Strona 4 z 10

: 16 wrz 2011, 10:37
autor: WieSiu
elnino, pewnie jakas pierdola skoro raz jest problem a raz nie. Jakby to byla pompa to bys pewnie mial problem zawsze. Moze jakis wyprzedzacz zaplonu, moze przekaznik, moze kable, moze kostki, moze komputer (bo w Twoim silniku jest), wg mnie bez porzadnego elektronika sie nie obedzie,albo elektroniko/pompiarza :P Szkoda czasu i pieniedzy na jezdzenie po zwyklych mechanikach.

Poza tym po co zmieniasz swiece skoro czasem pali dobrze, nie lepiej je wyciagnac i po prostu sprawdzic jak Ci radzono tutaj ? Szkoda pieniedzy. Poza tym w swoich escortach D i TD nigdy jeszcze nie padla mi swieca,albo jak padla to nawet nie zauwazalem. Raz tylko nie wiem po co wymienilem swiece w kombi czerwonym, choc wygladalo ze stare byly ok. Teraz nawet tego wynalazku nie dotykam,bo po co skoro dziala :D

Moze warto pod porzadny komputer wpiac ten samochod i sprawdzic czy ma jakies bledy ? (moze zwykly skaner OBDII juz u Ciebie bedzie dzialac). Jak cos to wpadlbys na zlot,to bysmy Ci sprawdzili :P

: 16 wrz 2011, 11:34
autor: WieSiu
MinisterQ pisze:Ale moim skromnym zdaniem to na pewno nie są świece.
tez to przed chwila pisalem.
MinisterQ pisze:Bym się szczerze zdziwił gdyby tam cokolwiek wyszło.
a no moglbys sie zdziwic, bo w koncu czujnik polozenia przepustnicy ma, przepywomierz ma, wyprzedzacz zaplonu ma i ten jeden czujnik na wtrysku, czujnik temperatury ma,bo komp steruje wiatrakami i moze wlasnie wyprzedzeniem zaplonu,pewnie cos tam jeszcze sie znajdzie o czym nie wiem.
To nie sa tak proste silniki jak nasze,zeby to bez kompa dzialalo, w tych juz skomplikowano zycie dodajac namiastke komputera

elninio, wez sie porzadnie przyloz do tych kabelkow i przekaznikow i nie wydawaj kasy jak nie wiesz co jest uszkodzone.

: 16 wrz 2011, 11:38
autor: cidzej
nie chce sie wtracac panowie, ale z tego co widzialem to w td z kompem siedzi i przeplywomierz i (a moze przede wszystkim) potencjometr taki sam jak w monowtrysku na przepustnicy. z nim sie czesto dzieja cyrki (zaczyna pekać/złazić izolacja z kabli) i jak pojawia sie wilgoc to i problemy z odpalaniem. czy w wersji z kompem jest juz jakies sterowanie dawka wtryskiwanej ropy ?? a moze to problem ze skrzynka bezpiecnzikow. generalnie to wyglada na problem na kablach a nie z jakims elementem

: 16 wrz 2011, 11:54
autor: WieSiu
MinisterQ, no jak pompe stuningujesz,to pewnie odpala (po usunieciu zaworu immbilizera). A tak uwierz mi ze komputer moze miec wplyw na prace silnika, zapytaj mikosza co sie dzieje jak przeplywomierz szwankuje :) Dawka paliwa to ten komp na pewno nie steruje,ale steruje EGRem, wyprzedzeniem wtrysku, te elementy moga miec wplyw na odpalanie.

: 16 wrz 2011, 12:09
autor: WieSiu
MinisterQ pisze:Nie trzeba go usuwać, tylko wystarczy go załączać razem z głównym. Przepływka steruje EGR w tym silniku. Usuwa się przepływkę, zaślepia się EGR, i po problemie.
piszesz tu o rzeczach ktore sa przydatne przy swapie, a ja pisze co moze szwankowac u elnino, a te wlasnie rzeczy moga szwankowac,bo moze nie miec usunietego EGR, moze miec sprawne wyprzedzenie wtrysku, ktore moze bardzo utrudniac odpalenie jak jest zimny, gdy komputer blednie tym steruje. Takze albo sobie te wszystkie bajery usuwa i jakos tam odpala i jezdzi bez uzycia kompa,albo probuje naprawic calosc i nie likwidowac tego co fabryka dala.
MinisterQ pisze:tylko wystarczy go załączać razem z głównym.
z czym glownym ???

: 16 wrz 2011, 12:25
autor: elnino
Przemierzyłem świece, tzn nie wiem czy dobrze bo do wkręconych po prostu do każdej po kolei zakładałem krokodylek i minus do karoserii. Przekrecilem kluczykiem na poz. II i na każdej świecy podczas grzania pokazuje 11,4 i zatrzymuje sie rosnąć na 11,6 potem schodzi do 0.

