Strona 3 z 3

: 10 sty 2013, 13:54
autor: S3ci0r
dokładnie good

: 10 sty 2013, 14:13
autor: Mikosz
No i już po pomiarach jestem.

Z wsadzonym rozdzielaczem z trzema wpiętymi wtykami trzech ładowarek na mierniku pokazało :
Zakres miernika 200m (A z linią stałą i przerywaną) = 101,5mA a bez rozdzielacza 18,5 mA
Zakres miernika 200 (A z falą) = 1.8 a bez rozdzielacza 0.

Jakie jest Wasze zdanie ? niski pobór to jest ? Lepiej codziennie wyjąć wtyk rozdzielacza z gniazda czy zostawić wpięty ?
Zaznaczam że nie jeżdżę tylko do kościoła. Dziennie robię sporo kilosów. Podczas wymiany oleju bede wiedział ile wynosi średnia km dziennie :P

: 10 sty 2013, 16:03
autor: cidzej
0,1Ah => 2,4Ah ci pozre z aku na dobre. jak jezdzisz codziennie to moze siedziec, ale jak sie rozchorujesz i zrobisz tydzien przerwy to jak pojawia sie przymrozki to mozesz miec problem z odpaleniem !

: 10 sty 2013, 20:04
autor: Mikosz
cidzej, z jednostek elektryki jestem noga więc 101,5 mA to ile jest Ah ? ehh czarna magia.

: 10 sty 2013, 20:09
autor: jakobs72

: 10 sty 2013, 20:19
autor: Yagr
Mikosz, cidzej ci juz napisał:
to 101,5mA to ~0,1A (dokładnie 0,1015A) a to oznacza że w ciągu każdej godziny z akumulatora znika 0,1 Ah razy 24godziny na dobę to masz 2,4Ah. Jesli masz akumulator np. 60Ah to łatwo wyliczyć że te 60AH podzielić na 2,4Ah =25dni - tyle czasu te zasilacze wyżrą aku do zera ;)

: 10 sty 2013, 20:24
autor: cidzej
oczywiscie wyliczenie Yagra jest czystoteoretyczne - wystarczy sobie wyobrazic chocby rozladowanie aku 72Ah do polowy pojemnosci (37Ah) i probe odpalenia z czegos takiego fordowskiego diesla przy -10stC :P jak latwo sie domyslec realnie nie odpalisz auta juz po kilku dniach a nie po 25 jak wynika z rachunkow Yagra

: 10 sty 2013, 20:28
autor: Jamszoł
Należy wziąć poprawkę na minusowe temperatury , które równie dobrze zżerają pojemność aku :)
Cidzej napisał o -10C
A więc z tego zapodanego przez niego 72Ah zostanie najwyżej 50Ah - to co skonsumują odbiorniki w autku

: 12 sty 2013, 10:21
autor: Mikosz
No to pomogliście i wyjaśniliście co nie co :D W okresie zimowym na minusowych temperaturach wyjmię wtyczke rozdzielacza i tak bede jezdzic do wiosny jak się ociepli.

: 12 sty 2013, 13:44
autor: Jamszoł
A to taki problep w wyciągnięciem tej wtyczki :shock:
Jeśli nie to jak gasisz silnik i wychodzisz z woza - wyciągaj wtyczkę a jak wóz ponownie odpalisz to ją wetknij

: 12 sty 2013, 14:50
autor: Mikosz
Jeśli nie to jak gasisz silnik i wychodzisz z woza - wyciągaj wtyczkę a jak wóz ponownie odpalisz to ją wetknij
Tak robie właśnie ale wtedy jak trzeba któryś sprzęt naładować to wepnę rozdzielacz do gniazda :P

: 12 sty 2013, 14:55
autor: Jamszoł
Zawsze można przerobić zasilanie zapalniczki tak , żeby było za kluczykiem i będzie spokój