Strona 3 z 4
: 25 cze 2006, 12:32
autor: MARKKO
jak to niema takiej opcji? jasne że jest.
Rafał jak Ty mało wiesz o mechanice

: 25 cze 2006, 13:01
autor: WieSiu
ok moze i opcja jest,ale nie ma takiej opcji zeby na sprawnym regulatorze bylo wiecej niz 14,5V ! Jesli jest uszkodzone cos poza regulatorem to albo nie bedzie ladowac,albo po prostu bedzie bardzo slabo ladowac. A poza tym markko alternator to nie mechanika

tylko elektryka!

A jedynym elementem mechanicznym sa lozyska

: 25 cze 2006, 13:08
autor: MARKKO
ale żeby wymontowac altermator to mechanika

to mógł paść altermator bo jezeli został zmieniony regulator i jest bez zmian to to jest jedyna opcja
: 25 cze 2006, 14:07
autor: tomek31
to jakie widzicie rozwiązanie? bo ja nadal nie mam pomysłu
: 25 cze 2006, 23:02
autor: tomek31
panowie...
problem się zacząl w dniu kiedy jadąc w burzę w zerwanie chmury samochód zalał się tak ze następnego dnia nie dał się odpalic (tego samego dnia jeszcze zapalal a następnego raz sie odpalil a później akumulator zdechł)
pozniej zaczęly się problemy....
samochod dziwnie pracuje (inaczej słychac prace silnika) i zauwazylem że strzela czasem jakby z wydechu
(traci moc) i zauważyłem tytułowy wyciek z akumulatora...
zbadalem i jest to niedoladowanie przy duzym obciazeniu i przeladowanie przy duzych obrotach.
jak wiecie wymiana regulatora nic nie dala (czy mógł być wadliwy sprzedany?). czy mogl caly alternator wysiasc? czy moze to akumulator? pomozcie bo utkwilem
: 26 cze 2006, 16:43
autor: MARKKO
mozliwe jest także że diody w alternatorze robią spiecie i dlatego masz za duze ładowanie nawet gdy działa dobrze regulator ale tylko w tym wypadku.
: 26 cze 2006, 18:12
autor: leszek
markko pisze:mozliwe jest także że diody w alternatorze robią spiecie i dlatego masz za duze ładowanie nawet gdy działa dobrze regulator ale tylko w tym wypadku.
nie ma takiej opcji. sprawny regulator-jak sama nazwa wskazuje reguluje napięcie i powyżej pewnego powinien"zrywać" czyli rozłączać ładowanie.
dwa pytania--
1.gdzie mierzysz ładowanie? na aku,czy na bezpiecznikach?
2.jak główna masa? sprawdzałeś?(może być przyczyną spadków napięcia)
: 26 cze 2006, 21:00
autor: darcun4
"darcun4
Pomógł: 13 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Mar 2005
Posty: 773
Skąd: Toruń
Wysłany: Sro 14 Cze, 2006
Województwo: kujawsko-pomorskie
--------------------------------------------------------------------------------
Ja postawię, na aku. Góra dwa miechy i wymiana.
_________________
stary fordowiec nowy escortowiec
1,6 EFI+LPG "91
a w PiSdu "
Jako, że nie mogę cytować sam siebie normalnie, to zrobiłem to inaczej
Powyższa sugestia sugerowała między innymi ocenę grubości płyt ołowianych. I wg. mnie są one za cienkie.
: 26 cze 2006, 21:03
autor: leszek
darcun4 pisze:Ja postawię, na aku. Góra dwa miechy i wymiana.
jest i taka opcja

: 26 cze 2006, 21:09
autor: MARKKO
leszek pisze:nie ma takiej opcji. sprawny regulator-jak sama nazwa wskazuje reguluje napięcie i powyżej pewnego powinien"zrywać" czyli rozłączać ładowanie.
Spierał się nie będę ale dzisiaj specjalnie oto pytałem się elektromechanika

(BLE)
: 26 cze 2006, 21:16
autor: leszek
markko pisze:Spierał się nie będę ale dzisiaj specjalnie oto pytałem się elektromechanika (BLE)
zmień go bo cie oszukuje

: 26 cze 2006, 23:32
autor: tomek31
na akumulatorze mierze....
a jak mam sprawdzić tę masę??? i czy wszystko z nią ok?
: 26 cze 2006, 23:36
autor: leszek
gróby przewód (-) między aku a karoserią i między silnikiem a karoserią. jak sprawdzić??? odkręcić-przeczyścić pożądnie papierem ściernym(końcówki przewodu nie karoserię).
: 28 cze 2006, 08:54
autor: WieSiu
markko pisze:leszek pisze:nie ma takiej opcji. sprawny regulator-jak sama nazwa wskazuje reguluje napięcie i powyżej pewnego powinien"zrywać" czyli rozłączać ładowanie.
Spierał się nie będę ale dzisiaj specjalnie oto pytałem się elektromechanika

(BLE)
I widzisz markko, dokladnie o tym samym pisalem

Mialem racuje,ze jak regulator sprawny,to inne elementy alternatora jak sa popsute, to na pewno nie dadza tak wielkiego napiecia, co najwyzej za male

: 09 lip 2006, 00:29
autor: tomek31
wyczyściłem ten minus specjalnym środkiem do połączeń elektrycznych i przestał przeładowydać akumulator max napięcie było okolo 14,32V. Natomiast nadal mi spada mocno napięcie jak się dołącza jakiekolwiek obciążenie np światło, nawiew itp