też o tym myślałem ale przód powinien jednak hamować jak należy.objaw taki jak by nie trzymały samoregulatory
Hamulce Z ABS - Odpowietrzanie (nie da się)
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
nooo - nie do końca
Przód będzie hamował jak należy wtedy gdy z tyłu będzie jakikolwiek opór
Jest mały przelew między przodem a tyłem
Rafał - sprawdź tył
Nie hamuj - podnieś tył i pokręć kołem
Okładziny powinny trzeć - nie słychać ? - samoregulator nie trzyma
Przód będzie hamował jak należy wtedy gdy z tyłu będzie jakikolwiek opór
Jest mały przelew między przodem a tyłem

Rafał - sprawdź tył
Nie hamuj - podnieś tył i pokręć kołem
Okładziny powinny trzeć - nie słychać ? - samoregulator nie trzyma
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
przy deptaniu hamulca bulgocze w korektorze sily hamowania,do tego potrafi ten korektor wydawac odglosy jęczenia przy odpuszczaniu (od dawna tak bylo ale teraz jest glosniej).
W sumie te hamulce nie dzialaja idealnie od czasu gdy korektor zostal przymocowany do belki po tym jak ciegno bylo urwane za kadencji poprzedniego wlasciciela. A zeby bylo ciekawiej od razu po wpieciu ciegna na swoje miejsce pedal hamulca wpadal bardziej zeby auto hamowalo,ale ogolnie auto przeszlo przeglad bez problemu i tak jezdzilem rok bez problemow nawet przy max hamowaniu.
Ja obstawiam zapowietrzanie ukladu hamulcowego przez korektor. Do tego co ciekawe jak wpialem strzykawke pod odpowietrznik i zasysalem plyn z tylu to lecialo praktycznie caly czas powietrze
Na poczatku z plynem,potem juz tylko powietrze
ale nie wiem czy tak mozna robic ?
W sumie te hamulce nie dzialaja idealnie od czasu gdy korektor zostal przymocowany do belki po tym jak ciegno bylo urwane za kadencji poprzedniego wlasciciela. A zeby bylo ciekawiej od razu po wpieciu ciegna na swoje miejsce pedal hamulca wpadal bardziej zeby auto hamowalo,ale ogolnie auto przeszlo przeglad bez problemu i tak jezdzilem rok bez problemow nawet przy max hamowaniu.
Ja obstawiam zapowietrzanie ukladu hamulcowego przez korektor. Do tego co ciekawe jak wpialem strzykawke pod odpowietrznik i zasysalem plyn z tylu to lecialo praktycznie caly czas powietrze


Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Korektor może się zapowietrzać - poprzez tą wajchę co ma niby sterować siłą hamowania w zależności od obciążenia
Bo jak napisałeś - było to urwane - nie działało
Teraz uruchomiłeś i pewnie coś tam się wy....
Proponował bym wymienić ten korektor - bo nie dojdziesz z nim do ładu
Po wymianie - standardowe odpowietrzanie - czyli - najpierw korektor , później lewy tył i prawy tył
Przodka nie trzeba odpowietrzać
Bo jak napisałeś - było to urwane - nie działało
Teraz uruchomiłeś i pewnie coś tam się wy....

Proponował bym wymienić ten korektor - bo nie dojdziesz z nim do ładu
Po wymianie - standardowe odpowietrzanie - czyli - najpierw korektor , później lewy tył i prawy tył
Przodka nie trzeba odpowietrzać
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
u mnie tylko ciegno bylo uszkodzone, sam korektor caly,ale ogolnie to mam wrazenie,ze po naprawie ciegna jednak ten korektor zle dzialal,bo nie wiedzielismy jak dlugie to ciegno ma byc.Jamszoł pisze:poprzez tą wajchę co ma niby sterować siłą hamowania w zależności od obciążenia
korektor wyglada tak i u mnie nie bylo koncowki tego dragala na dole: http://czesci.4cars.pl/samochodowe/FORD ... ia,0,0.php
Teraz jest tak ze przy moim wysokim tyle i przy nie obciazonym tyle wlasciwie ta blacha co naciska korektor jest caly czas nacisnieta, ma tylko minimalny zakres dzialania (nie wiem jak duzy jest zakres,bo nie mam porownania). Moze to go uszkodzilo...
Poza tym czasem podczas hamowania na dziurach czulem na pedale gdy tylne nadwozie dobijalo,a tego chyba czuc nie powinienem ?
Pytam sie tak glupio,bo nie wiem co robic, w ciemno wymieniac regulatora mi sie nie usmiecha,ale na logike to tam moze byc uszkodzenie,bo jak pisalem od poczatku mi to nie pasowalo gdy go wpialem.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:

