Strona 3 z 5
: 02 lut 2010, 22:25
autor: WieSiu
Albercik, przesadzasz, moj RS na 10w40 przy -20 odpala i kontrolka oleju swieci sie przez 5 sekund. A Twoj olej pisales ze jakis super hiper 0w60,wiec co my w ogole porownojemy.... ? Te 5 stopni mniej dla Twojego oleju wtedy (niz w moim przypadku) nie powinno robic roznicy. Cabrio jezdzi na 15w40 (bo jest na lato i taki byl wczesniej lany) i jakos odpala w mrozach bez swiecacej kontrolki,choc jest mu bardzo ciezko odpalic,bo przy okazji olej juz do wymiany. Widocznie miales cos nie tak z autem
: 02 lut 2010, 22:28
autor: Albercik
WieSiu pisze:kontrolka oleju swieci sie przez 5 sekund
mie też. ale chodzi o to, że w czasie jazdy potrafi mrygać. Szczególnie na początku. Nie zawsze się to zdarza. Teraz mam 10W40 i nic się nie dzieje. Ale wtedy była taka jadza. Jedyne, co zauważyłem, to właśnie związek z temperaturą. Potem się ociepliło i już nie miałem jak porównać tej teorii, ale wygląda na to, że tak właśnie było, jak opisałem

: 02 lut 2010, 23:38
autor: gradobr
mi ta kontrolka mrugała po rozgrzaniu gdzieś po 12km i wjechania do miasta widomo korki to sie nagrzał i wtedy mrugała no i wlasnie wtedy przy dodaniu gazu i puszczeniu pedału znow migała a przy odpalaniu gaśnie prawidłowo... jak najszybciej postaram sie jechac do mechanika choc dzis nie mialam tego problemu wszytsko bylo ok
: 02 lut 2010, 23:41
autor: kupiec
a jaki jest klank silnika jak kontrolka świeci? nie chodzi troche głośniej? nie dochodzi dziwny dźwiek z silnika?
: 02 lut 2010, 23:54
autor: Jamszoł
Właśnie - jeśli się zaświeci kontrolka z powodu braku ciśnienia - natychmiast będą słyszalne zawory.
: 02 lut 2010, 23:56
autor: kupiec
Jamszoł pisze:jeśli się zaświeci kontrolka z powodu braku ciśnienia - natychmiast będą słyszalne zawory.
jak w moim Mk4
dlatego wolałem zapytać czy nie ma jakiegoś dziwnego dźwięku z silnika.
: 03 lut 2010, 10:00
autor: gradobr
wiecie co nawet nie wiem ale coś inny odgłos był juz od paru dni musiała bym sie przysłuchac a dziś znow nie podjade do mechanika bo mnie zasypało ;/
: 03 lut 2010, 10:19
autor: nonam
Albercik, brak ciśnienia oleju i grzanie się silnika dlatego że jest zimno... bardzo dobry ten Twój mechanik. Jeśli po odpaleniu kontrolka gaśnie, co oznacza że ciśnienie jest ok, to nie rozumiem jak przy 100% sprawnym silniku mogłaby mrugać i gubić ciśnienie z powodu zimna. Herezje jakieś siejesz. To by znaczyło że większość naszych aut tej zimy powinno pozdychaś, zatrzeć się albo chociaż mieć problemy z mryganiem kontrolki....
: 03 lut 2010, 10:46
autor: WieSiu
Albercik, opisujesz takie przypadki ciagle ze zasluguja na 2 ostrzezenie... jedno Ci nie wystarczy ? Ostatni raz ostrzegam.
Wrocmy lepiej szybko do prawdziwego tematu i pomozmy kolerzance. Jak nie jestes pewna auta to lepiej nim nie jezdzij poki mechanik nie sprawdzi tego cisnienia
: 03 lut 2010, 16:21
autor: Falconx
Biały nalot na miarce oleju na zimnym silniku , grzanie się silnika po przejechaniu niewielkiego dystansu - jak dla mnie to zaczyna Ci dmuchać uszczelkę pod głowicą . Olej z woda i może kontrolka ciśnienia migać .
: 03 lut 2010, 17:07
autor: MisiekP
jak miałem skodę to właśnie od masełka na bagnecie się zaczęło... olałem na początku bo jeździłem krótkie dystanse, ale jak mi właśnie uszczelkę pod głowicą wydmuchało to skończyło się babki sranie

także może być wg mnie i tak... miałaś kiedyś problemy ze zbyt nagrzanym silnikiem?
: 03 lut 2010, 20:44
autor: gradobr
nie raczej nie, miałam tylko gdy 2 razy pękł mi wąż od płynu chłodniczego ale od razu stanęłam... a co to tej uszczelki to miałam wymienianą przy wymianie pierścieni w październiku
: 03 lut 2010, 21:14
autor: MisiekP
mam nadzieję, że nie wprowadzę w błąd (najwyżej mnie poprawcie i zje**cie

) ale słyszałem, że wszystko musi mieć czas żeby mogło siąść... może i tak jest teraz...
: 04 lut 2010, 09:29
autor: Falconx
gradobr pisze:nie raczej nie, miałam tylko gdy 2 razy pękł mi wąż od płynu chłodniczego ale od razu stanęłam... a co to tej uszczelki to miałam wymienianą przy wymianie pierścieni w październiku
Oki - tylko wg mnie objawy wskazuja na uszczelke , a to że była robiona to nie znaczy że nie puści znowu . Może mechanik nie splanował głowicy ( chociaż mocno w to wątpię ) albo założył najtańszą uszczelkę ( np : AJUSA ) i może Ci wydmuchać po 5 tys kilometrów , nierówno dokręcona głowica - przyczyn może być wiele . Z tego co wcześniej czytałem to pisałaś że nagle auto nabrało nadmiernej temperatury , a teraz piszesz że nie grzał się ??
MisiekP - nic nie musi się ułożyć , chyba że robisz remont silnika , to musisz go dotrzeć , ale sama uszczelka pod głowicą to wymieniasz i już .
: 05 lut 2010, 14:24
autor: gradobr
sluchajcie byłam u mechanika najpierw u tego co przewaznie mi robi no i stwierdził ze benzyna sie miesza z olejem bo jest do wiecej 1cm ponad max no i mowi ze wymienimy olej i ze przelozy wtrysk od innego silnika ze niby cos zalatwi a ja mu mowie ze co miesiac nie bede oleju zmieniac i sie pytam wprost czemu sie tak to miesza a on do mnie ze przyczyn moze byc wiele ze komputer spalony i cos tam jeszcze gadał no i o tym ze zmieni wtrysk no to se pojechalam i po drodze wstapilam do innego co tez kiedys mi naprawil auto(kiedys wogole mi nie chodzil ba benie)
no i ten zaraz gadał rzeczowo mowil ze sie miesza ale ze wtrysk nie ma nic wspolnego tylko mowil ze w poniedzialek mam przywiiesc auto on wszytsko pomierzy cisnienie i podlaczy cos do sondy czy wogole przepala tą benzyne bo poprostu za duzo jej dostaje i dlatego jak mi zgasnie to nie zapali no i ze jak to bedzie sonda winna to zaraz zmieni na inna i sie zobaczy bo przyczyne najpierw znajdzie i dopiero zas mi wymieni olej i filtr no i wyraznie sama czułam benzyne w oleju bo zaraz mi tlumaczyl co jeszcze wyreguluje spoko gosciu wiec w poniedzialek mu zawioze i zobaczymy jaka bedzie diagnoza
staralam sie wam to jakos tako opisac bo ja sie tak nie znam zeby fachowo to ponazywać mam nadzieje ze cos zrozumiecie
