Strona 3 z 3

: 18 sty 2009, 23:40
autor: deathrider_85
Jamszoł pisze:
deathrider_85 pisze:Przy skrzyni jednak warto posiadać taki element.
Przykręcenie głowicy wg.instrukcji może skończyć się zerwaniem gwintów w głowicy.
Tu też trzeba trochę mieć wyczucia.
Wg. wszystkich producentów - jeśli ściąga się głowicę , to zmienia się nie tylko wszystkie uszczelki przy głowicy , ale także wszystkie śruby i nakrętki.
Należy również pamiętać o zmęczeniu gwintów w głowicy - mimo , że będziemy mieli nowe śróby, nakrętki i szpilki.
Zdażało się , że przy dokręcaniu głowicy z momentem 170Nm gwint w głowicy puszczał przy 150Nm.A w tedy jest zabawa :(
Możliwe, że masz rację.
Przy głowicy jest ważne, żeby była "równo" skręcona. Stąd lepiej mieć taki klucz.

: 18 sty 2009, 23:50
autor: Jamszoł
deathrider_85 pisze:Przy głowicy jest ważne, żeby była "równo" skręcona.
I wg. kolejności dokręcania.
Jak przykręcisz ? dwieście głowic , to nie będziesz używał przy 201 klucza dynamometrycznego :mrgreen: