escort 1.3 problemy z silnikiem?
Moderator: Moderatorzy
- cidzej
- Posty: 11775
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
1.3 p4 rok to powinien byc monowtrysk - nie sluchaj mechianika, caly taki wtrysk kupisz za 100-120pln wiec moim zdaniem to grosze iw arto zainwestować. kolego sprawdz na pcozatek przewody od czujnika polozenia przepustnicy - powinny miec na sobie izolacje i nie miec mozliwosci zetknac sie ze soba golymi przewodami
przewody są elegancko zawinięte w izolacje i wszystko wygląda ok 
ostatnio zalałem 95 na BP (gdzie wcześniej lałem tylko 98) i masakra się jakaś zrobiła, samochód na zimnym silniku absolutnie nie chce zapalić, nawet po 4-ro godzinnym postoju, tylko pych go uruchamia
Dzisiaj zalałem v-power racing
i od razu jakby lepiej chodzi, nie wiem czy to w ogóle ma jakieś znaczenie ale może przez tamta benzyne nie chciał zapalić? Aku jest naładowany jak chce zapalić
Zmieniam mechanika i jutro jadę do speca od fordów, może on coś poradzi(poprzedni "fachowcy" bez możliwości podłączenia komputera są bezradni)
pozdrawiam.

ostatnio zalałem 95 na BP (gdzie wcześniej lałem tylko 98) i masakra się jakaś zrobiła, samochód na zimnym silniku absolutnie nie chce zapalić, nawet po 4-ro godzinnym postoju, tylko pych go uruchamia


Zmieniam mechanika i jutro jadę do speca od fordów, może on coś poradzi(poprzedni "fachowcy" bez możliwości podłączenia komputera są bezradni)
pozdrawiam.
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
to nie powinno powodować problemów z zapłonem.... może raczej przestawiony zapłon? Zmiana LO może ty być znacząca ale ja raczej obstawiam któryś z licznych w essach problemów elektrycznycha może masz przestawiona zworkę i masz ECU ustawione na spalanie beny 98 ?

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
cóż, można po prostu ustawić poprawniemój kolega też to podejrzewa, można samemu coś z tym zrobić?


Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Dzisiaj mróz -10, drzwi musiałem woda potraktować żeby sie do auta dostać, z pesymistycznym nastawieniem wsiadam, przekręcam kluczyk i.... od dotknięcia, jak auto produkowane pod syberie
jednak 100 oktanów rządzi
czyli na to wygląda że przez 95 z BP palić nie chciał... więcej tego syfu nie naleje, 98 i nic więcej
niestety nie miałem okazji przejechać więcej niż 5km, bo przesiadka na służbowy była, się zastanawiam czy jakbym go rozgrzał to czy by zgasł, jutro olblukam 
Pozdrawiam
EDIT: a i jeszcze jedno zauważyłem, nie wiem czy było to wcześniej i nie zwróciłem na to uwagi, ale jak odpale to coś mi jakby cichutko buczało z pod maski, nie przeszkadza to w jeździe ale mnie zastanawia skąd to się bierze...
i ostatnio coś mi jajem zaśmierdziało...




Pozdrawiam
EDIT: a i jeszcze jedno zauważyłem, nie wiem czy było to wcześniej i nie zwróciłem na to uwagi, ale jak odpale to coś mi jakby cichutko buczało z pod maski, nie przeszkadza to w jeździe ale mnie zastanawia skąd to się bierze...
i ostatnio coś mi jajem zaśmierdziało...

nówka sztuka, jeszcze roku niemaJamszoł pisze:sprawdź no jakie masz ładowanie i w jakim stanie jest w ogóle aku

