Albercik, kolejny raz piep...przyprawiasz pieprzem. Co ma skraplacz klimatyzacji do osuszania powietrza w aucie?
Proszę bardzo:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Skraplacz
Czyli skraplacz jest elementem SKŁADOWYM i WEWNĘTRZNYM układu klimatyzacji. To puszka, gdzie sprężony czynnik chłodzący przechodzi z fazy gazowej do płynnej, by potem rozprężyć się i pochłonąć ciepło. Ale tu już fizyka ze szkoły podstawowej się kłania. Skraplacz jest umieszczony w komorze silnika i NIE MA NIC WSPóLNEGO w obiegiem powietrza w aucie. Skraplacz NIE DZIAŁA NIEZALEŻNIE OD SPRĘŻARKI tylko wybitnie od niej zależy!
A osuszanie powietrza następuje na zasadzie kondensacji pary wodnej na schłodzonym wymienniku ciepła i jest efektem towarzyszącym. To samo zjawisko można zaobserwować choćby na ściankach lodówki, które spływają wodą, a w której skraplacz znajduje się w okolicach agregatu.
To, czy w kole pasowym jest gumowy tłumik, czy nie, zależy od producenta i modelu auta. W niektórych potrafi się to rozsypać.
Napęd klimatyzacji NIGDY nie pochodzi z paska rozrządu. Chodzi tu o bezpieczeństwo układu rozrządu i jego precyzję. Zawsze jest to pasek osprzętu, wspólny lub dodatkowy.
W nowych silnikach nie odczuwa się takiego obciążenia silnika, a to ze względu na postęp konstrukcji silników, samych agregatów (choć z nowymi - bezpiecznymi dla środowiska czynnikami pracują przy większych ciśnieniach) i wszechobecną elektronikę.