Strona 3 z 8

: 21 lis 2010, 11:04
autor: Jamszoł
stacyjka w pozycji 2 - to nie odpalanie woza :mrgreen:
Zapodaje tylko wszędzie napięcie :mrgreen:
Dokładnie tak samo jak kolega opisuje - po wstawieniu bezpiecznka

: 21 lis 2010, 17:14
autor: WieSiu
jakby podawało wszędzie napięcie poprawnie to immobilizer by działał i nie byłoby 10V tylko 12.

Sprawdź czy wszystkie kable przy akumulatorze masz poprawnie wpięte,zwłaszcza przy - bo tam jest oprócz grubego jeszcze 1 lub 2 cienkie i bez jednego z nich auto nie odpali. 1 z nich gdzie właśnie na komputer.

: 23 lis 2010, 18:52
autor: majbiker
WieSiu pisze: Sprawdź czy wszystkie kable przy akumulatorze masz poprawnie wpięte,zwłaszcza przy - bo tam jest oprócz grubego jeszcze 1 lub 2 cienkie i bez jednego z nich auto nie odpali. 1 z nich gdzie właśnie na komputer.

Ja mam tylko 1 gruby kabel na ,, - ,, zawsze tak miałem .
Dioda od imo nadal milczy , auto nie odpala .

Obrazek
Po wyjęciu kluczyka kontrolki nadal się świecą .

Aby je zgasić to trzeba wyjąć bezpiecznik nr 15 lub ten stycznik
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po wyjęciu stycznika auto nadal nie odpala , dioda imo milczy .

Gdzie na rozruszniku po przekręceniu zapłonu powinien pojawić się prąd .
Obrazek
Ja mam na tym grubym prąd bez kluczyka , ale on biegnie bezpośrednio z akumulatora - tak mi się wydaje .

: 23 lis 2010, 19:06
autor: Jamszoł
Na tym cieniutkim kabelku dochodzącym do elektromagnesu .
majbiker pisze:Ja mam tylko 1 gruby kabel na ,, - ,, zawsze tak miałem
Ale masz puszkę z bezpiecznikami przy aku a od nich odchodzą kable i idą między innymi do zasilania kompa i puszki bezpiecznikowej - puszka bezpiecznikowa zasilana jest dwoma lub trzema kablami - teraz nie pamiętam dokładnie

Sprawdź bezpieczniki przy aku czy sa dobre i czy ich nóżki oraz gniazda nie zaśniedziałe

: 23 lis 2010, 19:15
autor: majbiker
Jamszoł pisze:Na tym cieniutkim kabelku dochodzącym do elektromagnesu .
majbiker pisze:Ja mam tylko 1 gruby kabel na ,, - ,, zawsze tak miałem
Ale masz puszkę z bezpiecznikami przy aku a od nich odchodzą kable i idą między innymi do zasilania kompa i puszki bezpiecznikowej - puszka bezpiecznikowa zasilana jest dwoma lub trzema kablami - teraz nie pamiętam dokładnie

Sprawdź bezpieczniki przy aku czy są dobre i czy ich nóżki oraz gniazda nie zaśniedziałe
Sprawdzone , puszka z bezpiecznikami oki .
Nie działają mi kierunki , awaryjne migają , z alarmem kierunki cały czas świeciły , alarm w śmietniku .

Jak uruchomić rozrusznik na krótko . Kurcze już nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny .
Brak pomysłów .

: 23 lis 2010, 19:20
autor: Jamszoł
Zapodaj cienkim przewodem napięcie do rozrusznika - dotknij tam gdzie dochodzi cienki kabelek przy elektromagnesie
Prąd z aku dochodzi po nakrętkę M8 - do tej samej nakrętki dochodzi kabelek od alternatora - tam masz na stałe napięcie

: 23 lis 2010, 19:35
autor: majbiker
Jamszoł pisze:Zapodaj cienkim przewodem napięcie do rozrusznika - dotknij tam gdzie dochodzi cienki kabelek przy elektromagnesie
Prąd z aku dochodzi po nakrętkę M8 - do tej samej nakrętki dochodzi kabelek od alternatora - tam masz na stałe napięcie
Mowa o tym kabelku ?
Obrazek

