Strona 3 z 4

: 14 gru 2009, 11:00
autor: cidzej
1.3 p4 rok to powinien byc monowtrysk - nie sluchaj mechianika, caly taki wtrysk kupisz za 100-120pln wiec moim zdaniem to grosze iw arto zainwestować. kolego sprawdz na pcozatek przewody od czujnika polozenia przepustnicy - powinny miec na sobie izolacje i nie miec mozliwosci zetknac sie ze soba golymi przewodami

: 17 gru 2009, 18:46
autor: WucasH
przewody są elegancko zawinięte w izolacje i wszystko wygląda ok ;)

ostatnio zalałem 95 na BP (gdzie wcześniej lałem tylko 98) i masakra się jakaś zrobiła, samochód na zimnym silniku absolutnie nie chce zapalić, nawet po 4-ro godzinnym postoju, tylko pych go uruchamia :/ Dzisiaj zalałem v-power racing :D i od razu jakby lepiej chodzi, nie wiem czy to w ogóle ma jakieś znaczenie ale może przez tamta benzyne nie chciał zapalić? Aku jest naładowany jak chce zapalić
Zmieniam mechanika i jutro jadę do speca od fordów, może on coś poradzi(poprzedni "fachowcy" bez możliwości podłączenia komputera są bezradni)

pozdrawiam.

: 17 gru 2009, 19:20
autor: Jamszoł
a może masz przestawiona zworkę i masz ECU ustawione na spalanie beny 98 ?

: 17 gru 2009, 19:27
autor: Yagr
a może masz przestawiona zworkę i masz ECU ustawione na spalanie beny 98 ?
to nie powinno powodować problemów z zapłonem.... może raczej przestawiony zapłon? Zmiana LO może ty być znacząca ale ja raczej obstawiam któryś z licznych w essach problemów elektrycznych ;)

: 17 gru 2009, 19:31
autor: WucasH
Jamszoł pisze:a może masz przestawiona zworkę i masz ECU ustawione na spalanie beny 98 ?

a gdzie to się znajduje? i jak to przestawiać? tak z ciekawości pytam bo o takich cudach nie słyszałem ;)
Yagr pisze:może raczej przestawiony zapłon?
mój kolega też to podejrzewa, można samemu coś z tym zrobić?

: 17 gru 2009, 19:39
autor: Yagr
mój kolega też to podejrzewa, można samemu coś z tym zrobić?
cóż, można po prostu ustawić poprawnie ;) Problem jest taki że nie znam 1,3 i nie wiem czy tam jest łańcuch, który może się naciągnąć, czy pasek, który może przeskoczyć.... nie znam tego silnika, ale są na forum spece co tego HCS mordowali więc na pewno uzyskasz odpowiedź ;) Do p[ewnego stopnia EEC IV jest w stanie zniwelować przesunięcie zapłonu ale do pewnych granic przestawienia rozrządu....

: 18 gru 2009, 09:07
autor: cidzej
1.3 to łańcuch - raczej nie przeskoczył.

moznaby sie pokusic o sprawdzenie cisnienia paliwa na wtryskiwaczu - powinien być 1bar

: 18 gru 2009, 18:55
autor: WucasH
Dzisiaj mróz -10, drzwi musiałem woda potraktować żeby sie do auta dostać, z pesymistycznym nastawieniem wsiadam, przekręcam kluczyk i.... od dotknięcia, jak auto produkowane pod syberie :D jednak 100 oktanów rządzi ;) czyli na to wygląda że przez 95 z BP palić nie chciał... więcej tego syfu nie naleje, 98 i nic więcej ;) niestety nie miałem okazji przejechać więcej niż 5km, bo przesiadka na służbowy była, się zastanawiam czy jakbym go rozgrzał to czy by zgasł, jutro olblukam ;)

Pozdrawiam

EDIT: a i jeszcze jedno zauważyłem, nie wiem czy było to wcześniej i nie zwróciłem na to uwagi, ale jak odpale to coś mi jakby cichutko buczało z pod maski, nie przeszkadza to w jeździe ale mnie zastanawia skąd to się bierze...
i ostatnio coś mi jajem zaśmierdziało... :/

: 19 gru 2009, 22:07
autor: Albercik
to buczenie to może być wentylator nawiewu. przynajmniej u mnie buczał. już tego nie robi bo... teraz piszczy... :/

: 19 gru 2009, 22:14
autor: Jamszoł
WucasH pisze:ostatnio coś mi jajem zaśmierdziało... :/
to odór od aku sprawdź no jakie masz ładowanie i w jakim stanie jest w ogóle aku
Sprawdź napięcie na postoju , potem na odpalonym silniiku na wolnych obrotach a potem na dużych i pod obciążeniem.

