
zawieszenie
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23601
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
kryzys, tylko czy aby na pewno do Twojego modelu beda tez pasowac,to chyba nikt nie sprawdzil,to tutaj mowa o sprezynach od tavrii ale do escorta po 1990 

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Ogólnie rzecz biorąc ja również odradzam obniżanie zawieszenia (sam się dziwię że to piszę
) szczególnie na zimę. Niestety górę powinna wziąć rozwaga a nie estetyka. Dzisiaj przyjechałem do pracy autobusem bo to co wczoraj rozmokło dzisiaj w nocy zamarzło i wszystkie góry błota i luźnego śniegu zamieniły się w ostre pagórki nie do pokonania dla mojej essiny
Już wczoraj szorowałem jak dziki a dzisiaj nie dał bym rady wyjechać z osiedla żeby czegoś nie urwać a mam obniżony "jedynie" o 60mm
Nie kumam ludzi którzy maja poobniżane zawiecho nawet o 100mm (bo są tacy). Jak tu już ktoś wcześniej wspomniał najlepszym rozwiązaniem jest tzw. gwint ale koszta są ogromne (od 2800 do nawet ponad 5000) albo zawieszenie pneumatyczne ale tutaj pewnie koszta dwa razy takie jak przy gwincie
Reasumując: jeśli masz gdzie (garaż) i posiadasz jakiekolwiek zdolności manualne to najlepszym rozwiązaniem (czytaj najtańszym) są dwa komplety sprężyn
Na lato gleba i pełen lans
a na zime standard lub wyżej i spokojna głowa o to że się nic nie urwie.
Ja już się nauczyłem jeździć na glebie i nie mam z tym żadnego problemu (w lecie oczywiście). Wiem jakie są możliwości samochodu jeśli chodzi o pokonywanie krawężników i progów zwalniających i jeśli stwierdzę że nie da rady to nie staram się na siłę gdzieś wjechać i nie zostawiam np. zderzaka na krawężniku
Ale zanim to opanowałem to bylo parę sytuacji w stylu "hrrrrrgrkkkkwwwrrrgggkkhhhhsszzzz" progami o cokolwiek 




Reasumując: jeśli masz gdzie (garaż) i posiadasz jakiekolwiek zdolności manualne to najlepszym rozwiązaniem (czytaj najtańszym) są dwa komplety sprężyn


Ja już się nauczyłem jeździć na glebie i nie mam z tym żadnego problemu (w lecie oczywiście). Wiem jakie są możliwości samochodu jeśli chodzi o pokonywanie krawężników i progów zwalniających i jeśli stwierdzę że nie da rady to nie staram się na siłę gdzieś wjechać i nie zostawiam np. zderzaka na krawężniku


- WieSiu
- Posty: 23601
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
haaaa. pompa wspomagania, ja tez mialem pompe kiedys do uszkodzenia jako pierwsza, teraz mam gorzej, bo az caly kompresor klimatyzacji !!!! wiec osobiscie bym na pewno nie obnizyl,bo bym za duzo ryzykowal
poza tym nie wytrzymalbym tego stukania kazdego plastiku we wnetrzu, wiedzac ze juz nigdy ciszej nie bedzie, bo wszystko bedzie coraz bardziej stukac, a juz zniesc stukania nie moge na normalnym zawieszeniu a co dopiero bedzie na obnizonym i to w MK5 i 6... bo MK7 ma ciut lepsze wnetrze

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
To ja chyba mam jakiś prototyp Jamszoł albo w mk7 wygląda to inazcej bo ja mam pompę wspomagania zaraz przy prawej lampiejamszoł pisze:najniższym punktem w Esim jest pompa wspomagania

Tak dla zainteresowanych: ZAWIAS SPORTOWY DO ESCORTA
- WieSiu
- Posty: 23601
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ciezko mi uwierzyc zeby ten caly komplecik z allegro mial tylko 25tys km przebiegu... cos te amory sa pordzewiale.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
To prawda, że jeździć na glebie trzeba się nauczyć. Jak kupiłem essinkę to szorowałem prawie wszędzie, zaraz przed zmianą już prawie nigdy nie szorowałem bo wiedziałem co i jak mogę pokonać. Ale poza takimi oczywistymi wadami gleby jak szorowanie to mi osobiście bardzo przeszkadzał komfort jazdy. Na krakowskich dziurach naprawdę czasami już miałem dość. Także ja też wybrałem komfort i wygodę niż wygląd i właściwości jezdne.
No fakt, nic tak nie zienia wyglądu jak glebaTfaruk pisze:wygląd

A mnie ten aspekt gleby przekonuje najbardziej. Nawet nie wiecie ile frajdy ma człowiek jak mu furacz idealnym torem pkonuje szybki zakręt i nawet się przy tym nie przechyli na bokTfaruk pisze:właściwości jezdne



WieSiu tam na pewno ten zawias ma większy przebieg

Ale dalej mnie zastanawia post Jamszoła bo według mnie to pompa jest w tym miejscu (patrz foto poniżej):
- Załączniki
-
- silnik1.jpg (132.11 KiB) Przejrzano 5322 razy