Sygnalizacja włączonych świateł
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23310
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a jeszcze lepsze rozwiazanie to zeby brzeczyk wlaczal sie tylko wtedy gdy spelnione sa wszystkie warunki na raz: sa wlaczone swiatla, wylaczona stacyjka i otwarte drzwi
Bo ta metoda co podal Yagr ma jedna wade, jak sie zgasi auto to bedze brzeczalo (np. gdy ktos koniecznie chce auto na postojowkach zostawic. Aby dopiero na otwarcie drzwi reagowalo to po prostu wpinamy zamiast masy to pod kabel idacy z wlacznika krancowego przy drzwiach kierowcy.
Bo ta metoda co podal Yagr ma jedna wade, jak sie zgasi auto to bedze brzeczalo (np. gdy ktos koniecznie chce auto na postojowkach zostawic. Aby dopiero na otwarcie drzwi reagowalo to po prostu wpinamy zamiast masy to pod kabel idacy z wlacznika krancowego przy drzwiach kierowcy.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
a nie proście wpiąć się w kabelek oswietlenia lampy tylnej kable idą obok proga kierowcy a - z brzęczka do włącznika w drzwiach oświetlenia wew.
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
- Yagr
- Posty: 14527
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
sposobów jest przynajmniej tyle ile kabelków zasilających lampy każdy robi jak mu wygodniej. Ja i tak wybebeszałem radio i miałem toto wszystko na wierzchu...ARIEL pisze:a nie proście wpiąć się w kabelek oswietlenia lampy tylnej
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23310
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
nie do konca, bo wtedy bedzie tak jak fabrycznie i jak silnik bedzie wlczony lub stacyjka przerkecona to po otworzeniu drzwi bedzie wylo, a gdy dodasz ten przekaznik,to gdy silnik bedzie dzialac to drzwi przy wlaczonych swiatlach bedziesz mogl sobie otwierac i nic Cie denerwowac nie bedzieYagr pisze:i wtedy nawet przekaźnik niepotrzebny
Opis zrozumialy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jedna nużka to masa ; druga prąd sterowania połączony z włącznikami z drzwi ; trzecia to prąd od światełek.
Po zapaleniu światełek prąd idzie do brzęczyka ale nic się nie dzieje bo nie ma prądu z włącznika drzwi.
Jak otworzysz drzwi to zapodasz prąd na sterowanie i brzęczyk śmiga.
Dobrze zauważyłeś to nic innego jak przekaźnik z wmontowanym brzęczkiem.
Będą dwie możliwości podłączenia kabli prądowych.
Albo ci zabrzęczy przy załączeniu świateł z zamkniętymi drzwiami to wtedy podłączysz odwrotnie albo za pierwszym razem trafisz dobrze.
Prąd os świateł brany jest od postojówek a jeśli brany jest osobno od mijania i drogowych to napewno w układ trzeba wpiąć diody półprzewodnikowe.
Ale podejrzewam , że jest tylko prądowy od postojuwek .
Po zapaleniu światełek prąd idzie do brzęczyka ale nic się nie dzieje bo nie ma prądu z włącznika drzwi.
Jak otworzysz drzwi to zapodasz prąd na sterowanie i brzęczyk śmiga.
Dobrze zauważyłeś to nic innego jak przekaźnik z wmontowanym brzęczkiem.
na zdrowy rozsądek ja bym zapodał dwa opisywane przeze mnie wyżej prądowe na dwa styki oznaczone liczbą 31 a masę pod 58Kgrabarz123 pisze:oznaczone jako 31B-82 , 58K i 31B-7
Będą dwie możliwości podłączenia kabli prądowych.
Albo ci zabrzęczy przy załączeniu świateł z zamkniętymi drzwiami to wtedy podłączysz odwrotnie albo za pierwszym razem trafisz dobrze.
Prąd os świateł brany jest od postojówek a jeśli brany jest osobno od mijania i drogowych to napewno w układ trzeba wpiąć diody półprzewodnikowe.
Ale podejrzewam , że jest tylko prądowy od postojuwek .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Dzięki z góry za pomoc ale z tego co juz doszlem to nózka oznaczona 58K- to (+) a nóżka 31B-82 to (-) a ta ostatnia 31B-7 nie wiem jaka role ma spelniac ponieważ jak na nia puszcze (+) to jest zwarcie i, a jak (-) to nic sie nie dzieje i nadal brzeczyk piszczy . Ważne ze brzęczyk śmiga jak go podłacze pod (+) i (-). Jeszcze raz dzieki za pomoc !!!!!!!!!!!!!!!
- jaro
- Posty: 1663
- Rejestracja: 31 gru 2006, 18:00
- Lokalizacja: Łambinowice
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1989
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Cabrio
nie o to chodzi czy miałeś czy nie u mnie na ten przykład nie było czasowego wyłącznika światła w samochodzie chodzi o to w podsufitce , ale w kasecie bezpieczników jest miejsce na przekaźnik pod to rozwiązanie , trzeba było tylko kupić przekaźnik wyciągnąć zworki w kasecie bezpieczników i włożyć przekaźnik . Jestetem tylko ciekawy czy u ciebie nie ma wolnego miejsca ( odpowiedniego) właśnie w kasecie bezpieczników na to ustrojstwo bo jak piszesz ono brzęczy (działa), kasety za zwyczaj są przygotowane do różnych typów modeli , ale nie wszystkie możliwości są wykożystywane w tym czy innym modelu. Musiał byś zaglądnąć do kasety czy faktycznie nie ma tam miejsca na brzęczek.
jest escort MK IV 1.6 cabrio xr3i
jest BMW 330d kombi
jest Fiesta MK6 1.25 PB
jest BMW 330d kombi
jest Fiesta MK6 1.25 PB
troche odgrzeje temat.
w oryginalnym brzeczyku:
1 kabel 31B-82 pin od drzwi kolor czarno-czerwony
2 kabel 58K- pin od zasilania (postojowe) kolor pomaranczowo-czarny
a jest jeszcze 3 pin 31B-7 pin okolor bialo-czerwony, który poprzedni właściciel po prostu uciał i resztę usunał. (kolory w essach sa rozne, takie sa w moim)
wie ktos moze od czego on jest, lub gdzie ma byc wpiety?
sprawdzalem tak, jak bylo napisane juz wczesniej i podlaczylem go do masy, to wtedy brzeczyk piszczy na wlaczonych caly czas - wiec masa odpada.
w oryginalnym brzeczyku:
1 kabel 31B-82 pin od drzwi kolor czarno-czerwony
2 kabel 58K- pin od zasilania (postojowe) kolor pomaranczowo-czarny
a jest jeszcze 3 pin 31B-7 pin okolor bialo-czerwony, który poprzedni właściciel po prostu uciał i resztę usunał. (kolory w essach sa rozne, takie sa w moim)
wie ktos moze od czego on jest, lub gdzie ma byc wpiety?
sprawdzalem tak, jak bylo napisane juz wczesniej i podlaczylem go do masy, to wtedy brzeczyk piszczy na wlaczonych caly czas - wiec masa odpada.