Strona 3 z 3
: 21 sty 2009, 11:08
autor: Arcadio
też myśłałem o czymś takim

plan był na lato coś takiego wymodzić. Pytanie czy możnaby pominąć kolejny zbiornik i podpiąc się pod zbioornik spysków szyb np. rozgałęznikiem

potem pompka i spyskiwacz. Zastanawiam się po co drugi zbiornik jak można podpiąć się po ten co jest. No i czy można też podpiać się pod kable, które idą pod spryski. Mi bardziej pasowałoby mieć spryski reflektorów z spryskami szyby., Przedniej grzanej wogóle nie używam, więc po co mi rozgrzeweać niepotrzebnie kabelki

: 21 sty 2009, 11:32
autor: Yagr
Arcadio, jesli nie masz u siebie wskaźnika poziomu płynu to w zbiorniczku jest miejsce w które można wstawić drugą pompkę. Trzeba tylko wyciąć otwór i wstawoć pompkę wysokociśnieniową z odpowiednią uszczelką. To miejsce to taka okrągła płaska kształtka na zbiorniku po drugiej stronie od zwykłej pompki sprysków. Wiem, bo chciałem kiedyś montować ten wskaźnik poziomu ale odpuściłem...
: 31 sty 2009, 00:31
autor: Tigerbart
Kupiłem dziś fordowską pompkę wysokociśnieniową, przekaźnik i zbiornik na 2 pompki, mieszczący chyba z 10L płynu

Zamówiłem dysze, mocowania i dekielki. Całość w oryginale nowe wynosi ok 1000zł... co jest zdecydowanym minusem w tej sprawie.
: 17 lut 2009, 22:02
autor: Blazey
Po wielkości można ocenić. Z tego, co widać, to rozmiarowo przypomina standardową pompkę. Spryskiwacze też nie wyglądają na takie, co wytrzymują ciśnienie. A już na pewno nie mają dużej wydajności (wąskie wejście i malutkie dysze).
Ja bym się przeszedł po szrotach i porozglądał. Sam wytargałem kiedyś pompkę od spryskiwaczy od... fiata uno(!). Oryginalny fiatowski wyrób! Pompka gabarytowo ze dwa razy większa. A najciekawsze było zasilanie zbiornika w wodę: na podszybiu było sitko i zbiornik napełniał się automatycznie w czasie deszczu. A jak deszczu nie było, to wystarczyło polać szybę

: 18 lut 2009, 22:27
autor: Tigerbart
Kapitalny pomysł mieli konstruktorzy Fiata
U mnie brakuje mi jeszcze tylko zaworków przeciwzwrotnych i węży. Tak oto prezentuje się pełen zestaw sprysków Forda:
- przekaźnik
- pompa
- zbiornik
- dysze + mocowania + dekielki
: 19 lut 2009, 20:18
autor: KuRowSKi
W Volvo jak montowałem fabryczną pompkę z dyszami to nie było żadnych zaworków zwrotnych. Myślę że to zbędne bo ta pompka tak szybko ciśnie że nie ma potrzeby zakładać coś więcej.
: 19 lut 2009, 20:45
autor: Tigerbart
Węże też już załatwiam

A z tymi zaworkami to się muszę jeszcze dowiedzieć, czy można się bez nich obejść.

: 19 lut 2009, 21:50
autor: Blazey
Te zaworki mają jeszcze takie zadanie, że nie dopuszczają , by się przez nie płyn swobodnie wylewał. W escorcie to raczej nie będzie problem, bo zbiornik jest nisko, ale w autach, które mają zbiorniki co najmniej linii reflektorów (np niektóre mercedesy), to woda mogła by sobie ściekać...
: 05 sty 2010, 12:49
autor: Falconx
zaworki sa potrzebne jeżeli zbiornik jest wyżej niż spryskiwacz ( będzie sie płyn wylewał) , ale jak są dysze wysuwane to nie potrzeba zaworków , bo te dysze mają je w sobie. Pompka wysokociśnieniowa wytwarza ciśnienie które unosi spryskiwacz. Sprysk podnosząc się jednocześnie otwiera zaworek i zaczyna lecieć płyn . Zaworek jest wewnątrz bo inaczej sprysk by sie nie uniósł .
: 05 sty 2010, 20:36
autor: Kudłaty_EZG
Blazey pisze:A najciekawsze było zasilanie zbiornika w wodę: na podszybiu było sitko i zbiornik napełniał się automatycznie w czasie deszczu.
Nie po to kupuje płyn do sprysków żeby mi do niego wody naj...ało- bez sensu całkowicie moim zdaniem, szczególnie zimą.