Strona 4 z 9
: 19 paź 2015, 01:47
autor: nonam
Solar pisze:osłonę przegubu wymianiałeś na warsztacie ???
Też bym wymieniał na warsztacie, nawet olej ostatnio wymieniam na warsztacie, bo jak mam złazić w kanał, upieprzyć się po łokcie, to nie jest to dla mnie warte 30zł które weźmie mechanik a ja sobie popatrzę.
: 19 paź 2015, 06:12
autor: clhseba
ale fajny temat się z tego zrobił

: 19 paź 2015, 09:01
autor: Solar
jk1978 pisze:gdybyś był mechanikiem i miał mi doradzać to byłbyś ostatnią osobą której bym cię posłuchał.
i vice versa.
Amen
S3ci0r pisze:bierzesz klucze w łapska i rozbierasz silnik
let's go -->

: 19 paź 2015, 12:29
autor: Jaszczur
Solar pisze:byłbyś już dzisiaj schlany na moje konto

.
No taaak, ale na nowy pasek to nie ma

: 19 paź 2015, 15:23
autor: Solar
Jaszczur pisze:No taaak, ale na nowy pasek to nie ma
Przed chwilą okazał się moim oczom paseczek - nówka pewex dolar pięćdziesiąt

.
Po godzinie walki mam rozrząd na wierzchu i 1-szy problem. Na obudowie miski olejowej są dwa nacięcia wzdłużne ok. 4mm różnicy między nimi (cecha do ustawienia koła) ale na kole zębatym z wału głównego nie ma żadnych pkt odniesienia

.
Może jakieś koło ratunkowe, telefon do przyjaciela....
Następnie jak zaznaczyć położenie kół zębatych wałków rozrządu. Coś słyszłem o unieruchomieniu wałków za pomocą płaskownika ??? .
Ponieważ rozrząd był robiony 40 tys. km temu są znaki na kołach zębatych (biały pisak) ale w żaden sposób nie współgrają ze sobą tj. jeden naprzeciw drugiego w obu kołach itd...
: 19 paź 2015, 15:31
autor: harnasiowy
Z drugiej strony głowicy masz wycięcie płaskownik wejdzie tylko w jednej pozycji

: 19 paź 2015, 15:38
autor: Solar
harnasiowy pisze:Z drugiej strony głowicy masz wycięcie płaskownik wejdzie tylko w jednej pozycji
Ale te wałki muszę chyba zdemontować przy wyciąganiu głowicy?. Teraz najważniejszwe jak zaznaczyć ustawienie wału korbowego w stosunku do rozrządu.
: 19 paź 2015, 15:48
autor: S3ci0r
szczotka druciana na wiertarkę jedziesz po krawędziach koła pasowego aż ukażą się małe rowki
: 19 paź 2015, 16:08
autor: Solar
S3ci0r pisze:szczotka druciana na wiertarkę jedziesz po krawędziach koła pasowego aż ukażą się małe rowki
Koła pasowego, nie zębatego na którym jest pasek? (tam też mam białe znaczniki z pisaka). Koło pasowe musiałem ściągnąć, aby ukazały się nacięcia na obudowie miski olejowej.
Mówimy o tym samym silniku?
: 19 paź 2015, 16:12
autor: S3ci0r
rozrząd ustawia sie na znaki na kole pasowym a nie na kole zebatym

: 19 paź 2015, 16:22
autor: Jaszczur
Można też użyć do tego specjalnej blokady wału wkręcanej w blok, ale kolegi nie podejrzewam o to że takową posiada, poza tym można sobie poradzić bez niej (j/w).
: 19 paź 2015, 16:43
autor: Solar
Zaraz idę dalej walczyć, jeszcz 1h temu dałbym głowę sobie obciąć że na kole pasowym nie ma znaków
Jaszczur, oj Ty mnie podejrzewasz o taki profesjonalizm, nie nie mam
Znajdę znaki na kole pasowym, pokryją się ze znacznikiem na misce, - to oznacza, że cylinder 1-4 jest w gmp i jak teraz zaznaczyć położenie kół zębatych wałków rozrządu?.
Po cholerę zatem przy wymianie rozrządu mechanik robił znaczniki białym flamastrem na małym kole zębatym (wał korbowy) paska rozrządu ?.
: 19 paź 2015, 17:16
autor: Jaszczur
Nie zaznaczasz położenia kół zębatych. Blokujesz wałki.
A mechanik robił znaki bo pewnie też nie mógł znaleźć znacznika. W ogóle zmiana rozrządu "na flamaster" itp. znaki to powszechna praktyka polskich mechaników.
U siebie jak zmieniałem rozrząd w tdci, to takich znaków miałem kilkanaście; żaden nie pokrywał się prawidłowo z blokadami...
: 19 paź 2015, 18:22
autor: Solar
Jaszczur pisze:Nie zaznaczasz położenia kół zębatych. Blokujesz wałki.
ok.
W załączeniu fotka z koła pasowego: znacznik nr 2 powinien pokryć się z cechą na misce olejowej, ale jej tam nie ma

. Tłoki 1 i 4 w gmp, co jest grane? .
http://fotowrzut.pl/2L9MOHH4ZT
: 19 paź 2015, 18:24
autor: S3ci0r
pw Solar,