ja mam w tarczy i w piaście dziurkę i mam przykręconą śrubkę. Przy starych tarczach nie miałem otworu.Yagr pisze:w niektórych tarczach do essa jest przygotowany otworek na jedną śrubkę mocującą
Hamulce przód - max i min.
Moderator: Moderatorzy
- kupiec
- Posty: 12909
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
dobrze że nie ma tak jak w Mk4
tam są śruby a nie szpilki i teraz powodzenia w przykręceniu koła
bez śrubokręta lub innego cienkiego przedmiotu jest to bardzo uciążliwe, ciężko jest trafić śrubą w otwór felgi i do tego jeszcze tarczy jak to się wszystko kręci
fakt że były tarcze przykręcane śrubą do piasty ale one tak rdzewiały i na dodatek były na śrubokręt krzyżakowy że praktycznie było to niemożliwe żeby wykręcić



fakt że były tarcze przykręcane śrubą do piasty ale one tak rdzewiały i na dodatek były na śrubokręt krzyżakowy że praktycznie było to niemożliwe żeby wykręcić
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
widocznie w staruchach mk5 jest taki otwor
ja nie kojarze takiego zbednego bajeru w mk6/7.

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
-
- Posty: 978
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:21
- Lokalizacja: Wiązownica
W Oplu Astrze jest tak m.in. jak ktoś jeszcze dopiecze tą śrubke ( tak jak kolega to robi, jeszcze dopieprzył szpilki tak że nie odkręciliśmy, chyba pneumat ratuje bo klucze sie gięły, a mówiłem mu że się tak nie dokręcakupiec pisze: fakt że były tarcze przykręcane śrubą do piasty ale one tak rdzewiały i na dodatek były na śrubokręt krzyżakowy że praktycznie było to niemożliwe żeby wykręcić

Według mnie dobrze że w Escorcie nie przykręca sie tarczy do piasty

Żeby cofnąć tłoczek w zacisku wystarczy jakiś dobry klucz albo duży śrubokręt i gotowe

Panowie temat powraca.
Wczoraj szarpnąłem się na tarcze i bdb że coś mnie podkusiło by wziąć klocki.
Pisałem jakiś czas temu nt stukania w kole. Po zdjęciu zawleczki i trzpienia klocki po stronie kierowcy rozpadły mi się w rękach. Z jednego klocka miałem 3 części ponadto miał głęboki rów w okładzinie od rantu i był "kantnięty" co spowodowało że tarcza miała niezły rowek.
Wymieniłem tarcze na Brembo, klocki ATE ponieważ Ferrodo miałem wątpliwości - nie miały tych sprężynujących blaszek podchodzących pod mocowanie klocka na jarzmie..
Po zrobieniu ok 5-6 km koła letnie natomiast tarcze gorące, nie da się przytrzymać na sekundę. Czy tak powinno się dziać? Nie pamiętam żeby tak mi się grzały kiedyś tarcze albo nie sprawdzałem - nie wiem skleroza.
W każdym razie to na pewno:
- klocki nie blokują tarczy
- auto nie hamuje samo z siebie
- pedał reaguje niemalże od razu a w połowie jego wysokości miałbym zęby na szybie
Wczoraj szarpnąłem się na tarcze i bdb że coś mnie podkusiło by wziąć klocki.
Pisałem jakiś czas temu nt stukania w kole. Po zdjęciu zawleczki i trzpienia klocki po stronie kierowcy rozpadły mi się w rękach. Z jednego klocka miałem 3 części ponadto miał głęboki rów w okładzinie od rantu i był "kantnięty" co spowodowało że tarcza miała niezły rowek.
Wymieniłem tarcze na Brembo, klocki ATE ponieważ Ferrodo miałem wątpliwości - nie miały tych sprężynujących blaszek podchodzących pod mocowanie klocka na jarzmie..
Po zrobieniu ok 5-6 km koła letnie natomiast tarcze gorące, nie da się przytrzymać na sekundę. Czy tak powinno się dziać? Nie pamiętam żeby tak mi się grzały kiedyś tarcze albo nie sprawdzałem - nie wiem skleroza.
W każdym razie to na pewno:
- klocki nie blokują tarczy
- auto nie hamuje samo z siebie
- pedał reaguje niemalże od razu a w połowie jego wysokości miałbym zęby na szybie
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
niezbyt madry pomysl dotykac tarcz po jezdzie,nawet bez hamowania. Raczej normalne ze grzeja sie w czasie jazdy, jak nie blokuja kol i nie grzeja sie felgi to wg mnie wszystk ok.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
do nowych tarcz zawsze powinno się zakładać nowe klockielnino pisze:że coś mnie podkusiło by wziąć klocki.

CO do grzania - to tak jak WieSIu napisał - jesli felgi się nie grzeją to wszystko ok.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- jaro
- Posty: 1663
- Rejestracja: 31 gru 2006, 18:00
- Lokalizacja: Łambinowice
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1989
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Cabrio
wymaga to wyciągnięcia tłoczka ( odp. na pytanie płyn się wyleje ) , w sumie to juz można przeprowadzić regeneracje zacisku
http://www.youtube.com/watch?v=B0265ID0LhE

jest escort MK IV 1.6 cabrio xr3i
jest BMW 330d kombi
jest Fiesta MK6 1.25 PB
jest BMW 330d kombi
jest Fiesta MK6 1.25 PB