Strona 3 z 5

: 28 paź 2009, 20:40
autor: Yagr
ściągnij patelnie i zrób fote tego co pod spodem - będzie wiadomo co to za gaźnik/wtrysk. Ale było tyle wersji tych silników że jesli chcesz info o mocy to byś musiał nr silnika podać, jak jakiego swapa po drodze nie było to na podstawie VIN-a tez wiele mozna powiedzieć ;)

: 28 paź 2009, 22:46
autor: Pele_FKP
Yagr pisze:na podstawie VIN-a tez wiele mozna powiedzieć
Za stare auto żeby sprawdzać programami niestety ...
Yagr pisze:Ale było tyle wersji tych silników
1.6 były tylko EFI, CFI K-Jetronic i KE-Jetronic, przy czym oba ostatnie były z turbo. Chyba że rozchodzi Ci się wszystkie silniki, ale 1.4 był tylko jeden (CVH).

Ten silnik na turbo i EFI nie wygląda, więc pozostaje tylko 1.6 CFI albo 1.4 ...

A 1.6 CFI ma 90KM więc ...

: 28 paź 2009, 23:11
autor: kupiec
· 1.6 CVH, o pojemności 1597 cm3 i mocy 66 kW, z gaźnikiem Weber lub mocy 79 kW albo 77 kW, z układem wtryskowym EFI,
· 16V-1.6 DOHC ZETA, o pojemności 1597 cm3 i mocy 66 kW, z układem wtryskowym EFI,
· 16V-1.8 DOHC ZETA, o pojemności 1796 cm3 i mocy 77 kW albo 96 kW, z układem wtryskowym EFI

: 28 paź 2009, 23:41
autor: Massi
ok jutro zrobię fotki i wyśle. i jak znajde to numery silnika też dam

: 28 paź 2009, 23:46
autor: kupiec
tak będzie najlepiej :) co do nr silnika to powodzenia, nobla temu co wybierał miejsce na nr :/

: 29 paź 2009, 15:24
autor: Pele_FKP
kupiec pisze:16V-1.6 DOHC ZETA, o pojemności 1597 cm3 i mocy 66 kW, z układem wtryskowym EFI,
· 16V-1.8 DOHC ZETA, o pojemności 1796 cm3 i mocy 77 kW albo 96 kW, z układem wtryskowym EFI
To są silniki Zetec które w Mk4 jeszcze nie były montowane.

: 29 paź 2009, 17:11
autor: Yagr
1.4 1985.10-1990.10 1392 70/51 FUAA

1.4 1986.01-1990.07 1392 73/54 F6B; F6D; FUC

1.4 1986.01-1990.07 1392 75/55 FUA

1.6 1986.01-1988.12 1597 79/58 LP2

1.6 1989.04-1990.07 1598 88/65 LUG

1.6i 1986.01-1990.05 1598 90/66 L4B

1.6i 1989.08-1990.07 1597 102/75 LJB

1.6 XR3i 1986.01-1989.08 1597 105/77 LR2; LRB

1.6 Turbo RS 1986.01-1990.07 1597 132/97 LNB

[silnik] [lata produkcji] [poj] [moc KM/kW] [symbol]

_Pele_, masz tu większość silników 1,4/1,6 z MkIV... nadal uważasz że to mało?? Poza tym dochodzą jeszcze jednostki po swapie (wbrew pozorom dość częste i tam zeteca (vel. zeta) można spotkać dość łatwo. Dochodzą do tego jeszcze jednostki rodem z MkIII które tez czasem sie spotyka po swapie a tam to juz takie rodzynki były jak np. 1,6 na gaźniku 115KM. Przy czym nie wspominam o zupełnych rzeźbach jak fabryczne motorki z rynku brazylijskiego)
_Pele_ pisze:Za stare auto żeby sprawdzać programami niestety ...
to auto z 90 roku i VIN może coś powiedzieć ;)
_Pele_ pisze:1.6 były tylko EFI, CFI K-Jetronic i KE-Jetronic, przy czym oba ostatnie były z turbo.
1,6 były EFI ale również K-jetronic (bez turbo-wtrysk sterowany mechanicznie) i KE-jetronic (ten był w turbo-sterowany elektronicznie) oraz gaźnik - wspomniany wyżej silnik LUG oraz monowtrysk.. można by jeszcze dłużej męczyć temat ale uważam że to bez sensu bo do póki nie będziemy mieli jakichś konkretów w postaci numerów to jest to biadolenie emeryta nad hemoroidami więc daj se spokój ;)

