Strona 3 z 6
: 28 mar 2007, 20:11
autor: Armageddon
Cidzej a jak taką odme wyczyscic?? Bo przeciez ona znajduje sie na pokrywie zaworow... To co? Cala pokrywe mam wykrecic?? I czym najlepiej to czyscic? Zeby wiecie silnika nie uszkodzic bo woda z olejem - wybuchowa mieszanka - w sesie ze moze z silnikiem sie nieciekawie porobic...
: 28 mar 2007, 20:22
autor: cidzej
raczej chodzi o sam wężyk.
: 28 mar 2007, 20:43
autor: Jamszoł
Co ?
Armageddon pisze:powiedzieli to ze to normalne bo tam jest otpowietrzenie i nawet nowe pol roczne auta maja tam zapackane olejem
ten kto Ci to powiedział to jakiś psełdomechanik - brakorób i ciećwież.
Jak tam będziesz to możesz mu powiedzieć , żeby zapisał się do szkoły i wykrztałcił na mechanika samochodowego bo narazie jest - nie skończę zdania.
Olej we filtrze - niezależnie od samochodu - to zapchana odma.
Pisałem o tym już na forum.
Poza tym co Ci napisał cidzej - zapchany filtr powietrza to -
1. Większe - dużo większe zużycie paliwa
2. Brak mocy
3. Niespalone paliwo zasra cały układ wydechowy aż do wylewania się z ostatniego tłumika
Brak odpowiedniej ilości powietrza powoduje słabe spalanie.
To tak jakbyś podpalił w puszce benzyne a gdy się rozpali to przykryj szczelnie puszkę wieczkiem - ? - zgaśnie - no nie ?
Nie będę tłumaczył tego zjawiska bo każdy to wie - ?
Przeczyść odme benzyną ekstrakcyjną - znajdź mój post opisujący dokładnie co pisałem o odmie .
: 28 mar 2007, 21:13
autor: Armageddon
Mam do was takie pytanko podlaczylem ten krokowiec... tzn te blaszki i z jednej strony dalem + a z drugiej -
mniej wiecej wygladalo to tak:
------blaszki------
(+)...................nóżka diody(-)
|.......................|
|.......................|
|___bateria____|
(kropeczki dalem pomiedzy kreskami pionowymi bo forum sie rozlazilo....)
i gdy naciskalem blaszke od strony nozki diody to sie wylaczala, ale jak naciskalem blaszke od strony podlaczonego + to ona tylko przygasala.... Troszke mnie to niepokoi czy to tak ma byc?:-(
Jamszoł wpisałem "czyszczenie odmy" "odma" "zapchana odma" i nie umie znalezc Twojego temaciku na temat czyszczenia odmy:-( Moze wiesz gdzie on jest?? W jakim dziale??
: 28 mar 2007, 21:47
autor: mikruss
: 28 mar 2007, 21:50
autor: Armageddon
Mikrus napisz jaka fraze tam napisales bo to mi nic nie da bo Twoje rezultaty wyszukiwania sa zapisywane w bazie MySQL badz w ciasteczkach i kasuja sie zaraz po tym jak Ty wyjdziesz z tej stronki... Wiec jak kliklem na ten link to kupa... Wyswietlila mi sie tylko stronka szukania nic wiecej...
P.S. Dzieki widze ze zrobiles Edita:-)
P.P.S. Co z tym moim krokowcem ma to tak dzialac?? (Opisane wyzej...)
: 29 mar 2007, 00:20
autor: Jamszoł
Armageddon, ja klikam na linki które wstawił
mikruss, i jest wszystko ok odrazu wchodzi na żądaną stronę - tam są moje opisy.

: 29 mar 2007, 08:36
autor: mikruss
jamszoł, ale to juz jest po edycji linków bo na początku troche zły wstawiłem

: 29 mar 2007, 16:28
autor: Jamszoł
AAAA to przepraszam

mam nadzieję , że kolega da sobie radę.
: 29 mar 2007, 17:30
autor: Armageddon
Panowie... A co z tym krokowcem?? W koncu chcialbym to wszystko poskladac do kupy... A nie wiem czy ten krokowiec ma tak sobie dzialac jak dziala... Opisalem jego zachowanie kilka postow wczesniej... Wiec jak??
: 30 mar 2007, 00:33
autor: Yagr
Armageddon, jak zrobisz dokładnie tak jak w temacie o czyszczeniu krokowca napisane to powinien działać.złóż go wreszcie do kupy, przeczyść odme, sprawdź czujnik temperatury powietrza i TPS, wydłub kata i wtedy napisz co jeszcze dolega - robi się tu prawdziwa epopeja o twoim escorciku a trudno ci coś pomóc jak skaczesz z jednego tematu na drugi i nic do końca nie zrobisz

