Smar na feldze + czasem coś stuknie.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3474
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Dzisiaj nawet w Castoramie widziałem te smary. Innych zresztą w pip też.
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

cidzej pisze:ja tak drapie sie po czuprynie i ni w ząb nie kumam czemu wszyscy jezdza na smarze dodawanym do przegubow (niezaleznie jaki on tam jest) latami i jest ok a wy tutaj kombi.nujecie co i na co wymienic
Kombinuję ponieważ cały smar który miałem w przegubie został rozbryzgany po zawieszeniu, feldze i hamulcach.
cidzej pisze:jak juz sie to rozbiera to warto zalozyc nowa zeby miec spokoj na lata i kupic taka ze smarem - ja jeszcze nie mialem takiej oslony zeby smaru do niej nie dolaczyli ale robcie jak chcecie
Ja niczego nie rozbierałem, do wymiany osłony trzeba zdejmować przegub a ja nie miałem takiej potrzeby po prostu pękła mi sama obejma, którą musiałem kupić i założyć a przegub uzupełnić smarem a że chciałem to zrobić po taniości stąd zapytałem czy smar grafitowany będzie się nadawać.

Obejma kosztowała 2zł miała wymiar 70-90mm większa haczyła śrubką o metalowe "coś" nad przegubem wchodził do tego amor. Dałem smar ten który miałem i przejechałem się pare kilometrów, zajrzałem znów pod samochód i jest czysto. Obejma trzyma, smaru nie widać nigdzie, a stuki o których mówiłem mam wrażenie jakby ustały. Być może powodował je przegub który niemalże nie miał smaru w środku (?)

Choć jak złapałem za łącznik stabilizatora i silnie pociągałem to za pierwszym "szlagiem" czuć było przeskok. NA drugim identycznie, natomiast później już nie byłem w stanie na tyle go szarpnąć by się upewnić że to to, choć domyślam się że gdyby były w porządku te elementy nie było by żadnego przesunięcia podczas próby pociągnięcia ręką a tu ewidentnie przeskoczyło coś na łączeniu łącznik nakrętka (tam gdzie jest taka kulka zabezpieczona gumą) Łączniki mają zrobione ok 50tys. reszta zawieszenia jakieś 15-20tys i mniej

Dzięki koledzy za pomoc, kris celnie podpowiedziałeś co do obejmy za to piwko. Kupiec dzięki za trzymanie się tematu :P
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

elnino, , żeby sprawdzić łącznik - musisz odciążyć lekko wahacz
Nie do końca bo go naciągniesz w drugą stronę
Ewentualnie - odkręć z jednej strony
U mnie w Mundło łączniki wytrzymały 2000 km więc nie bądź taki pewny , że u Ciebie są OK
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4783
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

zdaje mi się że w castoramie jest smar do przegubów, dokładnie taki:
Obrazek

jak widać jest to smar z dodatkiem dwusiarczku molibdenu
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12723
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Temat wyczerpany :)
Wiadomo jakiego smaru uzyc wiec temat zamykam :P
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Zablokowany