Wajcha dociska tłoczek
Podejrzewam , że właśnie tam się zapowietrza - czerwona strzałka
Z resztą , tylko tam jest część ruchoma - samego korektora
Wajcha chodzi - jak strzałka żółta wskazuje i porusza tłoczkiem
Zrób próbę - odłącz korektor - odpowietrz układ i zobacz w jakim czasie się ponownie zapowietrzy
Jeśli to to - to układ będzie się dłużej zapowietrzał - ale i tak się zapowietrzy


Chyba , że masz inny korektor - używany i na 100 % sprawny to podmień
Moim zdaniem korektor po uruchomieniu - zapowietrza się właśnie tam na tłoczku
To wszystko przez ileś tam stało i po uruchomieniu - jest luz
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Jamszoł, dobrze piszesz
tylko ciekawe ze tam nic kompletnie nie cieknie, bo wydaje mi sie ze jakby bylo nieszczelne to powinno tez wyciekac.

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Co prawda jest to inny korektor - ale w budowie środka w zasadzie niczym się nie różni

Zobacz uszczelniacze gumowe - 5
Gdy ruszyłeś zastane stare kości - to one się rozleciały
To znaczy puszczają powietrze do środka a gdy odpowietrzysz układ i depniesz z całej siły w pedał - pojawi się tam płyn hamulcowy
Nie będzie to wielki wyciek - będzie się pociło
Ale to wystarczy , żeby po puszczeniu pedału hamulca - wessało mały bombelek powietrza

Zobacz uszczelniacze gumowe - 5
Gdy ruszyłeś zastane stare kości - to one się rozleciały
To znaczy puszczają powietrze do środka a gdy odpowietrzysz układ i depniesz z całej siły w pedał - pojawi się tam płyn hamulcowy
Nie będzie to wielki wyciek - będzie się pociło
Ale to wystarczy , żeby po puszczeniu pedału hamulca - wessało mały bombelek powietrza
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a moze to jest naprawialne ?
u mnie wyglada o tak jak nizej i w sumie bez zaladunku jest prawie na maksa wcisniety (tylko nie wiem jak mocno go mozna otworzyc,wiec nie wiem jaki jest zakres regulacji)
u mnie wyglada o tak jak nizej i w sumie bez zaladunku jest prawie na maksa wcisniety (tylko nie wiem jak mocno go mozna otworzyc,wiec nie wiem jaki jest zakres regulacji)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
w środku jest tłoczek lub tłoczek i kulka
Jest uszczelniacz tłoczka bo on wyłazi na zewnątrz
Na sto - da się to rozebrać
Wtedy trzeba zweryfikować wewnętrzną stronę otworu w którym chodzi uszczelniacz
Moim zdaniem - uszczelniacz jest już za twardy i jest do wymiany , może popękany na płaszczyźnie przylegającej
Scianka cylindra musi być idealna wewnatrz - jak nie jest - to sama wymiana uszczelniacza /uszczelniaczy , pomoże na krótki okres
Bo za moment uszczelniacz znów się porysuje
Jest uszczelniacz tłoczka bo on wyłazi na zewnątrz
Na sto - da się to rozebrać
Wtedy trzeba zweryfikować wewnętrzną stronę otworu w którym chodzi uszczelniacz
Moim zdaniem - uszczelniacz jest już za twardy i jest do wymiany , może popękany na płaszczyźnie przylegającej
Scianka cylindra musi być idealna wewnatrz - jak nie jest - to sama wymiana uszczelniacza /uszczelniaczy , pomoże na krótki okres
Bo za moment uszczelniacz znów się porysuje
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]