Trzesie autem
Moderator: Moderatorzy
No oryginalne to one nie są...Zamienniki z HP.Ja za radą pana Jurka jeszcze raz dokładnie wydech sprawdzę.Żebym miał jeszcze tą starą od skrzyni to bym wsadził i zobaczył co będzie ale nie mam....I do tego przekichane z wymianą tego ustrojstwa.
Ogólnie to dodam jeszcze że przed wymianą było gorzej bo całym autem bujało na luzie a teraz kierownica drży i okolice przełączników nawiewu i radia.Nie sądziłem że wymiana poduszek załatwi sprawę tylko częściowo.
[ Dodano: Pon 31 Maj, 2010 ]
W sumie to drgania mogą się przenosić przez drążek zmiany biegów,albo drążek reakcyjny...
Ogólnie to dodam jeszcze że przed wymianą było gorzej bo całym autem bujało na luzie a teraz kierownica drży i okolice przełączników nawiewu i radia.Nie sądziłem że wymiana poduszek załatwi sprawę tylko częściowo.
[ Dodano: Pon 31 Maj, 2010 ]
W sumie to drgania mogą się przenosić przez drążek zmiany biegów,albo drążek reakcyjny...
dzis wlazłem pod auto i zrobiłem przegląd zawieszenia i tak łączniki stablizatora do wymiany zaś gumy na stabilizatorze ok.Jeśli chodzi o wahacze to te przeguby kulowe są nowe nie maja luzów,końcówki drążków kierowniczych bez luzu,poduszki też przejrzałem wygladają na wymienione nie są sparciałe nie maja żadnych luzów klasyfikujących do wymiany
Jeden przegub zewnętrzny jest do wymiany i to właśnie jego podejrzewam że wprowadza auto w wibracje do tego jak brałem za półoś to na boki ma duży luz tzn.można przesuwać w lewo i w prawo,do tego jak hamuje to słychać takie uuuuuuuuuu
.jak mocno wcisne hebel
Także ja obstawiam rozwalony przegub który pewnie jest już na wykończeniu nie wiem jak wy sądzicie
Jeden przegub zewnętrzny jest do wymiany i to właśnie jego podejrzewam że wprowadza auto w wibracje do tego jak brałem za półoś to na boki ma duży luz tzn.można przesuwać w lewo i w prawo,do tego jak hamuje to słychać takie uuuuuuuuuu

Także ja obstawiam rozwalony przegub który pewnie jest już na wykończeniu nie wiem jak wy sądzicie

Mówisz o ruchu półosi prostopadle do osi samochodu przód-tył? Nie powinno tak być. Półoś powinna być zabezpieczona w przegubie zewnętrznym za pomocą pierścienia i ruch około 1 mm jest możliwy - nie więcej. Aby więcej zdiagnozować musisz zdjąć opaski, zsunąć gumową osłonę przegubu itd. Podnieś to koło na lewarku i na skręconych kołach zakręć ręką za koło dość energicznie i szybko. Jak będzie hałasować to sam sobie dasz odpowiedź co jest grane. Powinno płynie i bez żadnych zgrzytów się kręcić. Każdy wyczuwalny opór,
, hałas itd wskazuje na uszkodzenia - przegub, łożyska itd.

no u mnie jest wiekszy luz ,Uriel75 ja wiem że przegub do wymiany bo osłona rozerwana i strzela przy skrecie kołem za 2 tygodnie go wymienie i sie okaże czy to było przyczyną w tą sobote akcja łączniki bo sa wypier...Uriel75 pisze:Półoś powinna być zabezpieczona w przegubie zewnętrznym za pomocą pierścienia i ruch około 1 mm jest możliwy - nie więcej.

- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Tak czy siak - musisz go wymienić , bo w pewnym momencie na skrzyżowaniu jak Ci się zapali zielone - zostaniesz na miejscu .
Takie rzeczy jak urwanie się przegubu , brak paliwa , roz... się sprzęgła podlega prawu Murphiego
Jeśli coś ma się stać to na pewno się stanie w najmniej odpowiednim momencie
Czyli nie pod domem , czy w garażu ale na jakimś skrzyżowaniu
Wymienisz i się okaże - ale to może być właśnie ta przyczyna
Takie rzeczy jak urwanie się przegubu , brak paliwa , roz... się sprzęgła podlega prawu Murphiego