Bezpieczniki przy aku
Obrazek

: 23 lis 2010, 19:47
autor: Jamszoł
1 dojście przewodów prądowych z aku i altka
2 wyjście przewodu prądowego z elektromagnesu na szczotki rozrusznika
3 przyjście przewodu ze stacyjki - tu pojawia się napięcie za stacyjką - tu podajemy napięcie jeśli odpalamy "na krótko"

1 i 2 śruby M8 i nakrętki M8
3 śruba i nakrętka M6

Na kablach odpowiednie oczka - nie da się pomylić

: 23 lis 2010, 19:53
autor: leszek
majbiker pisze:Odpaliłem się przez kable
Chyba że coś się spaliło......
komp..... immo.......
troszke śmiała teoria ale kto wie..... :(

: 23 lis 2010, 20:01
autor: WieSiu
na krótko i tak nie odpali,bo nie dzialaja wtryski i pompa paliwa... cos kombinujecie ale kompletnie nie w ta strone. Chcialbym pomoc,ale mozliwosci jest pelno.

Teraz tak, bezpiecznik nr 15,to grzalka sondy lambda, powinien miec 20A. wg mnie sprawdz mase polaczenia akumulator-silnik. Ma byc porzadna, a jak nie chce Ci sie sprawdzac,to chociaz wez druga osobe niech dolozy (przylozy, przytrzyma, prowizorycznie) grubszy kabel miedzy minusem a silnikiem i zobacz czy z wlozonym bezpiecznikiem i przekaznikiem kontrolki poprawnie sie zachowuja. Jak to nie pomoze to odepnij sonde lambda.

Leszek oczywiscie moze miec calkowita racje.

Przekaznik nr 2, to po niemiecku motorregelung, jak znalazlem,to przekaznik od sterowania silnikiem. Moze jednak przy tym minusie akumulatora powinien byc jeszcze 1 kabel cienki ktory wychodzi z otworu miedzy akumulatorem a blotnikiem, a dokladniej z wiazki komputera, choc komputer mase ma jeszcze przy prawej nodze pasażera przy komputerze. Zaraz sprawdze dokladniej co tam moze jeszcze byc po drodze :)

: 23 lis 2010, 20:05
autor: majbiker
leszek pisze:
majbiker pisze:Odpaliłem się przez kable
Chyba że coś się spaliło......
komp..... immo.......
troszke śmiała teoria ale kto wie..... :(
Po dobie , może więcej aku padł . Odpaliłem się przez kable przyjechałem do domu i kaplica .

Na krótko rozrusznik kręci . Pomysłów już niema , cierpliwości brak .
W tym miesiącu wydałem wydałem 3 tysie na lakier i 1tyś skrzynka bezp + nowy aku .
Oddać auto na złom mi szkoda .

: 23 lis 2010, 20:08
autor: Jamszoł
Jeśli będzie odpalał "na krótko" tak jak mu napisałem na SB a jest to wina masy , to wóz mu zagada
Czyli plus z aku dawcy na plus aku biorcy
Minus z aku dawcy na masę silnika biorcy

: 23 lis 2010, 20:10
autor: WieSiu
majbiker pisze:Oddać auto na złom mi szkoda .
jak wydana kasa na auto to powod ze nie chcesz oddac na zlom,to wcale nie jest smieszne, masz jakas błahą i pewnie tania na uzywkach sprawe i juz bys chcial oddac na zlom. Brak Ci odpowiedniej osoby co by pomierzyla i poprawnie naprawila. Pewnie nawet nie bedzie wymagala zmiany jakichś elementow, a jedynie poprawy.

: 23 lis 2010, 20:23
autor: majbiker
Na krótko kręci , ale zagadać nie chce . Jakby na sucho kręcił , bez paliwa .
Po przekręceniu stacyjki na max. na cienkim kablu od rozrusznika nie pojawia się prąd , a stacyjka wysyła .
-co blokuje ten prąd
Skoro imo to czarne przy stacyjce i puszcza prąd , dioda od imo milczy .
A rozrusznik nie dostaje prądu .

Wcześniej po przekręceniu stacyjki słyszałem dźwięk w podszybiu chyba , teraz jest cisza .

: 23 lis 2010, 20:30
autor: Jamszoł
majbiker pisze:Skoro imo to czarne przy stacyjce
To antenka od immo - tak jak by czujnik a nie immo.
Immo blokuje kompa , który nie podaje napięcia na skrzynkę bezpiecznikową
Niestety chyba musisz obejść immo - czyli elektronik samochodowy będzie potrzebny