Strona 3 z 3
: 20 lip 2013, 13:24
autor: kris
elnino pisze:Rozruch spadek - 10,8V w chwili kręcenia
u mnie na benie 10.4 V i wali od strzału.
Elnino,weź no kawałek przewodu fi 5 mm,konektory oczkowe zaciśnij na końcach i połącz altka bezpośrednio do + aku.
Zapomnisz wtedy o zbyt małym ładowaniu.
Z drugiej strony 14 V na samym altku to jednak zbyt mało.
: 20 lip 2013, 13:41
autor: elnino
mam już pociągnięty taki kabel jurek kiedyś mi sugerował coś takiego przy okazji wymiany rozrusznika.
wyczytałem że na rozruchu spadek do 10,5V to normalne poniżej trzeba się zastanowić.
w poniedziałek podjadę do serwisu dla świętego spokoju i zobaczę co mi powiedzą.
jeszcze mi na myśl przychodzi świeca że może być padnięta ale wtedy rozrusznik raczej nie ma nic do tego czy kręci słabo czy mocniej bardziej jest problem ogólnie z rozruchem (?)
: 20 lip 2013, 14:05
autor: Jamszoł
Jak w trakcie rozruchu zlezie poniżej 10V to trzeba się przyjrzeć
: 20 lip 2013, 17:01
autor: elnino
na elektrodzie koledzy podpowiedzieli że wszystko jest ok.
dodatkowo sprawdziłem pobór prądu na postoju wynosi 0.01 mA
: 21 lip 2013, 18:11
autor: Yagr
elnino, wg mnie parametry prądowe w porządku - nie ma co się dziwić tym 10V przy kręceniu - rozrusznik swoje bierze

: 22 lip 2013, 19:12
autor: Jamszoł
Yagr pisze:rozrusznik swoje bierze
Cytat z "innych źródeł) :
Pobór prądu w chwili uruchamiania silnika w samochodach osobowych wynosi 200-600 A. W zależności od rodzaju pojazdu moc rozrusznika wynosi 0,4-10 kW.