szyby paruja
Moderator: Moderatorzy
A ja w związku z filtrem kabinowym mam takie pytanie.
Mam escorta CLX z 1993 r. wersja sedan (bez klimy) i napewno nie mam takiego filtra, bo liście i inny syf lata mi po kabinie jak chce. Jest to wkurzające, więc chciałbym wiedzieć czy w ogóle da się (w miarę łatwo) taki filtr przeciwpyłkowy zamontować w moim aucie?
Pozdrawiam
Mam escorta CLX z 1993 r. wersja sedan (bez klimy) i napewno nie mam takiego filtra, bo liście i inny syf lata mi po kabinie jak chce. Jest to wkurzające, więc chciałbym wiedzieć czy w ogóle da się (w miarę łatwo) taki filtr przeciwpyłkowy zamontować w moim aucie?
Pozdrawiam
No jasne, że zawsze coś tam się zawieruszy - kabina to nie sala operacyjna... ale jak po nocy przy uruchomieniu nadmuchu z nawiewuw wylatuje nagle garść różnego śmiecia to już coś jest niewporządkuYagr pisze:paprochy zawsze jakąś drogę znajdą do środka, jak nie przez wentylację to jakąś inną dziurą

No patrz, że też o tym nie pomyślałem... takie to prostecidzej pisze:tzn ze musisz zmienić stajnie dla swojej kobyły, bo w tej jest brudno
innymi słowy postaw samochód gdzie indziej, nie pod drzewami i zdala od budowy

Niestety nie bardzo mogę zmienić lokalizację postoju

Ale tak czy inaczej, gdybym nawet zmienił, to śmieci za bardzo latają... ja bym chciał jednak ograniczyć ilości dostającego się do kabiny syfu - nawet na trasie

- cidzej
- Posty: 11775
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
http://www.fordescort.org/content/view/107/45/
prosze. powodzenia.

Owszem prostsze... ale tylko doraźne, na czas posotoju, bo przecież z założonym pokrowcem (abstrahując od pozytywnego/negatywnego wpływu takich pokrowców na stan auta, bo zdania są podzielone) nie będe jeździł 
Cóż... chyba pozostaje mi się pogodzić z częstszym niż standardowo sprzątaniem całej kabiny...

Cóż... chyba pozostaje mi się pogodzić z częstszym niż standardowo sprzątaniem całej kabiny...
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
madre, nie da sie w prosty sposob dolozyc takiego filtra, bo masz wersje bez klimy, musialbyc dolozyc cala puche od wersji z klima,to wtedy mozesz sobie zalozyc filtr
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- cidzej
- Posty: 11775
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
tak popatrzylem na ten opis ktory wyzej zamiescilem z innego forum i wydaje mi sie, ze daloby rade to zrobic duzo prosciej i szybciej
1. demontujemy podszybie
2. szykujemy sobie kawalek płutna takiego jak na bandaż czy gazik
3. szykujemy sobie taki pistolet na laski silikonowe do klejenia na cieplo
4. przykladamy to plutno do otworow w tym urzadzeniu do nawiewu i przylapujemy je tym silikonem po obwodzie otworu
5. nadmiar szmatki obcinamy nożyczkami
6. montujemy spowrotem podszybie
7. po zaschnieciu silikonu mozna uzywac dmuchawy, ale do czasu zmontowania wszystkiego spowrotem powinien on juz zastygnac
jest to opis czysto teoretyczny na podstawie moich obserwacji. unika sie tym samym sporego demontazu auta i wyciagania dmuchawy. trzeba tylko pamietac, ze ta szmatke trzeba co jakis czas skontrolowac i jak sie "nabije" to wymienic. nie uchroni ona zapewne przed kurzem niemniej jednak liscie i grubsze kamyki oraz owady powinna zatrzymac. w przypadku konieczności wymiany na nowa bardzo latwo ten silikon mozna usunac i przystapic do montazu nowej szmatki.
1. demontujemy podszybie
2. szykujemy sobie kawalek płutna takiego jak na bandaż czy gazik
3. szykujemy sobie taki pistolet na laski silikonowe do klejenia na cieplo
4. przykladamy to plutno do otworow w tym urzadzeniu do nawiewu i przylapujemy je tym silikonem po obwodzie otworu
5. nadmiar szmatki obcinamy nożyczkami
6. montujemy spowrotem podszybie
7. po zaschnieciu silikonu mozna uzywac dmuchawy, ale do czasu zmontowania wszystkiego spowrotem powinien on juz zastygnac
jest to opis czysto teoretyczny na podstawie moich obserwacji. unika sie tym samym sporego demontazu auta i wyciagania dmuchawy. trzeba tylko pamietac, ze ta szmatke trzeba co jakis czas skontrolowac i jak sie "nabije" to wymienic. nie uchroni ona zapewne przed kurzem niemniej jednak liscie i grubsze kamyki oraz owady powinna zatrzymac. w przypadku konieczności wymiany na nowa bardzo latwo ten silikon mozna usunac i przystapic do montazu nowej szmatki.
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ja osobiście widziałem w wielu samochodach jeszcze prostrze rozwiązanie - żeby liście nie wpadały do środka - wielu zakłada rajstopy damskie przywiązując je jakimś sznurkiem.
Egzamin zdaje - jest tanie - mamy szybki montaż i wymiane na nowy - można dorwać naszą drugą połowę lub drugą przyszłą połowę i z tyłka ściągnąć.
Egzamin zdaje - jest tanie - mamy szybki montaż i wymiane na nowy - można dorwać naszą drugą połowę lub drugą przyszłą połowę i z tyłka ściągnąć.

Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
pomysly macie pewnie dobre, ale to nie takie proste dostac sie do tego wentylatora
Jest zabudowany od gory jakims plastikiem, a od przodu wiadomo plastikiem oddzielajacym silnik od podszybia. Wiec nie ma tak latwo
a jak juz to sciagniecie to wentylator sciagnac to tylko 2 srobki 



Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982