Przekaźnik świec? W instrukcji nie ma tego na skrzynce bezpieczników... po kablach doszedłem tylko do jakiegos przekaźnika na lewym nadkolu zdjąłem obudowę, był tam taki miedziany okrągły zwój i taki styk jakby to porównać jak na urządzeniu do nadawania alfabetem morse'a, czyli takie dwa młoteczki. styki 4 wszystkie czyste, ale to chyba nie jest ten przekaźnik bo mając go w ręce przekręciłem kluczyk i dalej słychać było trykanie pod maską, bezpiecznik ze świec przy aku też wyjąłem przeczysciłem chociaż były czyste. Także no nie wiem co dalej a ciężko weryfikować bo jest ciepły i najwcześniej po kolejnej nocy lub paru bedzie wiadomo cz niechcąco ruszając czymś coś się naprawiło...

: 16 wrz 2011, 14:48
autor: WieSiu
MinisterQ, o mi powiedz jak chcesz obejsc zaworek immo, bo bardzo mnie ciekawi, komunikuje sie on z modulem pats w aucie, ma 3 kabelki, dwa do zasilania,a trzeci do komunikacji z patsem, jak chcesz obejsc cyfrowa droge komunikacji ?

elnino, a u Ciebie nie miga czasem kontrolka przy zegarku gdy nie mozesz odpalic ?

: 16 wrz 2011, 15:44
autor: WieSiu
to ciekawe co powiedzial, bo na tak proste to nie wyglada skoro potrafi sie komunikowac z patsem i wykrywa ze zawor stop nie jest przypisany do tego patsa co trzeba. Jako osoba kumajaca elektronike powinienes rozumiec ze producent by takiego banalu w tym przypadku nie zrobil.

: 16 wrz 2011, 15:53
autor: elnino
WieSiu pisze:elnino, a u Ciebie nie miga czasem kontrolka przy zegarku gdy nie mozesz odpalic ?
Powiem szczerze, że nigdy nie zwracałem na to uwagę, wydawało mi się że to atrapa alarmu...

: 16 wrz 2011, 17:09
autor: WieSiu
elnino, to koniecznie popatrz bo jak miga to znaczy ze cos masz nie tak z ukladem immobilizera i dlatego nie odpala bo jest cos zablokowane. po dluzszym czasie migania wyswietla kod bledu.

MinisterQ, oprosimy o taka wiedze bo i tak mysle ze zlodziejowi sie nie przzyda w tak starym i tanim aucie, a kogos moze uratowac na pare stow.

: 16 wrz 2011, 18:15
autor: Jamszoł
WieSiu pisze:(moze zwykly skaner OBDII juz u Ciebie bedzie dzialac). Jak cos to wpadlbys na zlot,to bysmy Ci sprawdzili :P
To co - brać ze sobą swojego i Ty tez weźmiesz ?
Mamy różne interfejsy - może któryś zaskoczy

: 16 wrz 2011, 19:04
autor: elnino
ale ja nie jade tym bardziej właśnie w tych okolicznościach... że nie wiadomo ile mnie wyniesie ewentualne usuwanie awarii.

: 16 wrz 2011, 19:11
autor: Jamszoł
Jeśli kopiesz przy wozie sam - to weź no , wstaw żarówkę równolegle ze świecami - przekręć stacyjke i zobacz jak długo żarówka świeci
może się coś dzieje z przekaźnikiem i za krótko załącza świece - po zgaśnięciu kontrolki świece powinny grzać jeszcze przez jakieś 20 s - oczywiście z rana jak jest zimno
Biały dym przy odpalaniu - to nie spalona mieszanka

: 16 wrz 2011, 19:25
autor: Yagr
elnino, ja mam jeszcze miejsce w łoryjonie, driver z kasią też zasuwają - co za problem się zabrać z kimś innym zamiast swoim?

: 16 wrz 2011, 20:09
autor: elnino
Jamszoł pisze:po zgaśnięciu kontrolki świece powinny grzać jeszcze przez jakieś 20 s - oczywiście z rana jak jest zimno
Biały dym przy odpalaniu - to nie spalona mieszanka
Ja sobie to rozwiązałem tak że miernik podłączyłem krokodylkami i położyłem na przedniej szybie wyświetlaczem do auta, po przekręceniu kluczyka pokazuje 11,4 i rośnie do 11,6V. po tym jak kontrolka świec gaśnie napięcie spada do 0 ale to było sprawdzane dzisiaj na ciepłym silniku także nie jest miarodajne jutro rano spróbuję... czy koniecznie ma znaczenie tutaj by była żarówka?

Nie spalona mieszanka - tzn źle ustawiony rozrząd? Z tego jak mi wiadomo gdy wymieniali mi zimering na wale był problem z ustawieniem rozrządu. Od tamtej pory w ogóle jakoś inaczej odpala samochód no ale odpalał, wcześniej jak rozrząd wymieniałem roku temu to w zime bez problemu zapalał (inny mechanik) zbieg okoliczności (?)