Strona 3 z 7

: 02 sty 2010, 12:34
autor: Albercik
Jamszoł, tak bym zrobił, ale do tego celu musiałbym ją wyciągnąć z auta, a tego mi się nie chce robić narazie (dopóki nie zacznę montować wszystkiego). Chodzi mi o teorię. Czy jeżeli są piny w bezpiecznikach, to w gnieździe też powinny być? Nie raz pewnie to rozbieraliście, więc chyba wiecie :P nie?

: 02 sty 2010, 14:14
autor: Blazey
Faktycznie, wyjęcie skrzynki zajmuje pół dnia...
Podejrzewam, że odpięcie kilku wtyczek, odkręcenie jednej nakrętki i wysunięcie skrzynki potrwałoby krócej, niż pisanie tych wszystkich postów.
Nawet typu skrzynki nie podajesz, a czekasz na jednoznaczną odpowiedź.
Tam zapytaj:
www.taniewrozby.pl

: 02 sty 2010, 14:55
autor: Albercik
Blazey pisze:Faktycznie, wyjęcie skrzynki zajmuje pół dnia...
Podejrzewam, że odpięcie kilku wtyczek, odkręcenie jednej nakrętki i wysunięcie skrzynki potrwałoby krócej, niż pisanie tych wszystkich postów.
No to u mnie będzie więcej roboty, bo jest jakąś kretyńską osłoną z dziurkami zasłonięta, dodatkowo próbowałem wyciągnąć skrzynkę z tego ghia, co wiązkę szarpałem i wcałe tak łatwo nie chciała pójść...
Blazey pisze:Nawet typu skrzynki nie podajesz, a czekasz na jednoznaczną odpowiedź.
a to są jakieś różne typy? tzn, mają jakieś oznaczenie?? bo nie sądzę, żeby numer seryjny coś Wam powiedział. A skrzynka to chyba może być tylko jedna: Escort CL z 1997 rozku, który z wyposażenia dodatkowego ma tylko ogrzewaną tylną szybę, wycieraczki i kierunkowskazy (tego widzę nie ma większość aut na anaszych drogach :D szczególnie tych powyżej 100 tys. zł :mrgreen: )

: 02 sty 2010, 15:24
autor: Blazey
Porażasz mnie. I przerażasz. Choć bardziej chyba jednak śmieszysz. Zabierasz się za przeróbki instalacji, dokładanie i ulepszanie, i co tam jeszcze... A wysypujesz się na tak banalnych sprawach, jak zdjęcie osłonki ze skrzynki, zbyt jasno świecących diodach, czy podłączeniu kontrolki kierunkowskazów... Więc jak z taką wiedzą, którą tu pobłyskujesz chcesz zakończyć z powodzeniem proces transformacji auta, który sobie wymyśliłeś? Bo same chęci to trochę mało...
Tak, są różne typy skrzynek bezpiecznikowych. Chyba można się było tego domyślić choćby z tej dyskusji, gdzie pisano ci, że nie wiemy, JAKA skrzynka jest zamontowana u ciebie. I że nie w każdej występuje pełny zestaw pinów. Czy to nie wskazuje, że jest więcej niż jeden model?

: 02 sty 2010, 15:53
autor: Jamszoł
Albercik pisze:dodatkowo próbowałem wyciągnąć skrzynkę z tego ghia
Ta powinna mieć wszysko co Ci potrzeba + nie ma przy niej ani jednej śruby montażowej - nie licząc chyba masy przykręcanej na śrubę ale to można uciąć .
Skrzynka wisi na jednej zapince i 2 sankch z których wyjeżdżasz całością :mrgreen:

: 02 sty 2010, 16:02
autor: Blazey
Jamszoł, to nie masa, a zasilanie główne. Masa leci złączami.

