zawieszenie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

kryzys, tylko czy aby na pewno do Twojego modelu beda tez pasowac,to chyba nikt nie sprawdzil,to tutaj mowa o sprezynach od tavrii ale do escorta po 1990 :(
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
kryzys

Post autor: kryzys »

WieSiu, słuszna uwaga ;) - najprosciej bedzie porównac sprezyny z Essiego sprzed 90 i po 90 ;)
wtedy bedzie jasność :)
emceha

Post autor: emceha »

Ogólnie rzecz biorąc ja również odradzam obniżanie zawieszenia (sam się dziwię że to piszę :mrgreen: ) szczególnie na zimę. Niestety górę powinna wziąć rozwaga a nie estetyka. Dzisiaj przyjechałem do pracy autobusem bo to co wczoraj rozmokło dzisiaj w nocy zamarzło i wszystkie góry błota i luźnego śniegu zamieniły się w ostre pagórki nie do pokonania dla mojej essiny :sad: Już wczoraj szorowałem jak dziki a dzisiaj nie dał bym rady wyjechać z osiedla żeby czegoś nie urwać a mam obniżony "jedynie" o 60mm :shock: Nie kumam ludzi którzy maja poobniżane zawiecho nawet o 100mm (bo są tacy). Jak tu już ktoś wcześniej wspomniał najlepszym rozwiązaniem jest tzw. gwint ale koszta są ogromne (od 2800 do nawet ponad 5000) albo zawieszenie pneumatyczne ale tutaj pewnie koszta dwa razy takie jak przy gwincie :-|

Reasumując: jeśli masz gdzie (garaż) i posiadasz jakiekolwiek zdolności manualne to najlepszym rozwiązaniem (czytaj najtańszym) są dwa komplety sprężyn :razz: Na lato gleba i pełen lans :mrgreen: a na zime standard lub wyżej i spokojna głowa o to że się nic nie urwie.

Ja już się nauczyłem jeździć na glebie i nie mam z tym żadnego problemu (w lecie oczywiście). Wiem jakie są możliwości samochodu jeśli chodzi o pokonywanie krawężników i progów zwalniających i jeśli stwierdzę że nie da rady to nie staram się na siłę gdzieś wjechać i nie zostawiam np. zderzaka na krawężniku :cool: Ale zanim to opanowałem to bylo parę sytuacji w stylu "hrrrrrgrkkkkwwwrrrgggkkhhhhsszzzz" progami o cokolwiek :mrgreen:
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

WieSiu ja poproszę o coś ekstra dla mnie za pomysł ze sprężynami od Tavrii ;)

Chłopaki z Escortami do 1990 roku sprawdźcie czy są różnice w tylnym zawieszeniu jeśli chodzi o wasze modele a MKV i wyżej. Mój patent to pewniak ale w Escortach powyżej 1990.
Domel

Post autor: Domel »

też myślałem o tym żeby na zime jezdzic na normalnych sprężynach a na wiosne, lato go obniżać :P i zapewne też ne raz o cos zachacze podwoziem zanim wyczuje gdzie i jak moge wjechac ;p hehe
Domel

Post autor: Domel »

teraz na zime się bym ne odważył tego zrobić poniewać do mojego domu droga to istna masakra :P hehe a mam jeszcze pytanie jak myślicie za sprężyny obniżające auto do 40 mm cena tak ok 100 zł za 4 to chyba dobra cena co ?:P
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Podpowiem jeszcze tym co obniżają zawieche , że najniższym punktem w Esim jest pompa wspomagania zajrzyjcie od przodka pod wóz !
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Domel

Post autor: Domel »

ok dzięki jak obniże to obczaje co jest najniższe w moim essim :))
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

haaaa. pompa wspomagania, ja tez mialem pompe kiedys do uszkodzenia jako pierwsza, teraz mam gorzej, bo az caly kompresor klimatyzacji !!!! wiec osobiscie bym na pewno nie obnizyl,bo bym za duzo ryzykowal :D poza tym nie wytrzymalbym tego stukania kazdego plastiku we wnetrzu, wiedzac ze juz nigdy ciszej nie bedzie, bo wszystko bedzie coraz bardziej stukac, a juz zniesc stukania nie moge na normalnym zawieszeniu a co dopiero bedzie na obnizonym i to w MK5 i 6... bo MK7 ma ciut lepsze wnetrze
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
emceha

Post autor: emceha »

jamszoł pisze:najniższym punktem w Esim jest pompa wspomagania
To ja chyba mam jakiś prototyp Jamszoł albo w mk7 wygląda to inazcej bo ja mam pompę wspomagania zaraz przy prawej lampie :mrgreen: Moze o pompę wody Ci chodziło Jurek???

Tak dla zainteresowanych: ZAWIAS SPORTOWY DO ESCORTA
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ciezko mi uwierzyc zeby ten caly komplecik z allegro mial tylko 25tys km przebiegu... cos te amory sa pordzewiale.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Tfaruk

Post autor: Tfaruk »

To prawda, że jeździć na glebie trzeba się nauczyć. Jak kupiłem essinkę to szorowałem prawie wszędzie, zaraz przed zmianą już prawie nigdy nie szorowałem bo wiedziałem co i jak mogę pokonać. Ale poza takimi oczywistymi wadami gleby jak szorowanie to mi osobiście bardzo przeszkadzał komfort jazdy. Na krakowskich dziurach naprawdę czasami już miałem dość. Także ja też wybrałem komfort i wygodę niż wygląd i właściwości jezdne.
emceha

Post autor: emceha »

Tfaruk pisze:wygląd
No fakt, nic tak nie zienia wyglądu jak gleba :razz:
Tfaruk pisze:właściwości jezdne
A mnie ten aspekt gleby przekonuje najbardziej. Nawet nie wiecie ile frajdy ma człowiek jak mu furacz idealnym torem pkonuje szybki zakręt i nawet się przy tym nie przechyli na bok :cool: Dlatego jak tylko będzie mnie na to stać to zakładam gwint i mam wszystko w nosie :razz: Lato w dół, zima w górę he he :mrgreen:

WieSiu tam na pewno ten zawias ma większy przebieg ;) Każdy pisze że mały żeby szybciej sprzedać (albo wogóle sprzedać)

Ale dalej mnie zastanawia post Jamszoła bo według mnie to pompa jest w tym miejscu (patrz foto poniżej):
Załączniki
silnik1.jpg
silnik1.jpg (132.11 KiB) Przejrzano 5322 razy
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Kurde no - !!! :oops: napisałem nie to co myślałem.
Myślałem o pompie od klimy.
Przepraszam za zmyłkę.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