15 litrow na 100 Km POMOCY!!!!!!!!

Moderator: Moderatorzy

SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

Yagr, mam taki uniwersalny ale niestety cos mu sie stalo i zle wskazuje. Twierdzisz ze mogl on zle wskazac napiecie ??
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

[nie dopisalo mi jeszcze] ... a co za czym idzie sonda jest sprawna?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

SlaVkoEg, nie wiem czy twoja jest sprawna bo przyrząd analogowy nie jest najlepszym testerem sondy ze względu na dużą bezwładność. Napięcie ze sprawnej sondy skacze dość szybko i najlepiej widać to na mierniku cyfrowym. Jeśli nie masz pewności to w większości warsztatów mają tester sondy (który też można sobie samemu zrobić-instrukcje na www.elektroda.pl) Ale może być też tak że sonda jest sprawna a kabelki od niej mają przerwę.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Yagr pisze: Ale może być też tak że sonda jest sprawna a kabelki od niej mają przerwę.
a to fakt, ze przeciez sonda i jej złóączka jest narażona na zmienne warunki atmosferyczne (czyli snieg descz itede) a malo kto zaczyna sprawdzanie sondy od sprawdzenia bezpiecznika sondy :P przeciez mozne sie okazac, ze to tylko bezpiecznik od podgrzewacza sie przepalil :) sonda po dluzszym czasie i tak sie nagrzeje sama, od spalin, do temp 300stC zeby wskazywac prawidlowo, ale musi to na tyle dluuuugo trwac, ze ford stosuje sondy z podgrzewaczem a nie tak jak inni - bez :)

"skok napięcia powinien mieścić się w zakresie ok. 0,2 i 0,8 V. Czas, jaki potrzebny jest do wzrostu z 0,2 V do 0,8 V (czas reakcji "mieszanka uboga-bogata"), powinien wynosić ok. 300 milisekund. Czas reakcji "mieszanka bogata-uboga" leży w takim samym zakresie."

wychodzi na to, ze sonda zmienia poziom napiecia okolo 3 razy na sekunde = 3Hz, a to juz powinno byc spokojnie do zauwazenia na "wychyłowcu" :D
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

Ehhh... to mi teraz w glowie namieszaliscie... W warsztacie za sprawdzenie chca 80 zl czyli tyle co na nowa sonde bym wydal... :/
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jedź do innego warsztatu! 80 to zdzierstwo! ale jest jeszcze jedna metoda. możesz sobie zrobić test kompa i jeśli nie dostaje sygnału z sondy lub zły sygnał to powinien wyskoczyć błąd. opis jak zrobić tester tu http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... light=test
przy okazji będziesz wiedział czy innych błędów ECU nie wywali ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

Yagr, niestety wszedzie gdzie pytalem to albo: nie maja mozliwosci sprawdzic tego w fordach, albo cena takiej diagnozy waha sie od 50 do 100 zl !! :/ Porozkminiam jeszcze z tym testem komputera albo poprostu udam sie na rynek i kupie miernik za 20 zl :D
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

SlaVkoEg, to ci powiem, ze chyba ochuj... eli ci ludzie !!! bo ja bylem w piatek u goscia od wtryskow, ktory mi wszystko pomierzyl (wszystkie czujniki), wyregulowal mieszanke, przeczyscil wtrysk, poprawil wężyki, porobil wykresy i za to wszystko wzial 120 zl.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jak dla mnie to ten analogowy to na pewno by zdarzyl chociaz drgnac gdyby ta sonda pracowala.... No chyba ze rzeczywiscie zlaczka jest do bani,ale watpie :) Tam raczej trudno dostaje sie woda.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja ejszcze dodam, ze przy okazji wizyty u tego szpeca, wyszlo iz kody bledow podawane przez kompa podczas testu z odpalonym silnikiem moga tylko w blad wprowadzac :P test bez odpalania podaje bledy czujnikow, ktorych komp nie widzi i z reguly to sie zgadza (podczas tego testu nie wyjdzie uszkodzonie sondy, nawet jak ja wogole odepniesz). natomiast to co podaje komp po odpaleniu moze neizle zamieszac. u mnie powstawala dluuuga lista usterek, a okazalo sie, ze wszystkiemu winnne bylo nieprawidlowe cisnienie na wtryskiwaczu co ma wplyw na nieprawidlowy zaplon mieszanki, nieprawidlowe odczyty spalin na sondzie i mozna bylo poł silnika wymeionic i dalej by wskazywal to samo a to byla kwestia obrotu jednej śrubki o 3/4 obrotu :P
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

...ale ja nie testowalem na zlaczce tylko na kablu przy zlaczce. Rozcialem izolacje kabla i plus przylozylem to "golego" kabla a minus do minusa akumulatora. Miernik ustawilem zeby skala byla dzielona na 1,5 V wiec powinna byc duza dokladnosc.
cidzej, Wstrzymam sie jeszcze z kupnem tej sondy i poszukam jakiegos innego mechanika ktory taniej to zrobi, ale niestety to dopiero we wtorek bo wczesniej to raczej czasu nie bede mial :(
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

SlaVkoEg, tak moze byc najlepiej jak nie masz za bardzo pewnosci, bo moze sie okazac, ze zainwestujesz 80 zeta i zero poprawy, a tak wydasz 100-120 zl i od razu sie dowiesz wszystkiego co i jak bo mzoe sie okazac, ze nie tylko sonde masz wywaloną albo ze to wlasnie nie sonda :)
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

udalo sie naprawic miernik cyfrowy lecz i tak chyba mechanika odwiedze :]
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

Wlasnie wrocilem z diagnostyki i mechanik powiedzial mi: "sonda lambda do wymiany". zaplacilem za to 50zl (straszne zdzierstwo) ale mam teraz przynajmniej pewnosc.

Mam jeszcze pytanie czy ta sonda bedzie dobra??
http://www.moto.allegro.pl/item15990353 ... odowa.html

http://www.moto.allegro.pl/item15990346 ... odowa.html

nie ma w opisie ze do Escorta, ale kable sa takie same, czy srednica ta sama?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

będą dobre - napisz im tylko w mailu że chcesz do forda i podaj silnik, to ci dobiorą i może wtyczkę dopasują. ja brałem ostatnio:

http://www.moto.allegro.pl/item16053277 ... bosch.html
ODPOWIEDZ