Strona 4 z 4
: 12 lip 2007, 21:27
autor: emceha
Hmmm o tym że ciepłe powietrze zasysyane przez filtr do silnika może powodowac spadek mocy słyszałem i spotkałem sie z tym ale żeby przegrzać od tego silnik???

Pierwsze słysze

: 12 lip 2007, 23:47
autor: Yagr
oczywiście że to bzdura

ale, ale, stożek powinno sie tak zamontować aby jak najmniej ciepłego dostawał, można zastosować jakąś osłoną albo w ogóle odseparować filtr od silnika i skierować na niego powietrze z wlotu - im chłodniejsze powietrze wpada do silnika tym więcej go wchodzi do cylindra. Więcej powietrza=większa moc

: 13 lip 2007, 01:04
autor: Jamszoł
Jeśli masz sprawny czujnik załączający wentylator i sprawny sam wentylator to nie przegrzejesz silnika.
: 13 lip 2007, 09:11
autor: emceha
Zrób tak jak Ci
Yagr napisał. Odseparuj filtr od reszty silnika (jakaś scianka z blachy itp) oraz (lub) puść rure (taka aluminiowa karbowana od wentylacji powinna zdać egzamin, w każdym budowlanym hiperdupermarkecie dostaniesz

) prosto z wlotu w zderzaku do filtra. Jest tam trochę miejsca i można to wykonać. Filtr może nawet byc delikatnie wsadzony w tą rurę (albo nawet cały jak się zmieści) i problem z zasysaniem ciepłego powietrza będziesz miał z głowy

: 13 lip 2007, 19:45
autor: Procurator
emceha pisze:Hmmm o tym że ciepłe powietrze zasysyane przez filtr do silnika może powodowac spadek mocy słyszałem i spotkałem sie z tym...
Niewykluczone. Mam wrażenie, że jak jest jeszcze niezbyt ciepły jest mocniejszy, idzie super, a później jak się już porządnie nagrzeje to wydawał się delikatnie słabszy.
Użytkowników filtrów stożkowych można podzielić na trzy grupy: zauważających pozytywny efekt, niewyczuwających uchwytnej różnicy i rozczarowanych. Zapewne wszyscy mają racje, a różnice biorą się z tąd, że różne są w różnych samochodach filtry wraz z kanałami dolotowymi powietrza. Mój wyglądał marnie i zapewne dlatego odczułem wyraźną różnice po wymianie. Żeby tylko więcej nie chciał palić...
Pozdr.
: 14 lip 2007, 20:57
autor: Procurator
Obudowałem filtr i zrobiłem dolot od spodu przy zderzaku za pomocą rury o średnicy 10 cm, więc za cienka chyba nie powinna być.
Mam jeszcze jedno pytanie: Czy pianka poliuretanowa wytrzyma temperaturę jaka panuje pod maską silnika? Ponieważ cała obudowa i dolot zrobiłem z aluminium, więc aby zmniejszyć wymiane ciepła pokryłem obudowe filtra i rure dolotową pianką poliuretanową.
Pozdr.