziwnie wyglądać no i nie wspominając o tym że przy wyższych prędkościach będzie więcej powietrza trafiać pod podłogę a to dobiję się negatywnie na trzymaniu się drogi