Wahacz-wahacze. "Operacja wahacze"

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

markos43

Post autor: markos43 »

Mnie tagrze czeka ta robota ,mam pytanie zamieżam zabrać się do tego ale nie mam dostępu do kanału zamieżam postawić go na jakiś podstawkach no i niewiem czy to dobry pomysł?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A dlaczego nie ? jak nie masz kanału to na podstwakach też może być.
Pamiętaj tylko , że będziesz tu i tam musiał użyć młotka - tak więc pożądnie podstaw , żeby Ci nie spadł.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
markos43

Post autor: markos43 »

Dzięki po świętach zabieram się do tego bo jedna tuleja się rozsypała ale zmienie cały wachacz.
markos43

Post autor: markos43 »

Zaczołem dziś zabawe z wachaczami mam problem z odkręceniem tej śruby z większą tuleją z dołu ok a z góry jest bardzo ciasno i ciężko przytrzymać śrubę może jest do tego jakiś fachowy klucz?
Pielgrzym

Post autor: Pielgrzym »

Ja właśnie jestem w trakcie wymiany, może też wrzucę fotki, wymieniam w wahaczu tuleje, pewnie dlatego że mam dostęp do prasy więc będzie mi łatwiej. Niestety na dziś wahacze czekają bo po "zdjęciu" koła okazało się że woda po bloku cieknie jak Niagara ;) więc po drodze do dobrego zawieszenia "mały remont" silnika :D pompa rozrząd i sam sie boje myśleć co jeszcze po drodze :D
Pozdrawiam
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

Mam do wymiany sworznie i tuleje w prawym wahaczu oraz laczniki stabilizatora. Tak wiec znalazlem na allegro kompletne wahacze w cenach od 56 zl. Wiec moze lepiej kupic juz caly, kompletny wahacz, bo w sumie to to taniej wyjdzie??

np.

http://www.motoallegro.pl/item205664489 ... _nowe.html

http://www.motoallegro.pl/item205495884 ... 90_98.html

Co wy o tym myslicie??
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

Mam do wymiany sworznie i tuleje w prawym wahaczu oraz laczniki stabilizatora. Tak wiec znalazlem na allegro kompletne wahacze w cenach od 56 zl. Wiec moze lepiej kupic juz caly, kompletny wahacz, bo w sumie to to taniej wyjdzie??

np.

http://www.motoallegro.pl/item205664489 ... _nowe.html

http://www.motoallegro.pl/item205495884 ... 90_98.html

Co wy o tym myslicie??
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

Mam do wymiany sworznie i tuleje w prawym wahaczu oraz laczniki stabilizatora. Tak wiec znalazlem na allegro kompletne wahacze w cenach od 56 zl. Wiec moze lepiej kupic juz caly, kompletny wahacz, bo w sumie to to taniej wyjdzie??

np.

http://www.motoallegro.pl/item205664489 ... _nowe.html

http://www.motoallegro.pl/item205495884 ... 90_98.html

Co wy o tym myslicie??
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

Mam do wymiany sworznie i tuleje w prawym wahaczu oraz laczniki stabilizatora. Tak wiec znalazlem na allegro kompletne wahacze w cenach od 56 zl. Wiec moze lepiej kupic juz caly, kompletny wahacz, bo w sumie to to taniej wyjdzie??

np.

http://www.motoallegro.pl/item205664489 ... _nowe.html

http://www.motoallegro.pl/item205495884 ... 90_98.html

Co wy o tym myslicie??
emceha

Post autor: emceha »

He he SlaVkoEg walnął 4 takie same posty jeden po drugim :mrgreen:
Co do wachaczy to za taką kasę to one długo nie pojeżdżą :razz: Kpl samych tulejek i sworznia na jedną stronę kosztuje tyle pieniędzy a tu jest cały wachacz :shock: Ja placiłem za DELPHI po 103,00 zł za wachacz więc ja bym się zastanowił czy warto brać taniochę i po 3 czy 4 tyś km znowu się babrać. Przemyśl SlaVkoEg ;)
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

mi kumpel przywiózł z Anglii feb bilstein za 70zł sztuka i są super już 1,5roku jeżdżę i niedawno robiłem przegląd i jak nówki
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

mialem jakis problem i nie chcialy sie dodawac a teraz to 4 takie same sie pojawily :( Niestety nie moge ich usunac :(
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

ja założyłem orginalne Motocraftu. jeżdzę pół roku i nic się z nimi nie dzieje. Natomiast odradzam jakieś tanie tulejki zastępcze. Padną po jakimś miesiącu lub dwóch jak u mjego kolegi. Ja przy wymianie postawiłem na jakość i jestem zadowolony z tego wyboru. Ale niech każdy sam zdecyduje czy che dwa razy częściej wymieniać czy dłużej pojeździć za większą kasę. Co do samej wymiany to młotek jest tu zbędny - nie uda Wam się wyjąć tych tulei zwłaśzcza jeśli siedzą w wahaczu kilka lat. Co do odkręcenia to proponuje od dołu klucz 19 najlepiej oczkową lub nasadkę oczywiście na jej koniec - wzmacniacz siły czyli rura długości 50cm. A do przytrzymania nakrętki od góry płaską 18. Wejdzie napewno - sprawdzałęm przy wymianie. Śruby wyjdą w dół jeszcze tylko trzeba odkręcić sworzeń wahacza i cały kompletny wahacz z małymi problemami wysunie się do przodu. A do wymiany samych tulei polecam prasę. Bo jeśli nawet uda Wam się zmasakrować tulejkę i ona wyjdzie to z zamontowaniem nowej już tak łatwo nie będzie. A na prasie oba wahacze żeby zrobić to około 30 min. Nawet mniej, ja używałem takiej starej co się kołem kręciło. W ostateczności można użyć imadła ale nie gwarantuje, że prędzej uda Wam się wyjąć tulejkę niż rozwalić imadło. Prasa to uządzenie moim zdaniem niezbędnie. Życze naprawiającym dużo cierpliwości. Bedzie ona niezbędna
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Ja miałem taką niespodziankę że jak wyjąłem tuleję tę większą, to okazało się że gniazdo jest trochę wyrąbane i nowy simmerblock trochę goni więc go przyspawałem i jeżdżę do dziś :mrgreen:
emceha

Post autor: emceha »

morgon pisze:więc go przyspawałem i jeżdżę do dziś
Mnie też k9edyś taką fuszerkę odpie...lili i więcej nie dam tak zrobić :???: Nie wymienia się samych silentblocków tylko całe wachacze ;)
Zablokowany