: 30 mar 2007, 19:03
autor: Armageddon
No wiec poskladalem tego krokowca:-) Zaizolowalem kabelki od TPSa i zamontowalem wszystko do samochodziku:-) Dziala naszczescie:-) Silniczek nadal ma rowne prace taka jak mial wiec nie zepsulem krokowca:-P (okolo 1000, 1100 na wolnych obrotach, 1500 przy ssaniu) Ale co do TPSa to nie jestem pewien czy mu sie cos nie potentegowalo, przez to ze mial zwarcie zanim zaizolowalem kabelki... Da sie go jakos pomiezyc? Czy jest dobry?? Bo nowy kosztuje okolo 250 zl, a szkoda kupowac cos co jest dobre i wywalac niepotrzebnie kase:-( Jak wlaczylem samochodzik to zaczol masakrycznie pluc czarnym czyms w postaci plynnej i smieeeerdzialo paliwem ze szok! Zaraz mam trase do Rybnika wiec zobaczymy czy po 20 km (tam i spowrotem) wszystko sie ustatkuje. Aha sprawdzalem czy pluje paliwem przy otwartej pokrywie filtra, dawalem mu gazu, a on ladnie chodzil, nie plul paliwem w gore... Ale jak mam sprawdzic czujnik temp powietrza? Gdzie on jest? Wogole to ten kabelek czerwony (domyslam sie od podcisnienia) nie zostal podlaczony bo nie umie nigdzie dostac tej gumki co laczy kabelek z silnikiem... A na szrotach bylem to tez nie mieli:-( Co do odmy to wezy, byl pusciutki, a tam gdzie ten (grubszy) wezyk byl podlaczony do pokrywy zaworow to ladnie dmucha powietrzem wiec odma chyba nie bedzie zapchana? No ale zastanawia mnie jeszcze jeden wezyk taki cienszy ktory tez idzie do puszki od filtra... Moze tamtedy pluje olejem??
: 30 mar 2007, 19:30
autor: Yagr
no i znowu wszystko naraz
ale o.k.
TPS powinien mieć następujące oporności:
między stykami "26" i "46" - 3000 do 5500 Omów
między stykami "47" i "46" - 900 do 1700 Omów
między stykami "26" i "47" - 3500 do 5500 Omów
czujnik temperatury zasysanego powietrza jest w przewodzie doprowadzającym powietrze do silnika a dokładnie to nie wiem jak ci to opisać bo u mnie jest inny silnik
parametry do pomiary :
rezystencja (oporność

) przy temperaturze 0 °C - 89-102kΩ
rezystencja przy temperaturze 20 °C - 35-40kΩ
rezystencja przy temperaturze 40 °C - 15-18kΩ
rezystencja przy temperaturze 60 °C - 7-8,5kΩ
rezystencja przy temperaturze 100 °C - 2-2,5kΩ
: 31 mar 2007, 00:50
autor: Patryk
ten czerwony wezyk jest od ukladu podcisnieniowego, ktory odpowiada za szybsze nagrzewanie sie silnika gdy jest zimny ale juz to gdzies opisywalem musisz poszukac, mi ta koncowka tez sie posypala wiec zlaczylem to na koszulce termozgrzewalnej. Jesli Ci sie nie uda tego zlaczyc to sie nie przejmuj bo w starych essich i tak ten mechanizm raczej nie dziala a ten otworek w kolektorze dolotowym musisz zasklepic bo tam bedzie lapal lewy luft, narciarz

: 31 mar 2007, 13:17
autor: cidzej
Patryk pisze:musisz zasklepic bo tam bedzie lapal lewy luft, narciarz

dokładnie !! ten czerwony weżyk olej, zatkaj tylko kolektor żeby nie ssał tamtędy powietrza - jak to zrobisz to będziesz miał na luzie 800RPM zamiast 1000RPM i spalanie ci spadnie
nie wiem czy przypadkiem wężyki od spryskiwaczy szyb nie będą pasować
