Strona 3 z 3

: 16 sie 2007, 11:53
autor: cidzej
lordpablo pisze:mój znajomy w mondeo 1.8 16V też tak ma że obroty nie spadają po puszczeniu gazu, mówi ze w trakcie jazdy przy zmianie biegów potrafią wskaoczyć na 3tyś obrtów. u mnie z kolei spadają za szybko jak na moje oko, co prawda do wartości około 850 ale nie ma tego takiego efektu podtrzymania obrotów na poziomie 1200 - 1500
żeby podtrzymanie obrotów działało to:

1. trzeba mieć wersje z czunikiem prędkości jazdy
2. trzeba mieć ten czujnik sprawny.

u mnie to na przyklad nie dziala, tzn zaraz po resecie kompa troche podzilala i potem zdycha samoistnie :P i w sumie dobrze, bo widze, że fachowcy z ASO nie dodali, że to ma wpływ na wzrost spalania auta i miedzy innymi z tego powodu w silnikach z wtryskiem zaleca sie hamować silnikiem :P

u mnie po wcisnieciu sprzegla (wyzuceniu na luz) przy dowolnej prędkości obroty spadaja od razu na 850RPM wiec hamowanie silnikiem tylko podnosi spalanie :P

: 16 sie 2007, 17:30
autor: kowal
a mi te jeb*** obroty jednak nie minęły;/ skurczysyństwo nadal mnie męczy

: 18 wrz 2007, 21:49
autor: kowal
zapomniałem napisać, że wystarczył reset komputera :) obroty w normie

: 18 wrz 2007, 21:52
autor: lordpablo
u mnie reset pomaga na kilka kilometrów a potem "podtrzymania obrotów" nie ma ale silnik pracuje równo na 850 obr/min, dziś widziałem to dokładnie jak kolo ustawiał mi gaz

: 18 wrz 2007, 22:00
autor: kowal
ja ubolewam nad brakiem obrotomierza;/

: 18 wrz 2007, 22:10
autor: Ven
Podpinam sie pod temat!

Od 2 dni tzn od kiedy odlaczylem czujnik temperatury cieczy chlodzacej na wskaznik (ten wkrecony POD termostatem - poniewaz sprawdzilem go, zdechniety jest - nowy jest w drodze) mam cos podobnego > otoz > zmienilo sie zachowanie silnika PO puszczeniu sprzegla > tzn obroty przez chwile rosna i auto wogule nie zwalnia, czasem wrecz czuc ze szarpie do przodu jakby sobie samo gazu dodalo przy wysprzegleniu > dziwne uczucie jakby auto nagle wyrywalo sie z pod kontroli :mrgreen: .

O co tu chodzi? Obroty po wysprzegleniu zostaja przez chwile nienaturalnie wysokie ok 1800-1500 po czym po ok 3-5 sekundach spadaja ale POWOLI do normy czyli 1100-1200.

Krokowiec? Jakis przewod rozsczelnilem grzebiac przy czujnikach? A moze ten czujnik daje tez jakies dane do kompa a nie tylko na wskaznik??? :roll: :?:

ps. Ale trzeba przyznac ze taki patent daje wieksza plynnosc pracy silnika, mniej szarpania i szybsze rozpedzanie sie :smile: jak i zapewne wieksze spalanie :razz:

ps2. mowa jest o silniku 1.6 ZETEC

: 18 wrz 2007, 22:12
autor: lordpablo
raczej na wskaźnik daje

: 18 wrz 2007, 22:37
autor: kowal
u mnie obroty były znacznie wyższe... ja polecam na dobry początek reset kompa, zanim zaczniesz wykręcać połowę silnika :D

: 18 wrz 2007, 22:50
autor: Jamszoł
Jak Ci podskoczą obroty to podnieś machę do góry - złap za przewody dochodzące do krokowca i potarmoś nimi - u mnie tak od czasu do czasu się robi.
Podsumowując - niekiedy szwankuje połączenie kabla przy krokowcu ale nie sama wtyczka gniazdo lecz przewód - wtyczka.przewód nie ten od strony krokowca ale ten co odchodzi od gniazda dalej.

: 18 wrz 2007, 23:53
autor: Ven
Jamszol - czyli krokowiec - ? tak podejrzewalem, kazdego z nas .. krokowiec predzej czy pozniej dopadnie, oczekiwalem ze bedzie to pozniej niz wczesniej ale coz ;P lepiej wczesnie niz wcale ?? LoL :mrgreen:

Dzieki za cynk! Zrobie jak mowisz i dam znac.