Strona 3 z 3

: 27 gru 2007, 20:07
autor: ARIEL
no to właśnie to pisałem że przewody śą do dupy już te grube

: 07 sty 2008, 11:40
autor: Ven
Czyli generalnie prosta sprawa - wymienić lub - prosciej i taniej - dodąć dodatkowy nowy gruby kabel plusowy od alternatora do aku - po problemie - dobrze rozumiem?

: 07 sty 2008, 16:39
autor: ARIEL
i oczywiscie dobrą mase mieć

: 12 sty 2008, 21:04
autor: Ven
update

Byłem dziś wkońcu u swojego elektryka, najpierw był pomiar napięć :

1. Na alternatorze 14.15 V

2. Na Aku przy standardowym obciążeniu (światła+nawiew+muza) 13.65V

Pomiar straty na masie - 0.1V

Pomiar straty na plusie - 0.3V

Czyli nie tak zle, stwierdzilismy ze skoro straty sa tak nie wielkie, nim dodamy nowy przewód plusowy ALTERN -> AKU, najpierw wyczyscimy polaczenia kabla plusowego i sprawdzimy masy.

No to do kanalu > Rozpieliśmy całe połączenie grubego kabla, aku --> rozrusznik --> alternator, połączenia były w dobrym stanie, bez rdzy, ledwo pośniedziałe, nie bylo czego czyscic > czyszczenie+kontakt, myslalem ze nic tu nie zyskamy. Dojscie z kluczem do rozrusznika i alternatora jest delikat. mowiac strasznie dupne ;) Trzeba miec klucz z koncowka odpowiedniej dlugosci by to zlapac.. Na masie strata byla minimalna, co potwierdzila widok z kanalu -> wszystkie masy w dobrym stanie. Widac ze auto bylo garazowane cale swoje "zycie" :smile:

Pomiary po czyszczeniu i konserwacji polaczen :

Altern - 14.15V
AKU - 13.85

O dziwo cos to dało. Stwierdzilismy ze dodajac nowy kabel zyskamy max 0.2 / 0.3V - gra nie warta swieczki a impreza kosztu ;) Poradzil by tak zostawic, a na wiosne zajac sie regneracja alternatora bo po 127 tyś km może mieć szczotki i diody do wymiany, przytaknelem. Wtedy jak bedzie trzeba zalożymy dodatkowy przewód plusowy.

Na koniec zrobiliśmy padnięty prawy postój.

Koszt całej rzetelnie wykonanej usługi + konsultacje i rady = 20zł