Strona 3 z 8

: 28 sty 2007, 00:56
autor: SlaVkoEg
Yagr, mam taki uniwersalny ale niestety cos mu sie stalo i zle wskazuje. Twierdzisz ze mogl on zle wskazac napiecie ??

: 28 sty 2007, 00:57
autor: SlaVkoEg
[nie dopisalo mi jeszcze] ... a co za czym idzie sonda jest sprawna?

: 28 sty 2007, 09:58
autor: Yagr
SlaVkoEg, nie wiem czy twoja jest sprawna bo przyrząd analogowy nie jest najlepszym testerem sondy ze względu na dużą bezwładność. Napięcie ze sprawnej sondy skacze dość szybko i najlepiej widać to na mierniku cyfrowym. Jeśli nie masz pewności to w większości warsztatów mają tester sondy (który też można sobie samemu zrobić-instrukcje na www.elektroda.pl) Ale może być też tak że sonda jest sprawna a kabelki od niej mają przerwę.

: 28 sty 2007, 10:22
autor: cidzej
Yagr pisze: Ale może być też tak że sonda jest sprawna a kabelki od niej mają przerwę.
a to fakt, ze przeciez sonda i jej złóączka jest narażona na zmienne warunki atmosferyczne (czyli snieg descz itede) a malo kto zaczyna sprawdzanie sondy od sprawdzenia bezpiecznika sondy :P przeciez mozne sie okazac, ze to tylko bezpiecznik od podgrzewacza sie przepalil :) sonda po dluzszym czasie i tak sie nagrzeje sama, od spalin, do temp 300stC zeby wskazywac prawidlowo, ale musi to na tyle dluuuugo trwac, ze ford stosuje sondy z podgrzewaczem a nie tak jak inni - bez :)

"skok napięcia powinien mieścić się w zakresie ok. 0,2 i 0,8 V. Czas, jaki potrzebny jest do wzrostu z 0,2 V do 0,8 V (czas reakcji "mieszanka uboga-bogata"), powinien wynosić ok. 300 milisekund. Czas reakcji "mieszanka bogata-uboga" leży w takim samym zakresie."

wychodzi na to, ze sonda zmienia poziom napiecia okolo 3 razy na sekunde = 3Hz, a to juz powinno byc spokojnie do zauwazenia na "wychyłowcu" :D

: 28 sty 2007, 10:45
autor: SlaVkoEg
Ehhh... to mi teraz w glowie namieszaliscie... W warsztacie za sprawdzenie chca 80 zl czyli tyle co na nowa sonde bym wydal... :/

: 28 sty 2007, 11:23
autor: Yagr
jedź do innego warsztatu! 80 to zdzierstwo! ale jest jeszcze jedna metoda. możesz sobie zrobić test kompa i jeśli nie dostaje sygnału z sondy lub zły sygnał to powinien wyskoczyć błąd. opis jak zrobić tester tu http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... light=test
przy okazji będziesz wiedział czy innych błędów ECU nie wywali ;)

: 28 sty 2007, 11:34
autor: SlaVkoEg
Yagr, niestety wszedzie gdzie pytalem to albo: nie maja mozliwosci sprawdzic tego w fordach, albo cena takiej diagnozy waha sie od 50 do 100 zl !! :/ Porozkminiam jeszcze z tym testem komputera albo poprostu udam sie na rynek i kupie miernik za 20 zl :D

: 28 sty 2007, 12:33
autor: cidzej
SlaVkoEg, to ci powiem, ze chyba ochuj... eli ci ludzie !!! bo ja bylem w piatek u goscia od wtryskow, ktory mi wszystko pomierzyl (wszystkie czujniki), wyregulowal mieszanke, przeczyscil wtrysk, poprawil wężyki, porobil wykresy i za to wszystko wzial 120 zl.

: 28 sty 2007, 12:33
autor: WieSiu
jak dla mnie to ten analogowy to na pewno by zdarzyl chociaz drgnac gdyby ta sonda pracowala.... No chyba ze rzeczywiscie zlaczka jest do bani,ale watpie :) Tam raczej trudno dostaje sie woda.

: 28 sty 2007, 12:45
autor: cidzej
ja ejszcze dodam, ze przy okazji wizyty u tego szpeca, wyszlo iz kody bledow podawane przez kompa podczas testu z odpalonym silnikiem moga tylko w blad wprowadzac :P test bez odpalania podaje bledy czujnikow, ktorych komp nie widzi i z reguly to sie zgadza (podczas tego testu nie wyjdzie uszkodzonie sondy, nawet jak ja wogole odepniesz). natomiast to co podaje komp po odpaleniu moze neizle zamieszac. u mnie powstawala dluuuga lista usterek, a okazalo sie, ze wszystkiemu winnne bylo nieprawidlowe cisnienie na wtryskiwaczu co ma wplyw na nieprawidlowy zaplon mieszanki, nieprawidlowe odczyty spalin na sondzie i mozna bylo poł silnika wymeionic i dalej by wskazywal to samo a to byla kwestia obrotu jednej śrubki o 3/4 obrotu :P

: 28 sty 2007, 12:49
autor: SlaVkoEg
...ale ja nie testowalem na zlaczce tylko na kablu przy zlaczce. Rozcialem izolacje kabla i plus przylozylem to "golego" kabla a minus do minusa akumulatora. Miernik ustawilem zeby skala byla dzielona na 1,5 V wiec powinna byc duza dokladnosc.
cidzej, Wstrzymam sie jeszcze z kupnem tej sondy i poszukam jakiegos innego mechanika ktory taniej to zrobi, ale niestety to dopiero we wtorek bo wczesniej to raczej czasu nie bede mial :(

: 28 sty 2007, 12:52
autor: cidzej
SlaVkoEg, tak moze byc najlepiej jak nie masz za bardzo pewnosci, bo moze sie okazac, ze zainwestujesz 80 zeta i zero poprawy, a tak wydasz 100-120 zl i od razu sie dowiesz wszystkiego co i jak bo mzoe sie okazac, ze nie tylko sonde masz wywaloną albo ze to wlasnie nie sonda :)

: 28 sty 2007, 22:23
autor: SlaVkoEg
udalo sie naprawic miernik cyfrowy lecz i tak chyba mechanika odwiedze :]

: 30 sty 2007, 16:19
autor: SlaVkoEg
Wlasnie wrocilem z diagnostyki i mechanik powiedzial mi: "sonda lambda do wymiany". zaplacilem za to 50zl (straszne zdzierstwo) ale mam teraz przynajmniej pewnosc.

Mam jeszcze pytanie czy ta sonda bedzie dobra??
http://www.moto.allegro.pl/item15990353 ... odowa.html

http://www.moto.allegro.pl/item15990346 ... odowa.html

nie ma w opisie ze do Escorta, ale kable sa takie same, czy srednica ta sama?

: 30 sty 2007, 16:49
autor: cidzej
będą dobre - napisz im tylko w mailu że chcesz do forda i podaj silnik, to ci dobiorą i może wtyczkę dopasują. ja brałem ostatnio:

http://www.moto.allegro.pl/item16053277 ... bosch.html