: 29 paź 2009, 20:38
autor: Massi
WF0BXXGCABLM66590

: 29 paź 2009, 21:21
autor: Yagr
Massi, ja w moim programie nic nie znalazłem, ale wielu VIN-ów tam nie znajdywałem, więc musisz poczekac na kogos kto ma lepsza bazę danych ;) A nr z głowicy nie spisałeś?

: 29 paź 2009, 21:28
autor: Massi
za 15min ide do garażu i zrobie fotki i spisze numer bo ja własnie z pracy wróciłem i obiad zjadłem ;p

: 29 paź 2009, 21:45
autor: Pele_FKP
Yagr, pomijam możliwość swapu, wg nr VIN też się nie dowiesz czy był swap czy nie.
Wymieniłem EFI, CFI K-Jetronic i KE-Jetronic bo te były wymienione w książce <PDF> którą znalazłem, zawarty był w niej tylko jeden 1.4
Yagr pisze:_Pele_ napisał/a:
Za stare auto żeby sprawdzać programami niestety ...
to auto z 90 roku i VIN może coś powiedzieć ;)
Yagr pisze:Massi, ja w moim programie nic nie znalazłem
I o to mi się rozchodziło, to auto jest za stare żeby znaleźć info w jakimkolwiek programie ...

: 29 paź 2009, 23:43
autor: Massi
Obrazek

Obrazek

Obrazek


A o numerze vin znalazłem tyle:
FORD-WERKE AG/GERMANY
KRAJ POCHODZENIA NIEMCY
PRODUCENT FORD WERKE AKTIENGESELLSCHAFT, KOLONIA GERMANY
TYP NADWOZIA 3 DOOR SALOON
WARTOSC STALA CONSTANT
POCHODZENIE PODZESPOŁóW COLOGNE, GERMANY (OWN ASSEMBLY)
MIEJSCE MONTAŻU SAARLOUIS, LANGLEY
MODEL ESCORT & ORION
TAK SAMO JAK DLA POZYCJI TYP NADWOZIA 3 DOOR SALOON
NUMER SERYJNY KOLEJNY NUMER PRODUKCYJNY
NUMER SERYJNY SILNIKA KOLEJNY NUMER PRODUKCYJNY

: 30 paź 2009, 08:16
autor: kupiec
Yagr pisze:Poza tym dochodzą jeszcze jednostki po swapie
Yagr pisze:Dochodzą do tego jeszcze jednostki rodem z MkIII
jak byś pisał o moim Mk4 :mrgreen: . był silnik 1.4 na gaźniku z 88r a wsadziłem 1.6 na wtrysku z 81r. można się zdziwić co do takich samochodów.
co do zdjeć to czekaj na opinie fachowców.

: 30 paź 2009, 14:49
autor: Pele_FKP
Massi, a te numery silnika co miałeś poszukać ??

CFI albo gaźnik ...

Teraz by się jeszcze przydało żebyś ściągnął głowice i podał wymiary tłoków :mrgreen:

: 30 paź 2009, 15:08
autor: leszek
_Pele_ pisze:Teraz by się jeszcze przydało żebyś ściągnął głowice i podał wymiary tłoków
A jeszcze lepiej to przyjechal na zlot ;) Wtedy by się ustaliło typ ponad wszelką wątpliwość .:)