: 25 paź 2008, 21:28
ten czujnik zmienia oporność w zalezności od temperatury. I tak dla temp:
-40 opór 749-1020kΩ
-20 opór 253-289kΩ
0 opór 89-102kΩ
20 opór 35-40kΩ
40 opór 15-18kΩ
60 opór 7-8,5kΩ
100 opór 1,9-2,5kΩ
możesz sobie zmierzyc po nocce na zimnym silniku a potem na gorącym albo wykrecić czujnik i mierzyć go "na stole" podgrzewając np. suszarka do włosów. Jak zmienia opornośc w podanych grznicach to jest o.k. jak nie to padło cos innego albo kable od tegoż czujnika. To tez mozna sprawdzic mierząc opór na wtyczce ECU. Oczywiście podane oporności dotycza czujnika z escorta
-40 opór 749-1020kΩ
-20 opór 253-289kΩ
0 opór 89-102kΩ
20 opór 35-40kΩ
40 opór 15-18kΩ
60 opór 7-8,5kΩ
100 opór 1,9-2,5kΩ
możesz sobie zmierzyc po nocce na zimnym silniku a potem na gorącym albo wykrecić czujnik i mierzyć go "na stole" podgrzewając np. suszarka do włosów. Jak zmienia opornośc w podanych grznicach to jest o.k. jak nie to padło cos innego albo kable od tegoż czujnika. To tez mozna sprawdzic mierząc opór na wtyczce ECU. Oczywiście podane oporności dotycza czujnika z escorta