: 02 sty 2010, 16:25
autor: Jamszoł
A tak - prawda zasilanie - wystarczy mieć szczypce i poucinać kable - będą dodatkowo wtyczki na zapas :mrgreen:

: 02 sty 2010, 17:03
autor: Blazey
Tylko trzeba wiedzieć, jak ciąć :D

: 02 sty 2010, 17:22
autor: Jamszoł
przeważnie na szrotach wozy nie mają akumulatora więc nie widzę różnicy w cięciu - trzeba tylko ciąć tak z 10 - 15 cm od wtyczek , żeby z kablami można było coś jeszcze zrobić :mrgreen:

: 02 sty 2010, 17:47
autor: Blazey
I właśnie o takie cięcie chodzi:D Miałem już takiego klienta, co to trzeba mu było "tylko kabelek przylutować" we wtyczce. Uciął go idealnie równo z wtyczką :d

: 02 sty 2010, 18:25
autor: Albercik
Blazey pisze:Porażasz mnie. I przerażasz. Choć bardziej chyba jednak śmieszysz. Zabierasz się za przeróbki instalacji, dokładanie i ulepszanie, i co tam jeszcze... A wysypujesz się na tak banalnych sprawach, jak zdjęcie osłonki ze skrzynki, zbyt jasno świecących diodach, czy podłączeniu kontrolki kierunkowskazów... Więc jak z taką wiedzą, którą tu pobłyskujesz chcesz zakończyć z powodzeniem proces transformacji auta, który sobie wymyśliłeś? Bo same chęci to trochę mało...
Wiedzę mam. Przynajmniej na wystarczającym poziomie, żeby dokonać takich przeróbek. Nie znam jednak kompletnie specyfiki Escorta i rodzajów osprzętu, jaki w nim wystepuje. Pytam o skrzynkę, bo np. nauczony na Fiacie Marea tam były konkretne skrzynki.

6563325 - wersje S i SX (najubożesze modele)
6455544 - Wersja ELX i JTD
3269846 - wersja HLX i GT JTD oraz 2.4 JTD

Innych po prostu nie było. Wystarczy, że podasz mi wersję auta i już wiem, jaką masz skrzynkę. Oczywiście występowały wariacje, bo numery dwa razy się zmieniały podczas produkcji (te są od rocznika 1996. zmiany były w 1999 i pod konic produkcji w 2001). Niezależnie od roku zawartość była taka sama. Raz na jakiś czas trafiały się dziwadła typu ogrzewana przednia szyba, albo klimatyzowany schowek, ale teki wersje w europie nie występowały. Tylko Izrael i Brazylia.

Dlatego zdziwiłem się, że podanie wersji wyposażenia niewiele Wam mówi. Ale spoko. sprawdzę jak to jest i dam znać. BTW - nie miałem pojęcia, że tak łatwo można to badziewie wytargać z auta - w poprzednim aucie, to było odkręcanie 4 zapieczonych śrób '10' oraz konkretne rozkręcanie deski, bo producent nie przewidział potrzeby dostawania się do tego...

: 03 sty 2010, 20:23
autor: WieSiu
apropo wiazek drzwiowych,to popatrz jak sobie z nia radzic, gdyby Ci czegos w nich brakowalo :D

http://www.fordescort.pl/index.php?opti ... 7&Itemid=4

: 04 sty 2010, 09:09
autor: Albercik
WieSiu - jesteś wielki :mrgreen: Jak przeczytałem ten opis, to przypomniał mi on o takim jednym szczególe, który zauważyłem rozbierając tego białego essa na szrocie - mechanizmy szyb są zanitowane :/ będzie hardcore, ale coż - trzeba będzie i z tym sobie poradzić. Najpierw jednak spróbuję to na jakieś śrubki z nakrętkami podłapać, żeby w razie czego był łatwy dostęp. A jak się nie da, to mam nitownicę, więc się zrobi, jak fabryka przykazała :mrgreen:

: 04 sty 2010, 16:34
autor: Jamszoł
Albercik pisze:spróbuję to na jakieś śrubki z nakrętkami podłapać, żeby w razie czego był łatwy dostęp
Albercik pisze:A jak się nie da, to mam nitownicę, więc się zrobi, jak fabryka przykazała :mrgreen:
Łatwiej jest rozwiercić nit niż po czasie przyrdzewiałą srubę odkręcić - wal odrazu na nity.

: 05 sty 2010, 09:10
autor: Albercik
no dobra przekonałeś mnie :mrgreen:

Dziś przyszedł kolejny element układanki - przyciski do szyb, z otwieraniem klapy bagażnika.

Szybkie pytanie - w jakich essach była klapa na przycisk? bo będę musiał chyba wtyczkę od niego wyciągnąć, żeby pasowała do guzików... Takie coś kupiłem:

Obrazek