Codziennie inne objawy w tym samochodzie


- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Zanim rozkopiesz pół silnika :
Kto powiedział , że roczny aku musi byc dobry ?
Sprawdź napięcia - jak można - sprawdź stan elektrolitu .
Odkręć klemę minusową - odkręć od niej kabel minusowy i odkręć ten kabel od karoserii - wyczyść dokładnie punkty styku , szczególnie przy karoserii (wydrap nożem do gołego .
Kup silikon w spreju (taki do uszczelek gumowych drzwi) - pryśnij na tą gołą blachę i przykręć (nową śrubą) masę do karoserii - to samo zrób z drugiej strony .
Podskrob nożem klemę wewnątrz i oczyść słupek aku - skręć i pryśnij silikonem .
To samo zrób z plusową klemą i przewodami (najlepiej jeśli za plusową klemę i kable weźmiesz się po zdjęciu klemy minusowej)
Jak będziesz walczył z minusową - dodaj kabel minusowy od aku do silnika.
Wywal kabel plusowy a alternatora do rozrusznika a daj nowy z alternatora do akumulatora.
To wszystko co Ci się dzieje w tej chwili , może być następstwem przerwania połączenia minusowego(masowego) lub plusowego.
Jeśli masz orginalnie przykręcone duże bezpieczniki do klemy plusowej - odkręć ja - one są przykręcone za pomocą sztywnej blachy - blacha do obudowy bezpieczników przykręcona jest dwoma śrubami M6 (klucz 10) - przeczyść punkt styku i zakonserwój silikonem .
Zamiast silikonu może być "kontakt" w spreju do polepszania styków przy kablach.
Jak to zrobisz i usterki nie przejdą - będziemy dalej myśleć .
Kto powiedział , że roczny aku musi byc dobry ?
Sprawdź napięcia - jak można - sprawdź stan elektrolitu .
Odkręć klemę minusową - odkręć od niej kabel minusowy i odkręć ten kabel od karoserii - wyczyść dokładnie punkty styku , szczególnie przy karoserii (wydrap nożem do gołego .
Kup silikon w spreju (taki do uszczelek gumowych drzwi) - pryśnij na tą gołą blachę i przykręć (nową śrubą) masę do karoserii - to samo zrób z drugiej strony .
Podskrob nożem klemę wewnątrz i oczyść słupek aku - skręć i pryśnij silikonem .
To samo zrób z plusową klemą i przewodami (najlepiej jeśli za plusową klemę i kable weźmiesz się po zdjęciu klemy minusowej)
Jak będziesz walczył z minusową - dodaj kabel minusowy od aku do silnika.
Wywal kabel plusowy a alternatora do rozrusznika a daj nowy z alternatora do akumulatora.
To wszystko co Ci się dzieje w tej chwili , może być następstwem przerwania połączenia minusowego(masowego) lub plusowego.
Jeśli masz orginalnie przykręcone duże bezpieczniki do klemy plusowej - odkręć ja - one są przykręcone za pomocą sztywnej blachy - blacha do obudowy bezpieczników przykręcona jest dwoma śrubami M6 (klucz 10) - przeczyść punkt styku i zakonserwój silikonem .
Zamiast silikonu może być "kontakt" w spreju do polepszania styków przy kablach.
Jak to zrobisz i usterki nie przejdą - będziemy dalej myśleć .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
nie, to nie to, z kolegą ostatnio doszliśmy do wniosku że to może być buczenie pompy paliwa, a tą niedawno mi wymieniali, czy buczenie pompy oznacza jej koniec żywota? reklamować tow ogole? jak myślicie?Albercik pisze:to buczenie to może być wentylator nawiewu. przynajmniej u mnie buczał. już tego nie robi bo... teraz piszczy...
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
WucasH, pompa to ci może buczeć pod tymnym siedzeniem a nie pod maską
Jeśli masz buczenie + zapach siarkowodoru to "zgniłe jaja" wskazują aku a buczenie to może byc alternator. Jak ci siada alternator to nowy aku załatwić potrafi dużo szybciej niż rok
Sprawdź ten aku ale sprawdź też ładowanie i w ogóle jak buczy to podnieś maskę i zlokalizuj skąd. Brzydko wygląda tez ten dym. Ja miałem tak kiedys w innym aucie gdy pierścień był na tłoku pęknięty - jak sie obrócił tak że zamki sie pokrywały to kopcił a po chwili jak ułożył sie inaczej jechał jak nowy
ale to nie znaczy że u ciebie musi byc to samo...



Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"