Strona 3 z 3
: 17 sty 2007, 19:59
autor: ARIEL
adrianolkusz, mogły ci szczęki lekko trzymać i grzać bęben i smar z łożyska się wytopił i już łożysko się zaciera bo niema smarowania . może trzyma ci linka z ręcznego

: 17 sty 2007, 20:50
autor: Jamszoł
Łożyska z tyłu są tak zwane kryte.
Jeśli blacha lub plastik zabezpieczający kulki lub wałeczki lub igiełki będzie choć trochę nieszczelny to dostanie się wilgoć lub woda do środka a to już tylko kwestia czasu kiedy si/ę rozleci.
: 18 sty 2007, 00:09
autor: na_tek
: 20 kwie 2009, 23:41
autor: Gelo-LBN
Odświeżam temat bo mam kilka pytań
Byłem dzisiaj u mechanika i lewe tylne koło praktycznie nie hamuje, diagnoza - wyciek płynu, cylinderek do wymiany
I tu moje pytanie: czy dam radę sam (poza odpowietrzeniem) to wymienić na parkingu??
Jeżeli tak to jaki sprzęt muszę posiadać?
Czy ręczny podczas tej operacji może być zaciągnięty, czy ma być luźno??
Czy po wszystkim odpowietrzać tylko to koło czy cały układ?
i jakie są szanse że coś zepsuje??
: 21 kwie 2009, 10:02
autor: darcun4
Gelo-LBN pisze:I tu moje pytanie: czy dam radę sam (poza odpowietrzeniem) to wymienić na parkingu??
Spokojnie i na luzie.
Gelo-LBN pisze:Jeżeli tak to jaki sprzęt muszę posiadać?
Podnośnik,klucz do kół, komplet kluczy nasadowych do odkręcenia cylinderka, klucze płaskie do odkręcenia wężyka, klucz zaciskowy (francuz)
Gelo-LBN pisze:Czy ręczny podczas tej operacji może być zaciągnięty, czy ma być luźno??
Zostaw luźno, koła zablokuj klinami.
Gelo-LBN pisze:Czy po wszystkim odpowietrzać tylko to koło czy cały układ?
i jakie są szanse że coś zepsuje??
Jeżeli dobrze zacisnąłeś na wężyku tego "francuza" co by płyn nie uciekł, to możesz odpowietrzyć tylko ten cylinderek.
: 21 kwie 2009, 13:21
autor: Gelo-LBN
darcun4, dzięki za szczegółową odpowiedź. dziś miałem się za to brać, ale byłem u mechanika w sprawie wymiany tulei belki tylnej i mówił, że przy tym i tak zdejmuje bębny więc mi nowy cylinderek za free założy przy okazji
: 21 kwie 2009, 17:42
autor: Jamszoł
To masz szczęście - bo byś się nap...ł koledzy zapomnieli powiedzieć , że to nie zwykły bęben tylko piasto-bęben a co za tym idzie trzeba odkręcić centralną nakretkę a ta nieraz nie chce iść w normalny sposób + dodatkowo podpowiem , że na lewej stronie nakrętki te mają gwint lewosktętny(lewy gwint).
Jeszcze jedno -
Gelo-LBN pisze:Czy ręczny podczas tej operacji może być zaciągnięty, czy ma być luźno??
Oczywiście , że luźno - gdy będzie zaciągnięty , nie ściągniesz bębna bo go szczęki trzymają.
: 21 kwie 2009, 19:12
autor: Yagr
Jamszoł pisze:a co za tym idzie trzeba odkręcić centralną nakretkę
po raz n-ty :nie trzeba odkręcać centralnej nakrętki do ściagania bębnów - wystarczy 4 śruby od wewnętrznej strony koła i bęben schodzni z piastą i łożyskami

ale
Gelo-LBN, tym sie nie przejmuj, twój mechanik na pewno o tym wie