: 21 gru 2009, 17:46
autor: WucasH
Jamszoł pisze:sprawdź no jakie masz ładowanie i w jakim stanie jest w ogóle aku
nówka sztuka, jeszcze roku niema ;)

Codziennie inne objawy w tym samochodzie :/ teraz niewazne czy silnik zimny czy cieply, dostaje takiej dziwnej fazy, jest ok a za chwile sie dławi dusi szarpie i strasznie kopci(jak granat dymny) a jak puszcze gaz to gaśnie, zapalam chwile jeszcze sie podławi i wszystko dalej jest dobrze przez nastepne kilka km aż do następnej takiej fazy :/

: 21 gru 2009, 20:06
autor: Jamszoł
Zanim rozkopiesz pół silnika :
Kto powiedział , że roczny aku musi byc dobry ?
Sprawdź napięcia - jak można - sprawdź stan elektrolitu .
Odkręć klemę minusową - odkręć od niej kabel minusowy i odkręć ten kabel od karoserii - wyczyść dokładnie punkty styku , szczególnie przy karoserii (wydrap nożem do gołego .
Kup silikon w spreju (taki do uszczelek gumowych drzwi) - pryśnij na tą gołą blachę i przykręć (nową śrubą) masę do karoserii - to samo zrób z drugiej strony .
Podskrob nożem klemę wewnątrz i oczyść słupek aku - skręć i pryśnij silikonem .
To samo zrób z plusową klemą i przewodami (najlepiej jeśli za plusową klemę i kable weźmiesz się po zdjęciu klemy minusowej)
Jak będziesz walczył z minusową - dodaj kabel minusowy od aku do silnika.
Wywal kabel plusowy a alternatora do rozrusznika a daj nowy z alternatora do akumulatora.
To wszystko co Ci się dzieje w tej chwili , może być następstwem przerwania połączenia minusowego(masowego) lub plusowego.
Jeśli masz orginalnie przykręcone duże bezpieczniki do klemy plusowej - odkręć ja - one są przykręcone za pomocą sztywnej blachy - blacha do obudowy bezpieczników przykręcona jest dwoma śrubami M6 (klucz 10) - przeczyść punkt styku i zakonserwój silikonem .

Zamiast silikonu może być "kontakt" w spreju do polepszania styków przy kablach.
Jak to zrobisz i usterki nie przejdą - będziemy dalej myśleć .

: 14 sty 2010, 17:15
autor: WucasH
Albercik pisze:to buczenie to może być wentylator nawiewu. przynajmniej u mnie buczał. już tego nie robi bo... teraz piszczy... :/
nie, to nie to, z kolegą ostatnio doszliśmy do wniosku że to może być buczenie pompy paliwa, a tą niedawno mi wymieniali, czy buczenie pompy oznacza jej koniec żywota? reklamować tow ogole? jak myślicie?

: 14 sty 2010, 17:40
autor: Yagr
WucasH, pompa to ci może buczeć pod tymnym siedzeniem a nie pod maską ;) Jeśli masz buczenie + zapach siarkowodoru to "zgniłe jaja" wskazują aku a buczenie to może byc alternator. Jak ci siada alternator to nowy aku załatwić potrafi dużo szybciej niż rok ;) Sprawdź ten aku ale sprawdź też ładowanie i w ogóle jak buczy to podnieś maskę i zlokalizuj skąd. Brzydko wygląda tez ten dym. Ja miałem tak kiedys w innym aucie gdy pierścień był na tłoku pęknięty - jak sie obrócił tak że zamki sie pokrywały to kopcił a po chwili jak ułożył sie inaczej jechał jak nowy ;) ale to nie znaczy że u ciebie musi byc to samo...

: 14 sty 2010, 17:53
autor: Jamszoł
Zapach siarkowodoru - przyczyna :
Zbyt duże ładowanie alternatora
Padniety aku i się gotuje po chwili od rozpoczęcia ładowania alternatora .