Jeśli coś ma się stać to na pewno się stanie w najmniej odpowiednim momencie
Czyli nie pod domem , czy w garażu ale na jakimś skrzyżowaniu
Wymienisz i się okaże - ale to może być właśnie ta przyczyna
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
skręć koła na maxa w lewo lub prawo i rusz,jak będzie chrupać to przegubbodzio82 pisze:Także ja obstawiam rozwalony przegub który pewnie jest już na wykończeniu nie wiem jak wy sądzicie

przegub
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Wystarczy taka osłona , co do przegubu - najlepiej spytaj nonama - ja bazuje na jego zdaniu
W kieracie pracując jako mechanik nie miałem wpływu na zakup części tej czy innej firmy - zaopatrzeniowiec kupował ja montowałem i nie interesowało mnie to nigdy .
Bo i niby po co by mnie to miało interesować
A nonam siedzi w tym od środka - to on pracuje w sklepie w którym moja firma kupuje części

W kieracie pracując jako mechanik nie miałem wpływu na zakup części tej czy innej firmy - zaopatrzeniowiec kupował ja montowałem i nie interesowało mnie to nigdy .
Bo i niby po co by mnie to miało interesować
A nonam siedzi w tym od środka - to on pracuje w sklepie w którym moja firma kupuje części

Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ale nie wszystko tam jest taki dobre, laczniki po paru tys. km stukaja tak ze nie mozna wytrzymac (delphi),ale ten towar jest wszedzie dostepny,wiec nie czepiam sie firmy, ocenie ja jak oddam laczniki na gwarancje i pozytywnie ja rozpatrzakris2629 pisze:i wszystko jak narazie gra,mają porzadny towar
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
nigdy nie kupie cześci firmy delphi bo to kicha jest kiedyś zmieniłem końcówki w polonezie zakupilem oczywisicie dobre wlasnie firmy delphi po roku kocowki byly tak wybite ze strach bylo wogole na nich robic jakie kolwiek przebiegiWieSiu pisze:ale nie wszystko tam jest taki dobre, laczniki po paru tys. km stukaja tak ze nie mozna wytrzymac (delphi),
ja osobiscie nie polecam tej marki
dzis jak wracałem z roboty to na trasie tak trzesło że nogi mi latały normalnie
nawet kierownica cała dygotała,jeszcze przy tym wystąpił objaw tego typu że auto przy 3 tys obrotów wyje jakbym już krecił do 5 tyś kazdy bieg zachowuje sie tak samo
CIEKAWOSTKA w niedziele podpiałem essa pod interfejs były dwa błedy pierwszy za niskie napiecie na sondzie lambda,drugi bład uboga mieszanka cylinder 1 ,skasowałem te dwa błędy czyli reset sie zrobił wiec zakreciłem gaz ipojezdziłem na benzynie około 40kilometrów .Po paru kilometrach auto niedopoznania przyśpiesza pieknie nie szarpie obroty w miare szybko spadają nie podwieszaja sie i najważniejsze pali na pół kluczyka od strzała
Nawet sie zminimalizowały drgania
tyle ze bylo wszystko fajnie do momentu jak odpalilem lpg
chyba moj escort nie lubi gazu od poczatku sa problemy pewnie ten koles sie pobyl bo juz mnial dosyć

nawet kierownica cała dygotała,jeszcze przy tym wystąpił objaw tego typu że auto przy 3 tys obrotów wyje jakbym już krecił do 5 tyś kazdy bieg zachowuje sie tak samo
CIEKAWOSTKA w niedziele podpiałem essa pod interfejs były dwa błedy pierwszy za niskie napiecie na sondzie lambda,drugi bład uboga mieszanka cylinder 1 ,skasowałem te dwa błędy czyli reset sie zrobił wiec zakreciłem gaz ipojezdziłem na benzynie około 40kilometrów .Po paru kilometrach auto niedopoznania przyśpiesza pieknie nie szarpie obroty w miare szybko spadają nie podwieszaja sie i najważniejsze pali na pół kluczyka od strzała

Nawet sie zminimalizowały drgania
tyle ze bylo wszystko fajnie do momentu jak odpalilem lpg

chyba moj escort nie lubi gazu od poczatku sa problemy pewnie ten koles sie pobyl bo juz mnial dosyć
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Powiedz no jakie masz świece i przewody WN - ile km przejechane na nich , jaki odstęp elektrod na świecach ?
Odstęp normalny powinieneś mieć 1,3 ale jak jest gaz - zmniejszamy do 1,2
Świece najlepiej NGK - V Line - one maja wewnętrzną elektrodę w kształcie stożka
Na benie silnik będzie jeszcze chodził , ale już na LPG - musi byc tutaj wszystko TIP TOP
Odstęp normalny powinieneś mieć 1,3 ale jak jest gaz - zmniejszamy do 1,2
Świece najlepiej NGK - V Line - one maja wewnętrzną elektrodę w kształcie stożka
Na benie silnik będzie jeszcze chodził , ale już na LPG - musi byc tutaj wszystko TIP TOP
Ostatnio zmieniony 09 cze 2010, 18:34 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]