Strona 3 z 4

: 26 lis 2013, 22:27
autor: kupiec
11,9 :( trza myslec o innym
teraz sprawa tego drugiego co mam od sasiada :) pewnie tez padaka :P

: 26 lis 2013, 22:29
autor: Yagr
kupiec, myślę że padaka - skoro po 3 miechach dojrzewania w piwnicy u sąsiada i podłączeniu do prostownika nie zassał nawet przy starcie anie ampera to znaczy że zdechł...

: 26 lis 2013, 22:45
autor: cidzej
jakbys poobserwowal jednego i drugiego dokladnie podczas ladowania to mozna czesto zauwazyc dwie "przypadlosci" z reguly swiadczace o koncu zycia akumulatora - skaczace wskazania podczas ladowania (np. po godzinie ladowania prad spada do 2 amper zeby po kolejny 2 godzinach wskoczyc spowrotem na 4 A - prad powinien liniowo spadac czyli na poczatku np. 6A potem 4A ...2A ... 1A ... ), Druga sytaucja (zblizona do pierwszej) - nie moznosc zejscia w okolice 1A nawet po 12 godzinach ladowania, tzn np prad sie utrzymuje na poziomie 2...4.... czy iluś tam amper.

Oczywiscie obie (razem lub osobno) przypadlosci moga wystapic ale nie musza natomiast gdy wystapia to na 90% akumulator jest szrot.

: 26 lis 2013, 23:04
autor: kupiec
wiec tak, moj po podlaczniu pod prostownik wskazywal ok 4A a jak bylo dalej to nie wiem bo bylem w pracy :)
od sasiada wskaznik przesunal sie na 6A i spadl nagle do 0 wiec zaufalem sasiadowi ze co dwa trzy miesiace podlancza go pod prostownik wiec jest zaladowany :) i to mnie wprowadzilo w blad ze cos z autem nie teges :(
dzisiaj podlaczylem go i nawet nie drgnela skazowka z 0 :/ czyli sasiad ma padake nie aku :P niech se go w buty wsadzi :d

: 26 lis 2013, 23:26
autor: Mecu
Ja w Mondziaku miałem tak że zdupił się włącznik grzania tyłków. Jak był w pozycji wyłączonej to ssał z akumulatora mimo że nie był wsadzony nawet kluczyk w stacyjkę.
Wpadłem na to po tym jak bez problemu zapalił po nocy gdy nie było foteli w samochodzie. Wsadziłem fotele bez przycisków i nadal odpalał. Więc wymieniłem włącznik i po problemie. A mówie o tym dlatego że kumpel to przerabiał ostatnio ale w Vectrze B z włacznikiem grzania szyby
Może u ciebie jest podobnie

: 26 lis 2013, 23:36
autor: kupiec
Mecu, mierzylem pobor pradu i wyszlo 0,01 ale to jak bylo "cieplo" a prad zniknal jak byl przymrozek wiec podejzewalem zwarcie
tera na 99% jestem pewien ze to akumulator padaka :-)

: 26 lis 2013, 23:42
autor: Mecu
No to w tym wypadku moja wina nie doczytałem że już się wyjaśniło.

: 27 lis 2013, 07:15
autor: WieSiu
Mecu, bo w mondeo miałeś jakąś rzeźbę, grzanie tylkow ma działać po przekreceniu klucza.

: 27 lis 2013, 08:20
autor: Mecu
No wiem. Ale po wymianie przycisku problem znikł więc wydaje mi się że to była wina włącznika. Jakim sposobem się to działo to ja nie wiem

: 27 lis 2013, 09:17
autor: harnasiowy
kupiec, a weź Ty miernik ustaw na amperomierz i po kolei wyciągaj bezpieczniki i podpinaj miernik i zobacz gdzie jest największy pobór (na którym obwodzie pobór jest największy) i wtedy szukaj co wpierdziela prąd.

: 27 lis 2013, 09:23
autor: WieSiu
harnasiowy, przecież kupiec napisal ze mierzyl calosc i pobiera mu 0,01A,czyli jest ok

: 27 lis 2013, 10:13
autor: harnasiowy
WieSiu, zwracam honor.. umknęło mi gdzieś :oops:

: 27 lis 2013, 19:42
autor: Jamszoł
Irek - jeśli rozładowany aku - ładuje się np. pół godziny lub mniej to aku złom
Z wiekiem spadła mu pojemność i z np. 50 Ah masz w nim 10 Ah lub mniej
Oczywiście to co cidzej opisał też ma miejsce

: 27 lis 2013, 20:49
autor: kupiec
ten sasiadowy nie ladowal sie w ogole :P pisalem ze bylo 0 wiec co mialem ladowac?

: 27 lis 2013, 22:03
autor: Jamszoł
bo nie przyjmował - bo jest padaka
Nawet dobrze naładowany aku - będzie brał prąd ładowania
Gdybyś miał automat do ładowania z wyświetlaczem cyfrowym to widział byś przy podłączeniu naładowanego coś koło 1-3 A przez pierwsze pare minut
Nie ma sprawnego aku - który by nie wziął coś ponad zero

Dlatego napisałem wcześniej - podłączasz i za moment przestaje ładować - złom
A jak nie ładuje wcale to dooopierrrooo złom :d

Niestety ale aku musisz kupić - bo do Darka to raczej specjalnie nie pojedziesz