podłużnice - a raczej ich brak

Moderator: Moderatorzy

deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

U mnie tylne robił poprzedni właściciel. Z tego co obejrzałem auto przed kupnem, to wyszło, że mam jeszcze prawą do zrobienia przy przednim kole (a dokładnie to się okaże jak blacharz pod auto wejdzie :-|). Raczej żadnej podłużnicy z Malucha nie będę zakładał, bo nie chce żeby mi się gdzieś auto przy 160km/h złożyło na zakręcie. Najlepiej jakieś gotowe elementy z grubej blachy wspawać i będzie git, a może nawet lepiej, niż fabryka dała.
Awatar użytkownika
Seba
Posty: 251
Rejestracja: 26 gru 2007, 13:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: Seba »

Ach ta rdza - moj juz tydzien sie spawa :)
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB

Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Ja sobie obiecywałem przed kupnem auta, że kupię samochód w ocynku, a i tak Essi mnie skusił :).
neon4u

Post autor: neon4u »

ja robiłem blachą 2mm i taką Ci polecam! Dużo ludzi taką spawało ;-). Nie zapomnij czymś później zakonserwować :mrgreen:
Rafi

Post autor: Rafi »

Pytanie mam i ja do was - ile wychodzi PLN za robociznę i materiał u waszych spawaczy?
Nie chciałbym przepłacić, a też mnie czeka podobny zabieg z dwoma tylnimi które pękły wzdłóż osi :???:
Awatar użytkownika
Seba
Posty: 251
Rejestracja: 26 gru 2007, 13:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: Seba »

Jak odbiore to Ci powiem :) W pierwszym RSie za konserwacje i robote podlogi/podluznic dalem 350zl u wujasa. Teraz tez mi on robi ale tamto bylo z 2-3 lata temu.
U innego fachowca cennik uslyszalem taki - za 1dm wspawania blachy 20zl (robota z materialem)
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB

Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Ja w poniedziałek daje Essa do obejrzenia i do wycenienia. Tak, że dam znać co i jak.


No i okazało się, że podłużnice mam zdrowe. Za to tylna oś prawie odpadała. Za robociznę, zapłaciłem 120zł (robota+malowanie antykorozyjną+konserwacja). Mam jeszcze do wspawania reperaturke prawego nadkola + malowanie, ale mi powiedzieli mi, że zakonserwowali to na razie i żebym z tym na wiosnę przyjechał.
valdi-77

Post autor: valdi-77 »

mam jeszcze jedno pytanie bo dzisiaj zaczynam naprawiać swoje podłużnice. Jak będę spawał to wiadomo że akumulator muszę odłączyć czy coś jeszcze czy tylko akumulator wystarczy
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Seba
Posty: 251
Rejestracja: 26 gru 2007, 13:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: Seba »

tak,aku no i dywaniki :)
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB

Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A zbiornik paliwa to co ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14522
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jamszoł pisze:A zbiornik paliwa to co ?
zbiornik sam sie "wymontuje" przy spawaniu ;) ... razem z garażem :mrgreen:

[ Komentarz dodany przez: leszek: Wto 22 Sty, 2008 ]
Grzesiu- nie spamuj :)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
valdi-77

Post autor: valdi-77 »

witam jak pisałem we wcześniejszym poście sam zabrałem się za wyspawanie podłużnic w moim essim. Zrobiłem parę zdjęć komórką ale wam opiszę co i jak bo niektóre wyszły fatalnie. Cały zabieg że tak powiem trwał 3 popołudnia jak wróciłem z pracy to od 16 do 21. Napewno blacharz zrobił by to szybciej ale jakby nie było 500zł zaoszczędzone. Na początku zrobiłem szablon z tektury podłużnic od spodu a następnie wyciąłem z blachy dany kształt z 0,5 cm naddatkiem od strony amortyzatora. Wszystko widać na zdjęciu. Potem miarą przy jednoczesnym przyłożeniu spodniej blachy pomierzyłem odległości do podłogi bagażnika. Wyciąłem pasek blachy który następnie sczepiłem do przymiarki. Pasowało super. Obspawałem obydwa kawałki blachy i wspawałem je na miejsce starych podłużnic. Nastepnie dospawałem jeszcze kawałek blachy od strony amortyzatora bo tam też zdrobiła sie dziura jak i po jednej tak i po drugiej stronie auta. Zdjęcia końcowe jak to wszystko wyszło wrzucę do postu jak je zrobię. Trochę sobie oczy przy tym zabiegu naświetliłem ale co tam kawałek kartofla na oczy i przeszło. trochę spawałem elektrodą a trochę migomatem widocznym na zdjęciu który sam zrobiłem ze spawarki elektrodowej. Musiałem odłaczyć akumulator, zbiornika paliwa nie wyciągałem nie było takiej potrzeby - mokrymi szmatami w czasie spawania przykryłem zbiornik oraz zabezpieczyłem przewody. Troszkę długi ten opis no ale.... Zdjęcia efektu końcowego postaram się wrzucić w poniedziałek. Pozdrawiam./
Załączniki
widok spodniej i bocznej części podłużnicy w tle moja spawarka
widok spodniej i bocznej części podłużnicy w tle moja spawarka
widok po zespawaniu elementów
widok po zespawaniu elementów
widok w czasie spawania od strony amortyzatora
widok w czasie spawania od strony amortyzatora
Awatar użytkownika
Seba
Posty: 251
Rejestracja: 26 gru 2007, 13:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: Seba »

eee stary,jak zbiornika nie musiales wywalic to miales podluznice prawie jak z fabryki :) To Ty nie wiesz co to brak podluznic :)
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB

Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Seba pisze:To Ty nie wiesz co to brak podluznic
ale ja wiem, auto się zaczęło łamać, drzwi się nie chciały zamykać, tył mi na dziurach na boki uciekał, nie mówiąc o goniących wszystkich możliwych plastikach. Po zrobieniu (jakieś 3 tygodnie temu) auto jest nie do poznania. Ciche, wygodne i co ważne stabilne, a no i drzwi się zaczęły zamykać
Awatar użytkownika
Seba
Posty: 251
Rejestracja: 26 gru 2007, 13:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: Seba »

Ojej to wtedy ja tez nie wiem co to brak podluznic :D
SPRZEDAM WSZYSTKIE CZESCI Z ESSA 1,8 16V 3 drzwi i CABRIO RDA i RQB

Cabrio RS 2000 ProJect
Mitsubishi Pajero 3,0 181KM
Felicia Pick-Up , Suzuki Bandit 1200
www.tadych-transport.pl
ODPOWIEDZ