Alternator i napiecie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Spróbuję zrobić zdjęcie alternatora, a jak nie dam rady to wyślę ci co jest napisane.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

dzieki wielkie, wszystko bedzie wtedy jasne,dlaczego u Ciebie jest inaczej (albo i nie bedzie jasne, jak masz taki sam alternator).

Aha, Jerzyk, tak zebys na pewno zauwazyl to zaznaczam,ze zadalem Ci pytanie w jednym z poprzednich postow, bardzo mi zalezy na odpowiedzi,wiec wole sie przypomniec :) :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
jerzyk

Post autor: jerzyk »

wiesiu jeżdże z takim napięciem iak ci wcześniej opisalem akumulatora mi nie rozladowuje ,akumulator mi tczyma dobże i nie nażekam a jutro zobacze ile ma amper, alternator mam boscha
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ok, dziekuje bardzo, uspokoiles mnie, zostawiam to w cholere, bo sie wykoncze przez ten samochod,jak bede tak musial szukac czego to przyczyna, a tu okazuje sie ze pewnie wina alternatora ,ktory po prostu taki juz jest :) A co do amperarza to pewnie masz 70A, bo ja mam z takiego samochodu jak Twoj (1.4 ok 91-92 rok). Ciekawe tylko ze Maniek tez masz boscha a ma napiecia takie bardziej nowoczesne.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Maniurka78

Post autor: Maniurka78 »

Tak jak wcześniej obiecałem Wiesiu666,wczołgałem się specjalnie dla ciebie pod autko i sprawdziłem a w zasadzie zrobiłem fotkę alternatora. Zdjęcie kiepskiej jakości bo nie mógł aparat światła załapać ale to co potrzeba widać. Aleternator jest napewno Bosch-a(sprawdzałem na obudowie a na fotce nie widać).
Obrazek
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

no i wszystko jasne, masz zupelnie inny alternator niz ja, mimo ze jest boscha, pewnie dlatego ze miales klimatyzacje, amerarz jak dobrze widze jest zmienny,od 60 do 90A, a ja mam staly wynoszacy 70A,nawet obudowa jest inna, jeszcze tylko czekam na zdjecie Robertforda i wszystko bedzie jasne i ewentualnie jakiego alternatora powinienem szukac w przyszlosci:) Aha, zamieszcze tez zdjecie swojego jak tylko je zrobie:)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

no i wszystko jasne, dzieki Robertford za zdjecia alternatora, Twoj tez jest inny niz moj, jest taki jak ja kiedys mialem co byl naprawiany 3 razy i potem go sprzedalem. Twoj jest tez 70A, jak sprawdze pozniej,to Ci powiem nawet jakiej firmy i zamieszcze zdjecia swojego i Twojego tutaj. I potem jak ktos bedzie sie pytac jakiego alternatora nie kupowac to bedzie wszystko jasne :)

Teraz wszystko jest jasne dlaczego Jerzyk i ja mamy podobne napiecia ladowania,a dlaczego Ty i Maniek macie znacznie lepsze (ponad 14V), bo alternatory sa innych firm. Teraz pozostaje mi czekac i szukac jakiejs okazji na spokojnie i pozbyc sie jednego z tych alternatorow co mam :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

oto alternator Robertforda:

Obrazek

Jest on firmy Magneti Marelli, oznaczenie A127/70A. Tego polecam jak chcecie miec wieksze napiecie ladowania.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Maniurka78

Post autor: Maniurka78 »

Tego polecam jak chcecie miec wieksze napiecie ladowania.
..a ja tam mam dobre ładowanie :wink: :lol:
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

A jak tam Wiesiu Twoja walka z alternatorem?
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23291
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

a szkoda gadac, zalatwilem sobie taki alternator jak Ty masz i co mnie spotkalo? Niestety nie dziala,żarzy sie kontrolka akumulatora na desce rozdzielczej i lekko swiszczy alternator (chyba padniete diody prostownicze) dobrze ze zalatwilem sobie z gosciem ze moge go zwrocic jak tylko nie bedzie mi pasowac. Tez jakis pech mnie spotkal :( juz tylem razy przekladalem alternator,ze mam juz na prawde dosyc...
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
jerzyk

Post autor: jerzyk »

wiesiu zaglodnołem podzpud i nic nie widziałem zadnej tabliczki na arternatoae i ci nie powiem ile ma amper z kazdej strony go oglądnołem
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

A może warto jeszcze zainwestować w te diody prostownicze tak jak ja to zrobiłem.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Gość

Post autor: Gość »

Wiesiu przede wszystkim musisz walczyc o gwarancję moę się uda
tylko ze pod warunkiem jeśli taki akumulator był właściwie eksploatowany.
A jaki to akumulator ?
-z kwasem siarkowy ołowiane sa najlepsze!
-żelowy tez nie złe
Napiecie na akumulatorze po naładowaniu jest zawarte na DTRce producenta i takie musisz mieć z tolerancja do dziesiętnej jeśli nie to albo wada akumulatora
albo niewłaściwa eksploatacja. żywotność dla tej marki są nie złe i srednia ich wynosi 6 lat.
Nie wiem czy wiesz że jesli chodzi o gwarancje taki akumulator wraca do producenta w kwesti spornej i szybko można w warunkach laboratoryjnych stwierdzić czy był właściwie eksploatowany zgodnie z zleceniami prodycenta. Z tego co widać twój akumulator nie trzyma
to taki zargon wśród elektryków był prawdopodobnie już na początku
żle z formowany lub uległ uszkodzeniu :
- elektrycznie poprzez zwarcia długotrwałe
- chemicznie [ i tu zależy jaki masz akumulator] jeśli szczelny nie uzupełniajacy to wówczas wina leży po stronie producenta.
Spadek jednego volta przy niewielkim obciążeniu jest znaczne
dla pewności weż drugi lub pozycz nic się nie stanie i wówczas bedziesz miał pewność .
Marcin
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Alternator też, ma wielkie znaczenie w całym tym procesie.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
ODPOWIEDZ